צרו קשר 0545312376
הבלוג

מי צריך יחסי ציבור?

כולם מדברים על יחסי ציבור אבל מה זה בעצם הדבר הזה ואיך מגיעים לתקשורת?

עולם יחסי הציבור הוא אחד מהכלים המרתקים והיעילים ביותר בתמהיל השיווק. מדובר לא פחות מב – אמנות. להבדיל מאחיו הזקן יותר הידוע בכינויו “פרסום” ,  – יחסי ציבור הוא כלי צעיר יותר, חצוף יותר, ומוכר פחות. ולאור כך, רבין נוטים לבלבלו עם מגוון עולמות שונים , כך למשל כשבעל עסק כזה או אחר רואה כתבה שמפרגנת למתחרה שלו לא פעם אפשר לשמוע משפטים כמו “מעניין כמה הוא שילם להם” (לכלי התקשורת).

יחסי ציבור זה לא פרסום

רבים מתבלבלים ומשתמשים במושגים שפחות רלוונטיים לעולם היח”צ כמו כתבה שיווקית, כתבה פרסומות, תוכן מקודם, תוכן ממומן, פרסום, מיתוג, ועוד. כל אלו קשורים לעולם אחר לגמרי במסגרתו עובר כסף בין בעל האינטרס (הלקוח) לפלטפורמה בה התוכן שלו מתפרסם (כלי התקשורת) , בעולם שלנו – לא עובר כסף בין איש יחסי הציבור לכתבים. אנחנו בעצם סוחרים בזמן ובמידע ומייצרים מהלכים שהתקשורת מתקשה להתעלם מהם

איך עושים יחסי ציבור?

אם קראתם מאמרים אחרים לפני שהגעת לפה ודאי נתקלת במגוון מושגים כמו הודעה לעיתונות, קומונטיקט, ספין תקשורתי, פרובוקציות, אסטרטגיה, טקטיקה ועוד. בגדול, יש מגוון דרכים לייצר אימפקט תקשורתי כאשר לכל הדרכים מכנה משותף – חשיבה. בעצם, איש יחסי הציבור עושה שני דברים עיקריים – האחד: מייעץ ומפעיל את הלקוח שלו ומסביר לו איזה מהלכים שיווקיים שווה לעשות בכדי שיסייעו למותג וייצרו יחסי ציבור, והשני – איש יחסי הציבור מתקשר את המהלכים הקיימים שיוצאים לפועל בלי קשר אליו

מונחים ביח”צ

אסטרטגיה: לפני כל מהלך משמעותי מתבצע הליך חשיבה. הליך זה מבקש לכלול מכוון תהיות בהן מה אנחנו רוצים להשיג, מה הדרך הנכונה להגיע לשם, מה הקשיים. לאחר ניתוח המפה האסטרטגית חושבים על הדרכים להשגת המטרות

טקטיקה תקשורתית: המהלכים שיוצאים מהחשיבה האסטרטגית בפועל – איך משיגים את התוצאות

הודעה לעיתונות: בשמה האחר קומוניקט – טקסט שמבשר אודות המידע החדשה שרוצים לשתף את התקשורת. הטקסט צריך לכלול תשובות לשאלות בסיס כמו מי, מה, מתי, מקום, מדוע (W5)

למי פעילות יחסי הציבור רלוונטית?

ובכן, מדובר במגוון שחקנים. בין אם במותגי ענק שרוצים להשפיע על ממשלות במכרזים או על המסחר בבורסה ועד לעסקים קטנים שאין להם תקציב לפרסום שכן יחסי ציבור הוא כלי זול הרבה יותר. כמו כן יש כמובן את עולם העמותות והצורך בגיוס כספים וקטגוריות שונות של לקוחות נוספים כמו מי שמצאו עצמם במשבר תקשורתי, כל אלו ועוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?