כמדי חורף משרדנו מוביל את המאבק בתנאים של ניצולי השונה יחד עם עמותת חסדי נעמי. בשנה האחרונה גייסנו מיליונים ואנחנו מהווים את המקור המרכזי עבור מידע ומרואיינים מצד התקשורת, כשמדובר בניצולי השואה.
קמפיין יחסי ציבור שהגיע עד לעיניהם של הנהלת פייסבוק בעמק הסיליקון
אין זו הפעם הראשונה: שנה שעברה הרמנו קמפיין שבמרכזו סיפורה של ניצולת השואה והציירת ג'ניה. הקמפיין ריגש את ההנהלה העולמית של פייסבוק וההנהגה הישראלית, שהרימה לה תערוכה במשרדי פייסבוק – כל הציורים נמכרו – לסרטון נחשפו מיליונים. בתמונה מטה מנכלית פייסבוק ישראל עם ג'ניה שלנו
שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת ידיעות אחרונות וynet בקמפיין התקשורתי
גם השנה יצאנו עם הקמפיין רק שהשנה החליטו בידיעות אחרונות וynet לקחת את הקמפיין צעד אחד קדימה – ולסקר כל יום מקרה של ניצול שואה שחי בתנאים מביכים במטרה להתרים עבורם כספים ולסייע.
ליוזמה של ידיעות אחרונות וynet בהובלת כתבת הרווחה הצטרפו עוד שתי עמותות
סה"כ בחודש וחצי האחרונים משרדנו יצר 18 כתבות עוצמתיות אודות הפעילות של חסדי נעמי לניצולי השואה בשילוב עם ניצולים שביקשו להיחשף כדי להעביר את המסר ובהחלט הצלחנו – לשנות את התנאים בהם הם חיים. עבודה צמודה עם כתבים שיחות אל תוך הלילה הפעלת צלמים עורכי וידאו אנשי שטח ואפילו פוליטיקאים שפנו.
זה לא מספיק לטעמי – יש עוד המון שצריכים עזרה – אבל, זה הישג אדיר שאני גאה בו.
דוגמאות לתוצאות הקמפיין התקשורתי עבור ניצולי השואה:
1. מאות אלפי דולרים שנתרמו איתם רכשה חסדי נעמי מזון רב וציוד חימום
2. שיפוץ בית של זוג ניצולים מבית שמש ורכישת ריהוט חדש +50 אלף שקלים ישירות לחשבונם
3. 30 אלף שקלים + שיפוץ בית של ניצולת שואה מרמלה
4. טיפול שיניים לניצול שואה מירושלים וחמישה עשר אלף שקלים לחשבונו האישי
5. קולנועית חדשה לניצול, תשלום חשבונות שוטף מדי חודש, ריהוט חדש לכל הבית
כל אלו ועוד
דוגמאות למהלכי הקמפיין
כוח היח"צ כשרוצים קמפיין חברתי במטרה לייצר שינוי במציאות
חברים תקשורת יכולה לשנות מציאות, היא יכולה לשנות מציאות של אנשים פרטיים ושל קבוצות.
שינוי המציאות יכול להיות מהיר , ממש תוך כמה ימים והוא יכול להיות בקמפיין מחושב וארוך טווח – הכל תלוי במטרה שיש שלנות
לפני כל מהלך כזה נדרשת חשיבה , כתיבת תכנית אסטרטגית, ניתוח הזירה,
ניחוש מושכל של בעיות שעשויות להיווצר והכנה מראש פתרונות פוטנציאליים לכל תרחיש ועוד.
כמעט כל גוף חברתי לוקח משרד יחסי ציבור
חשוב לדעת שכמעט כל גוף חברתי בארץ נשען על משרד לייעץ אסטרטגי ויחסי ציבור וכאשר מדובר במשרד טוב הוא שותף לדרך שמסייע בייעוץ, והוצאה לפועל של מהלכים
המהלכים בחלק משמעותי מהמקרים משיקים זה לזה ומשרתים זה את זה. למשל:
קמפיין חברתי בלא מעט מהמקרים גם מעביר מסרים למקבלי החלטות ובמקביל גם אוסף כספים לארגון או לעמותה עבור המטרה שהם רוצים לשנות ..
כלומר אין סתירה מובנת בין קמפיין מסרים לקמפיין מימון המונים או גיוס כספים.
פשוט מה שנדרש זו היא חשיבה מדויקת וקמפיינר טוב.
מה הוא קמפיינר טוב?
איש מקצוע שמבין שהרבה לפני שחשיפה היא מטרה – היא קודם כל כלי. והוא יודע להציע רעיונות איך להשתמש בחשיפה שהוא מתבקש לייצר.
רוצים לגייס כספים לעמותה?
קראו את הטיפים שלי לגיוס כספים לעמותות בפרויקט מימון המונים
או צרו איתי קשר ונבדוק אפשרות לעבודה משותפת.