צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

מידע בעולם של יחסי ציבור: איך המידע שלכם יכניס אתכם לחדשות?

תחום יחסי הציבור הוא תחום תחרותי ביותר ולמעשה הוא מתחרה בתוך זירה של שני מוצרים עיקריים : זמן ומידע. איש יחסי הציבור נמצא בין הלקוח לכתב בעוד שהכתב, ודאי בעידן דיגיטלי, מתחרה עם כתבים אחרים ונטול גישה מהירה למקורות מידע – הלקוח מאידך, נטול גישה שוטפת לכתבים.

עיתונאים ואנשי יחסי ציבור: מערכת יחסים

כך שלמעשה, אנחנו מקצרים לכתבים את זמן העבודה, ובתמורה מקבלים חשיפה ללקוחות שלנו

הלקוחות, נותנים את התמורה הכספית (ריטיינר). כלומר – לא עובר כסף בין כתב למשרד יחסי ציבור – לעולם.

יחסי ציבור בעולם של מידע: מה כתבים מחפשים?

אם כן, עולה השאלה איזה מידע כתבים מחפשים. מאחר והטור עוסק בחברות מחקר, ייעוץ ומידע אתן דגש על קטגוריה זו אך רגע לפני כן אציג הכללה גסה שמחלקת את עולם המידע שמזין את הכתבים.

כתבים מחפשים מידע אודות סיפורים אישיים, מגמות, מידע שמשלב בין אלו הוא די קלאסי

מבנה אידאלי לדרך הצגת מידע בעולם יחסי הציבור

לאור סעיפים 1 – 3 תמיד עדיף להנגיש לכתב מידע משולב שכולל:

נתונים על מגמות בארץ/בעולם, דוגמאות מהארץ של מקרים ספציפים. כמובן, אם אתם שחקני מידע הסעיף השני לא מצופה מכם

יחסי ציבור: מה יכולים להציע לתקשורת מכוני מחקר, חברות ייעוץ , מודיעין ושחקני דאטה ומידע

אני מת על מידע. אם יש משהו שאני אוהב זה לשחות בתוך ים של מידע למצוא הקשרים לבדוק אותם ולגלות תובנות ומגמות.

את האהבה הזו העתקתי לעולם יחסי הציבור וכך בסופו של דבר מתגשם רעיון לכדי מציאות.

כלומר, זה מתחיל מסימן שאלה שמייצג תהיה האם הרעיון יכול להתאים לכתב ואט אט הוא מתבשל עד שמופיע לאייטם.

השיטה תופסת לכל קטגוריה ביחסי ציבור אך אחרי שנים של עבודה עם שחקני מידע בהם קבוצת יפעת, אדקיט, DRILL (נוירומרקטינג) ושניים ממכוני המחקר הגדולים בישראל, אני יכול לומר שזה תופס עוד יותר בעולם המידע – מדובר במתודולוגיה לכל דבר.

דוגמאות לכתבות יח”צ

כך למשל אני זוכר את היום שיזמתי את כתבה עבור יפעת בקרת פרסום שהציגה את מידת ההוצאה הכספית בכל עיר – על פרסום.

המתודולוגיה שהלבשתי על הכתבה היתה לחלק את ההוצאה בכמות התושבים בכל עיר ובכך לייצר מדד אחיד לנפש.

כשטלפנתי לכתבת היא התלהבה מההצעה אך שאלה “איך אפשר להשוות בין כל עיר, הגודל שונה”  – ואני הייתי מוכן עם תשובה! ובכך הצלחתי לתת מענה מראש לסימן שאלה אודות ההתקדמות עם הכתבה.

וזו כוונתי כשאני מדבר על מתודולוגיה ותהליך – חושבים על התוצאה הסופית ומשם הולכים אחורה, וכך בונים הצעה תקשורתית

המטרה – יחסי ציבור: הנה אני מגיע לחלק לשמו נכנסתם לקרוא את הכתבה – זה מה שכתבים מחפשים משחקני מידע

אומניבוסים: כתבים מתים עליהם. לפעמים אפשר לקבוע מראש שאלות סקר עם כתב כדי לא להתחיל על “עיוור” ולפעמים צריך לעשות מראש מבלי שיש הבטחה מראש זה נורא תלוי במערכת היחסים עם הכתבים ובהיכרות עם התקשורת

אומניבוסים “משופרים”: שאלות ישירות הן נהדרות אך תמיד אפשר להיות יצירתי יותר ועדיין מדויק. כך למשל אם משרד יח”צ שואל שאלה על שימוש בסמים כדי לקדם קמפיין נגד סמים – אם המשרד ישאל “האם השתמשת בסמים ו/או אתה מכיר מישהו שכזה? הוא יקבל תשובה סקסית יותר. לצערי רוב המשרדים לא עושים כך

מגמות בעולם ובארץ: כלל אצבע – כל מגמה עולמית שאתם בודקים תמיד שווה להציג את הזווית הישראלית. זה יקפיץ את שווי המידע ב30% .

סקירות הן כלי טוב אך הקפידו להלביש את הניחוח המחקרי עליהן ולשלב בהן כמה עולמות תוכן, כלומר:

נתונים מהעולם מכמה מקורות תוכן

נתונים משחקני מידע טכנוקרטיים לצד שחקני מידע שהם מותג בפני עצמו (הרווארד, טיימס)

נתונים מחקרים מדעיים ונתוני מחקרי מגמה “קלים”

שילובים של מידע ממדיה חברתית

נתונים חדשים ממקור מידע שלא סוקר בתקשורת הישראלית בהקשר לתופעה

מידע ויחסי ציבור: מה לא לעשות

לא מציגים סקירות שהכותרות הדומיננטיות שלהן הוצגו כבר בכלי תקשורת ישראלי – זה לא מעניין.

אם כתב גלובס למשל מקבל סקירה מדהימה והוא מגלה שיש בה תכנים שהוצגו בעבר בדה מרקר סביר שהוא ישתגע.

אתם כן יכולים להוסיף פיסות מידע כדי לייצר קישורים והקשרים אך לא לבסס למשל רעיון שלם על בסיס מידע שכבר נחשף בכלי תקשורת מקומי

בהצלחה!

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

5 עובדות על יחסי ציבור

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

[wpa_toolbar]