לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

כך תדעו איך אמור "לחשוב" עבורכם ספק יחסי ציבור - ואיך לבחור אותו

הסוגיה התקשורתית שמשרד יחסי הציבור שלנו נתבקש להציג לכתבים עבור הקמפיין

דריל, חברת נוירומרקטינג. שחקן חדש בתחום שכתבים לא מכירים. סכנת “סקפטיות מותגית”

הרחבה קצרה על הנושא שפעילות יחסי הציבור נתבקשה להציג

נוירומרקטינג זו קטגוריה של פעילות שיווקית על בסיס מחקר של תגובות רגשיות והתנהגות המוח , לסוגיות צרכניות ושיווקיות.

עשוי להישמע לכתבים כמו מדע בדיוני וככל שמעניין כך חשוד.

אתגרי יחסי ציבור עתידיים שהקמפיין שלנו צריך היה לפתור לפני הפעילות התקשורתית

1.. החדרת מותג ראשוני, בתחום בתולי, לכתבים שמעולם לא שמעו עליו.

2.כל מחקר שמוצג לכתבים דורש מהלקוח משאבים. לכן היעלות של פעילות היח”צ חשובה עוד יותר. כדי לא להגיע “לתשישות לקוח”. (תפוקה שולית פוחתת)

הדרך למציאת פתרונות יח”צ במסגרת הקמפיין

רבים חושבים שעבודת איש יחסי הציבור מסתכמת בלהרים טלפון לכתבים. מדובר בעצם בשלב “האחרון” במסגרתו אנחנו רוצים לקדם את הצעתנו.

ככל שהסיפור שלנו יותר מאתגר, כך יש להגיע לשלב הזה מאוחר יותר ולא למהר .

לרוב, משרדים נוהגים למהר בגלל התשוקה לרצות את הלקוח כמה שיותר מהר, זה עולה להם בחוסר דיוק – וללקוח ב”בזבוז”.

מניסיוני, בכל אייטם שהוא לא איזה סקופ חדשותי והושקעה בו חצי שעת כתיבה סטנדרטית – חסרים בין 45% ל  70% מהמרכיבים שמבדילים בין אייטם סביר – לאייטם מעולה. זה אגב ההבדל בין ספק יח”צ סביר ומטה – למעולה.

ולכן – הדרך להעלאת הסיכויים של הצלחת מהלך יחסי ציבור – היא השקעה בתכנון, הרבה לפני הפניה בתקשורת.

יש “לחשוב מאחור”. על הרגע בו אנו פונים לכתב עם ההצעה – איך הרגע הזה הוא הכי אידיאלי בשביל לממש את מטרת הלקוח? אילו התקלות יכולות לעלות בשיחה הזו?

מה עשוי להיות חסר לכתב בשיחה הזו שימנע את סגירת האייטם . ולבוא מוכן.

מהלכי היח”צ הראשון שעשינו לdrill   – הדרך ליעילות יח”צ

השקענו שעות בתחקיר ולמידת התחום שלהם, בתכנון. ביצירת נוהלי שיחה עם כתבים שגם לא יהיו ארוכים מדי וגם יקלו עליהם להבין על מה אנחנו מדברים.

בנינו הצעות מפורטת שכוללת כמה הפשטה של הסוגיה הטכנולוגית וגם הצגת הפוטנציאל המגזיני.

הכנו את המרואיינים מראש כדי שלתקשורת תהיה כמה שפחות עבודה ויהיה להם נעים ונוח לסקר לצד העניין שבאייטם.

הקדשנו המון זמן תכנון אסטרטגי, כתיבה – ומעט זמן בשביל לסגור את האייטם.

בכך, הגענו מוכנים לתקשורת וההשקעה בתשתית התכנונית קיצרה את הדרך ליצירת התוצאות (יצירת חשיפה)

זכרו, אם ראיתם בניין מדהים. הרבה לפני כן היתה קרקע בתולית. לאחר מכן תכנון על הנייר.

לאחר מכן חשיבה על התשתיות מסביב. לאחר מכן תשתיות בטון.

לפני הקומה השנייה, יש את הראשונה. וכל זה תוך ניסיון לייצר מקסימום של מגוון תוצרים (אסתטיקה, נוחות, יעילות) – במינימום משאבים (השקעת זמן, כסף וכו).

תוצאה אמיתית נבדקת לא כעצמאית אלא סך השקעת המשאבים ביחס לסך האימפקט של התוצרים. זו הדרך היחידה לדעת אם הספק שלכם, בכל תחום – יעיל.

בתמונה במאמר, דוגמא להופעת דריל בתקשורת

תוצאות יחסי הציבור שמשרדנו יצר עבור דריל נוירומרקטינג

נשכרנו לתקופה ספציפית עבור החדרת המותג. נבחרנו מתוך מגוון ספקים.

יצרנו מגוון אייטמים ללקוח תוך מינימום הפעלה בעת הפעילות עצמה. יצרנו גם מדור קבוע ללקוח ב “מנהלי שיווק מצייצים” והגדרנו מדד חדש למדידת יעילות פרסומות.

פעילות היח”צ היתה גורם אסטרטגי ביצירת ביקוש לשירות החדש שדריל מציעים. דריל הפכו למוקד התעניינות ואף גייסו עובדים נוספים.

כדי לראות מה סיון פרידמן יוסף מייסדת דריל אומרת על משמעות פעילות היח”צ בהצלחת המותג דריל הקליקו פה 

מבין הלקוחות שהגיעו לדריל גם רשת הסופרים הידועה ויקטורי.

דריל היו כל כך מרוצים שחיברו אותנו עם לקוח שלהם “דיור מוגן לב גנים” לקוח שלנו עד היום.

תובנות עבור לקוח יחסי ציבור בהתקשרות עם ספק יחסי ציבור

את סדרת הטורים “מהלכי יח”צ” / קייסטאדי ביחסי ציבור החלטתי להתחיל כתוב כי אני חושב שחשוב לכל לקוח – להבין – מה עומד מאחורי התוצרים שהוא אמור לקבל.

תחום יחסי הציבור נתפס לא פעם בצורה שגויה במסגרתה לקוחות מניחים שמדובר במזל או בקשרים שאינם ניתנים לשליטה ולהוכחה לעומת – כישורים.

יש המון משרדים סבירים והוגנים בשירות שהם נותנים ביחס לעלות, יש גם כאלו שהם טובים, ויש מעט מאוד – שהם מעולים.

משרד יחסי הציבור ה”מעולים” שונים מ “סבירים” בחשיבה, זאת תוך שילוב בהוגנות ושקיפות. כמובן גם בתוך המעולים יש כאלו יותר או פחות.

חשיבה ושקיפות של משרד יחסי ציבור, מה זה בעצם אומר?

במקרה שלי למשל, נוהג לשתף את הלקוחעוד בשלב ההיכרות לפני שחותמים, במה שעבודת היח”צ דורשת ממנו. (השקעת זמן למשל).

מדגיש לפניו שאמנם מעולם לא היה לי לקוח שעבדנו בצורה מסודרת ושלא קיבל חשיפה . ולא רק שלא קיבל חשיפה אלא שגם ידע מראש את המסלול שאנחנו עתידים לעבור באמצעות תכנית תקשורת שהוכנה מראש, שילבה את האתגרים הפוטנציאליים והדרכים להתגבר עליהן.

חשיבה: כפי שציינתי אני למשל “חשוב מאחור”. מסתכל כמה חודשים קדימה לעבר המקומות שאנחנו רוצים להגיע אליהם ואז הולך אחורה בצעדים, איפה אני אדרש להיות בכל נקודת זמן – כדי להגיע לתוצאת יח”צ סופית.

במקביל, לכל נקודת זמן כזו מגדיר את המהלכים שיש לייצר כדי להגיע מנקודה לנקודה +את הקשיים שעשויים להגיע.

כך – נבנת דרך פוטנציאלית, כוללת תוצאות אמצע מנקודה לנקודה, עד שהפעילות כבר זורמת באופן טבעי.

דגשים בחשיבה אסטרטגית נכונה ביחסי ציבור

אל תטעו זה  לא חיזוי מדויק אך זו בדיוק הכוונה כשאני אומר “דרך”. קודם בונים דרך, מראש מנמיכים סיכונים.

בכך, עובדים אולי בצורה שקולה יותר אך מדויקת יותר ובסופו של דבר יוצא שהלקוח מקבל יותר תוצאות .

זאת לעומת החלופה הפוטנציאלית (למשל, חלופה רעה שכזו היא לשבת עם הלקוח ביום למחרת למשך שעה לקבל ממנו מידע בכותרות לכתוב באותו יום טקסט ולהתחיל לירות לכל הכיוונים מול כתבים. מקרה כזה גם אם מצליח במהירות לאור העובדה שמהרגע הראשון כבר פונים לכתבים בפול טורבו – מותיר את הספק בשבוע לאחר מכן בלי חומרים.

יח”צ נכון זו ההוצאה השיווקית הכי זולה. יח”צ שגוי – בזבוז.

מצאתם ספק יח”צ שעובד כמו שפורט פה? קחו אותו!

זכרו: יח”צ, חשיפה תקשורתית זו לא מטרה, זה כלי – שאמור לשרת את המטרה שלכם

אם כן, טורים מסוג זה מבקשים להציג לכם את “החשיבה מאחורי”. אם הגעתם לספק והתרשמתם שכך הוא נוהג פלוס מינוס – קחו אותו.

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

צרפת יחצ

לא רק יחסי ציבור: שגריר צרפת מגיע לביקור אצל לקוח משרדנו

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

מרגיש שאתה “עובד” עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

מאסטר שף יחצ 2

יחסי ציבור בלתי רגילים: תחרות הבישול שתטיס את הסבתות לדובאי!

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

מסדרון

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

5 עובדות על יחסי ציבור

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור ואיך עושים יחסי ציבור בעצמכם?