צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

מנהלי שיווק דיגיטלי? כך תהפכו את הקמפיין שלכם לכזה שהתקשורת תרצה לסקרו

רבים שמעו את המילה “יחסי ציבור”  אך האם אתם יודעים באמת מה זה? לא פעם נהוג לבלבל את המילה עם מונחים מעולם התוכן השיווקי כמו “כתבה פרסומית” או כתבה שיווקית וכו. ראשית, אציין זאת בצורה הכי ברורה – בעבודת יחסי ציבור – לא – עובר – כסף – בין איש יחסי הציבור לכתב.

מה זה משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ומה זה בעצם יח”צ?

אנחנו לא עובדים מול המחלקה המסחרית אלא מול הכתבים בלבד והצעותינו יכולות למצוא חן בעיניהם ויכולות שלא למצוא חן בעיניהם, להבדיל מהמחלקה המסחרית שם תוכלו עבור כסף לכתוב כמעט כל מה שתרצו וכמובן בצירוף גילוי נאות (בשיתוף עם) לכתבת התוכן שיווקי .

יחסי ציבור: אל תקראו לנו תוכן שיווקי 

ביחסי ציבור אין גילוי נאות שכזה כי הוא לא רלוונטי – שכן כאמור, מדובר בכתבה רגילה לכל דבר. למעשה 93% מהכתבות שאתם קוראים או צופים בהן מקורן באנשי יחסי ציבור – אנחנו בעצם סוחרים בדבר הרבה יותר חשוב מכסף – זמן, ומידע.

יחסי ציבור: למצוא סדר בכאוס – מי שחושב רק על AB טסטינג יישאר תקוע באזור הנוחות שלנו

אם כן, אחרי שהבהרנו מה זה יחסי ציבור, אני מעוניין לשפוך אור על נקודה מסוימת – אם אתם אנשי דיגיטל ואזור הנוחות שלכם זה מדידה, AB טסטינג , באנרים ומודעות אז הטיפים שאביא פה הם לגמרי עבורכם שכן לא פעם אני רואה קמפיינים שהושקעו בהם עשרות אלפי שקלים וגם אם הקמפיינים טובים – הם מפוספסים.

כי עם סטייה קטנה מהתקציב עבור “משחק” עם הקמפיין. אפשר היה גם לייצר פוטנציאל שהתקשורת תסקר אותו, ובכך להרוויח עוד חשיפה חינם – עושים את זה בשילוב של הקופי, האסטרטגיה, ובעיקר הקונספט.

יחסי ציבור: סך המשאבים הפוטנציאליים מול סך התוצרים הפוטנציאליים

כשאני פוגש אנשי מקצוע שרגילים להתעסק בעיקר במדידת תוצאות אני מסביר להם – שפה נמצא ההפסד שלהם, הביטו מעט לצדדים וקחו סיכון. כי ביחסי ציבור אנחנו מתעסקים ב – “פוטנציאל ש..”. הסיכוי להשיג כתבה בחדשות מול ynet או גלובס וכו וכו וכו.

כלומר, אנחנו צריכים לנחש מה שווה לנו להשקיע בשביל תוצאה שאנחנו לא יודעים אם נשיג בוודאות (להשקיע: זמן, לוגיסטיקה) , השקעה כזו יכולה להיות סביב קמפיין ויכולה להיות גם חצי שעת כתיבת הודעה לעיתונות – בסופו של דבר אנחנו רוצים לייצר – סיפור טוב.

אל תטעו לא מדובר במזל או בקשרים צאו מהסרט שאנחנו נפגשים לקפה עם כתבים או מבזבזים את הזמן בהשקות  – מעולם לא הייתי בהשקה והאינטרס של הכתבים זה לבזבז כמה שפחות זמן על פגישות כי יש להם דדליין.

אני סוגר כל יום כתבה. ואף כתב לא עושה לי טובה – אני מייצר להם סיפורים, וזו העבודה שלהם. ואל תטעו כשאני אומר “מייצר” אני לא מתכוון  ממציא. מעולם לא שיקרתי לכתב

יחסי ציבור: הזדמנות עבור מותגים – לא להיות “רגילים”

וזה מה שחסר לכם, אנשי הדיגיטל, בקמפיינים – אני רואה כל כך הרבה קמפיינים שמתעסקים רק בהנעה לפעולה ומעט סיפורים. בעוד שאם מתוך 100%,  90% היו מניעים לפעולה ו10% מתמקדים בסיפור – הייתם יכולים לקבל גם חשיפה תקשורתית

קמפיין יחסי ציבור: דוגמאות למהלכים ותוצאות

למשל: בואו נגיד שאתם מטפלים בעמותה ולקראת שנת הלימודים רוצים לגייס כספים עבור רכישת ציוד חדיש לילדים נזקקים – במקום לייצר רק מודעות שמבקשות תרומות – תוכלו לייצר מודעות שמציגות סיפור חמוד – על איסוף תרומות.

ואז, תניעו לפעולה (איסוף תרומות) וגם יהיה לכם סיפור קמפיין נחמד להציע לכתבים – כמו הדוגמא שאני מראה לכם פה, לקחתי את שני התאומים החמודים האלו שכיכבו בקמפיין אוטובוסים שעשיתי וקמפיין רשת ואז גם היה לי סיפור על “התאומים שאוספים תרומות לילדים נזקקים לקראת שנת הלימודים”

סרטון הקמפיין שעשיתי:

הדוגמא מלה היא רק אחת מהמון, כך למשל במקום לבקש סיוע בתרומות מזון בקורונה באמצעות סרטון שגרתי – הפכתי את הלקוח לעמותה הראשונה בעולם ששולחת סיוע במזון באמצעות רחפנים ובמקום פרסום ממומן עם עוד קטע לא מעניין – עשינו אותו עם כתבה מהחדשות.

כמובן על אייטם כזה לא משלמים שום דבר-  פשוט מרימים טלפון לכתבת ואומרים לה שעומדים לשלוח סיוע כלכלי במזון באמצעות רחפנים. תוכלו לראות בדוגמא מטה על מה אני מדבר וגם את סרטון קמפיין חלוקת שמיכות החורף שסוקר בהרחבה ואף ריגש את הנהלת פייסבוק העולמית

 

יח”צ וחשיפה תקשורתית לא רק לעמותות – לעסקים מותגים וארגונים

אל תטעו הדוגמאות הן רבות ולא רק מעולם העמותות . הסוד – הוא פשוט לעבוד הפוך. במקום שתכינו חומרים לקמפיין הממומן שלכם – תחשבו קודם איזה סיפור יכול גם לייצר את התקשורת וגם לייצר חומרים לקמפיין ממומן. אחרי שאתם חושבים שפיצחתם – התחילו לייצר את הסיפור – אם הצלחתם הרי שבעצם יצרתם לעצמכם את החשיפה התקשורתית עליה אני מדבר ובאמצעות תוצריה תעשו קידום ממומן.

למשל: דיור מוגן לב גנים בו אני מטפל, ראינו שבטינדר לא ניתן לחפש אנשים מעל גיל 55 אז לקראת חג האהבה כתבנו מכתב להנהלת טינדר שמדובר בגזענות גיל – לא תאמינו, טינדר השיבו שישנו את האפליקציה ואכן שינו. אז מה השגנו:

  1. ניתן להניח שעצם הפניה תייצר סיקור
  2. ניתן היה להניח שאם במקרה יהיה לנו מזל והם יגיבו – יהיה שוב סיקור
  3. וכך היה. ועם החומרים עשינו קידום ממומן שמתחבר לערכי הלקוח – יש שמחה חדווה וחיים גם בגיל השלישי.

סיקור היוזמה

מקומו של הלקוח בפעילותו של משרד יח”צ וייעוץ תקשורתי

אחת העצות שלי עבורכם אנשי הדיגיטל שרוצים לייצר חשיפה תקשורתית לקמפיינים שלהם היא להיות קשובים ללקוח כי ממנו יגיעו החומרים הכי טובים שלכם. כך למשל כשהלקוח שלי סיפור לי שאחת הדיירות שכחה בעת הקורונה איך נראה “חיוך” הבנו שיש פה בינגו – קמפיין חיוכים הוא סיפור אישי מדהים ומקדם את ערכי הלקוח תוך הצגת זווית מאוד חמה של הדיור המוגן.

סלבס, יחסי ציבור, וקידום ממומן

יתרה מכך – אין ספק שהפניה לסלבס תייצר תוצאות כי כל אחד ישמח לשמח אנשים מהגיל השלישי ששכחו איך נראים חיוכים ואחרי שהסלבס יתגייסו – אז גם יהיה לי סיפור מושלם: “רק בקורונה: הסלבס שהתגייסו לשמח את הסבתא ששכחה איך נראה חיוך” .

כ50 סלבס ופוליטיקאים התגייסו כולל נשיא המדינה  – נכון שזה החלום שלכם להשיג ללקוחות שלכם סרטונים בהם סלבס מדברים על המותג שלהם שאיתם תעשו קידום ממומן?

יחסי ציבור , קידום ממומן: המדריך המקוצר והמלצות

הטעות הכי גדולה תוכלו לעשות אחרי קראית הטקסט הזה זה להניח שמדובר במזל או בקשרים – ולא בכישורים. נכון, לעולם לא תוכלו לעשות בעצמכם את מה שאני יודע לעשות אבל אם מראש תניחו שעולם יחסי הציבור מסתכם בקשרים אז גם את המעט שתוכלו להשיג לעצמכם עם מעט תעוזה – לא תשיגו..

יחסי ציבור: לא חייב להיות מונח מעורפל

רגע לפני סוף הטור אני חוזר להתחלה ואני עושה זאת כדי לחדד לכם שוב – מה זה התחום הזה שאני עוסק בו – תחום יחסי הציבור סובל מיחסי ציבור רעים ורבים חושבים שהוא נגיש לתאגידים בעיקר או שהכל זה קשרים או שמשלמים לטלוויזיה – זה קשקוש . ובות..

סיכום טור טיפים בנושאי יחסי ציבור ושיווק במדיה חברתית

אני חוזר לסוגיית החפיפה בין דיגיטל ויח”צ  – אומר לכם זאת – יחסי ציבור זה כלי, לא מטרה. איש יחסי ציבור טוב לא מאוהב בעשיה שלו ובכך מדייק אותה – והחשיפה, יכולה להיות מועילה מאוד עבור הקמפיינים שלכם. אלו הם דברי עבורכם:

  1. קמפיין ממומן לא חייב להיות משעמם וחד כיווני
  2. חישבו איך אתם מסיטים חלק מהתקציב למקום בו אתם “לוקחים הימור”, עבור הסיפור, כדי ליהנות מהסיכוי לייצר חשיפה
  3. לא פעם שווה במקום לייצר קודם כל חומרים – לחשוב על הסיפור שמקווים ליצור- – ואז ליהנות גם מהחשיפה וגם מהחומרים שהיא מייצרת איתם נעשה קידום ממומן.
עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

5 עובדות על יחסי ציבור

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

[wpa_toolbar]