צרו קשר 0545312376
הבלוג

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

יחסי ציבור, יח"צ, יחצנות, דוברות, ייעוץ תקשורת, ייעוץ אסטרטגי ועוד ועוד. כינויים רבים לתחום אחד אבל איך בעצם תחום היח"צ יכול לקדם את האינטרסים שלך?

ענף יחסי הציבור בישראל  יחסית צעיר ביחס לשאר העולם. ממייסדי התחום היה אחיינו של פרויד ומהמהלכים המדויקים שעשה היה זה כשניסה לשווק סיגריות – גם לנשים.

בתקופה ההיא מדובר היו סיגריות מוצר גברי בלבד, מוזר לא? רגע לפני תחילת האוסקר כשהצלמים מצלמים את כל היפים והיפות – עשרות נשים הדליקו סיגריה – והצלמים במקום להתמקד בשחקנים – צילמו את הנשים. מאז הכל היסטוריה.*

יחסי ציבור בגוגל?

אם תקישו בגוגל “יחסי ציבור” תקבלו יחסי ציבור דרושים, יחסי ציבור לימודים – כבר בתוצאות הראשונות.

צריך לומר, ההבדל בין מי שהלך ללמוד יחסי ציבור למי שהמקצוע הזה בנשמה שלו כאילו ומדובר באמנות –הוא  תהומי.

ולכן, לא רק נשים צעירות יכולות למצוא עצמן בטלוויזיה וזה מה שיפה ביחסי ציבור. בתמונה, ייצוג של הגיל השלישי מבית דיור מוגן לב גנים המטופל במשרדנו. באמצעות יחסי ציבור – כולם יכולים לקבל חשיפה.

רעיונאות ורעיונות יחסי ציבור

כך למשל במקרה שלי אני הולך לישון ואף מסתובב עם מחברת רעיונות כי כל שנייה קופץ לי רעיון ללקוחות שלי.

ההבדלים הללו (בין מי “שנולד עם זה” למי שלא)  לא אומרים שבמקומות אחרים עם יועצי תקשורת  פחות יצירתיים לא תקבלו שירות סביר אך כאמור יש מי שהמקצוע בנשמה שלו, שהתחום מחייה אותו, שהוא מתרגש – ויש מי שסה”כ מתפרנס. וזה בסדר גם כן.

יחסי ציבור: במה זה עוזר?

יחסי ציבור לאמנים, יחסי ציבור לרופאים, יחסי ציבור לעסקים קטנים, יחסי ציבור לזמרים, יחסי ציבור להייטק והרשימה עוד ארוכה. בסופו של דבר כשאתם רוצים להגיע לחדשות 12 אין אף כלי בעולם שידע לעשות זאת כמו יח”צ.

משרדי יחסי ציבור מומלצים

אם כן, אז שלום שלום אמרו לתחום המדהים הזה אם עד היום לא הכרתם אותו והחלו לחקור אותו כי הוא באמת יכול לשנות את חיי העסק שלכם.

במידה וברגעים אלו אתם בבדיקה של משרד יח”צ פוטנציאלי אז אין ספק שהמלצות על משרדי יחסי ציבור מובילים או כל משרד זה או אחר הן חשובות, אך בעוד שהנטייה הטבעית שלנו זה לפנות להמלצות – אני ממליץ לכם לא לשכוח לעשות גם בדיקה עצמאית ומחקר משלכם.

טיפים לבחירת משרד יחסי ציבור

קבלו טיפ לדוגמא: אם נתקלתם בספק ש”מבטיח” לכם חשיפה בכלי תקשורת ספציפי – תברחו.  למה? כאמור אין מדובר בתוכן שיווקי, או כתבה פרסומית.

אנחנו עובדים מול הכתבים ובעצם משמשים כספקי מידע ועל בסיס הכישורים שלנו יודעים מה הם מחפשים וכך מצליחים להכניס לתקשורת את הלקוחות שלנו. כלומר, אנחנו לא מדברים בשם הכתבים.

המשרד שלי למשל מכניס כתבה מדי יום וב15 השנים האחרונות מדובר באלפים רבים של אייטמים.

יחסי ציבור: קשרים לעומת כישורים

מעבר לכך, אמנם גם יש לנו קשרים אך אל תשכחו תמיד לבחון קודם כל – את הכישורים. למה? כי כתבים מתחלפים מדי יום ואף עוזבים את העיתונות בגלל השכר הנמוך בעוד שהשכר ביחסי ציבור הוא גבוה יותר.

אין לכם ממי או ממה להתרשם כשמישהו מתחיל להת פאר שזורק לכם שמות שאתם מכירים שם אחרי שם אחרי שם, של עיתונאים כאלו ואחרים. התרשמו ממי שנשמע לכם אמין, חד, ומבריק.

כיצד בוחרים משרד יחסי ציבור (יח”צ) ומי הם יועצי התקשורת הבולטים?

כפי שאמרתי בהתחלה מדובר בתחום שיועצי התקשורת המובחרים הם כאלו שנולדו לתוכו מהנשמה וממש שוחים כמו דולפין בים של משרדי יחסי ציבור עם ברק בעיניים ונותנים דרור ליצירתיות שלהם – כדי לקדם את האינטרסים שלכם.

אם אתם בוחנים משרדי יחסי ציבור ומעוניינים לאפשר לעסק שלכם להיות בן חורין בעולם שבו התקציבים מוגבלים אז אל תשכחו את הדגש הבא! בחרו משרד יחסי ציבור שהתרשמתם מהיצירתיות שלו.

כזה שיודע לחדש את המותג שלכם כל פעם מחדש , לשלוף אס מהשרוול ולהיות הקלף המנצח שלכם.

דוגמה לכתבת יח”צ

אני זוכר את אחת הכתבות הטובות ביותר שיזמתי פשוט כי יזמתי אותה עבור סבא שלי זיכרונו לברכה תקופה לפני שנפטר. הוא הקים מפעל שהיה בן 60 שנה – ואמרתי לעצמי שאני חייב להספיק להכניס את המפעל הזה לחדשות לצד סיפור ההקמה שלו והבריחה של סבי מגרמניה – וכך היה.

בחירת משרד יחסי ציבור: המלצות וירידה לפרטים

כך שאמנם סביר שאם הייתם מדברים עם דודי הבעלים הנוכחיים של המפעל כיום אז דודי י מליץ עלי אך כפי שכתבתי קודם לכן – אל תתרשמו מהמלצות בלבד – תבחנו אותי וספקים אחרים. תוכלו לקרוא עלי פה.

אגב, אחת הדרכים לבחון את כישורי הספק שלכם כמו בכל תחום – זה האם הוא יודע לעשות לעצמו יח”צ? בדקו זאת

טוויטר, נתניהו: יחצ ברשתות חברתיות

צריך לומר, במקור כשאומרים “יחסי ציבור” מתכוונים לעולם של תקשורת מסורתית אך כיום הוא כולל הרבה יותר ואם תקישו יחסי ציבור בגוגל , יחסי ציבור בפייסבוק וכו תקבלו המון תוצאות רלוונטיות יותר או פחות.

יחסי ציבור בקורונה

כך או כך היום אפשר להתחיל מהלכים מהרשת שיגיעו לתקשורת המסורתית וממש לתכנן זאת מראש. נתניהו יודע לעשות היטב ולהשתמש ברשתות החברתיות בצורה מעולה והטוויטר של נתניהו לצד עמוד הפייסבוק שלו מהווה כלי אסטרטגי חשוב.

כך למשל בימים אלו הקורונה משתוללת בישראל וכולם עסוקים בבדיקת תסמינים של קורונה אך ממש מתחת לאף יש תסמינים של תקופת בחירות, ועל זה אף אחד לא מדבר.

ליצור נרטיב ולספר סיפור

למה אני מעלה את זה פה? כי מפה אני מגיע לנושא הבא – יחסי ציבור זה תחום שיודע לייצר סיפור – וגם לקבור סיפור ולהסיט את דעת הקהל וכך כמובן בכל קטגוריה של התחום.

בין אם מדובר ביחסי ציבור בתחום המשפטי ובין אם מדובר ביחסי ציבור לאדריכלים וכו וכו – כולנו מתישהו נצטרך יועץ תקשורת בשכר אם נרצה לקדם אינטרס כלשהו.

הכלים בתחום הזה הם מגוונים. מעולם של ניהול משברים ארגוניים וניהול משברים תקשורתיים – ועד קידום ויחסי ציבור למסעדות.

מה כתוב על יחסי ציבור בויקיפדיה?

ביחס לאפשרויות הקיימות יחסי ציבור זה כלי נורא יעיל. בין אם משווים אותו ל פרסום בגוגל או פרסום באינסטגרם או לשירותים המקבילים .

כשמקישים יח”צ ויקיפדיה  או יחסי ציבור ויקיפידיה מגיעים לערך שמסביר אודות מיתוג פרסום וכדומה לצד עולם היח”צ, כאמור אל תטעו – אלו דברים שונים וכשמחפשים משרד יחסי ציבור אתם צריכים לכוון למשרד יח”צ עם מאפיין יצירתי יוניקי וייחודי.

משרד יחסי ציבור טוב זה משרד שמבין שיווק ויחסי ציבור יחד

משרד יחסי הציבור שלכם צריך להבין בעולמות השיווק ועם הזמן  ועובדים צריכים להיות שותפים לחזון שלכם. בין אם אתם עמותה לנזקקים שרוצה לגייס כספים או לעשות קמפיין מימון המונים או בין אם אתם מחפשים לשוק הבינ”ל או רוצים להמיר את הפעילות שלכם לסקטורים שונים.

עלויות יחסי ציבור: שכר יועצי תקשורת

כרגע בתקופת הקורונה תחום היח”צ ויחסי הציבור יכול להתפאר בפריחה שכן מאחר והוא זול יותר מפרסום אז הגופים השונים מחפשים פתרונות ביחסי ציבור והפעילות גדלה כך שיש יותר סיפורים ויותר כתבים שנלחמים על כל סקופ מתוך אינדקס האפשרויות.

יחסי ציבור ופרסום: איך בוחרים ומה הקריטריונים הנכונים?

לפי קבוצת יפעת בישראל יש הרבה יותר מ400 משרד יחסי ציבור  וכשאתם שואלים עצמכם כיצד לבוחר משרד יחסי ציבור בין אם מדובר ברשימה שמצאתם בעולם הדיגיטלי ובין אם מהמלצות חשוב שתדעו:

עצם בחירת הספק היא  marketingstrategy לכל דבר! כמו העסק – התחילו מהקריטריונים הבאים כאילו ודובר בתשתית לתכנית שיווק שבוחנת מגוון קריטריונים להצלחה, למשל:

  1. מי עומד מאחורי המשרד?
  2. מי התקציבאי  הספציפי שיטפל בכם?
  3. כמה שנות ניסיון יש במשרד ?
  4. איזה מהלכים יפים הם יכולים להציג?
  5. האם תוצג לכם תכנית תקשורת מדויקת?

יצירתיות, אמינות, ואסטרטגית יחסי ציבור בתחום המשפטי? לסטארטאפים?

חשוב להבין, להבדיל משירותים רבים – יחסי ציבור בקליק אחד לא קיימים.

מדובר בעבודה אסטרטגית ומתוכננת שהרבה לפני שלב הפניה לתקשורת דורשת חשיבה, תכנון, אסטרטגיה, כתיבת חומרים, בדיקות רקע ועוד.

זה לא באמת משנה באיזו קטגוריה של יחסי ציבור , אם אתם בתחום הפינטק או פודטק , ביטקוין או כל תחום שהוא –בחירת איש המקצוע היא מומלצת ביחסי ציבור היא על בסיס כישוריו האישיים.

כך למשל לא צריך להיות גיק ביחסי ציבור לסטארטאפים או טכנולוגיה ואין צורך בידע משפטי כשעושים יחסי ציבור לעורכי דין

כן צריך – להיות מבריק, יצירתי, ואמין. לדעת לספר סיפור ולהבין איך הקוראים חושבים ומה המשמעות של יחסי ציבור והיתרון  אולטימטיבי עבורם.

לסיכום, בין אם אתם חברת הייטק או צריכים משווקים עבור עמותה לנזקקים שמעלה קמפיין בפלטפורמה חברתית כמו קיקסטאר וזקוקה לשחקן חיזוק שיעיף אותה קדימה בטורבו – יחסי ציבור יכולים לעזור לכם.

רוצים לדעת מה אני יכול לעשות עבורכם? לחצו על תמיר האס יחסי ציבור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז