שיווק, יחסי ציבור, פרסום, קידום אתרים, קד"מ, קידום אורגני ועוד מלא מילים ששמעתם עליהן מתוך עולם התוכן של תמהיל השיווק. אעשה לכם סדר – יש מונח שנקרא "תמהיל שיווק" שמכיל בתוכו המון כלים שונים אך דומים – מה מהם אתם צריכים? זה כבר פוסט בנפרד אך גם עבור שאלה זו אתן תשובה פשוטה. שאלו עצמכם:
כמה מקום יש לכם לקלוט לקוחות חדשים?
כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בכך?
*היחס בין התשובה של השאלה הראשונה לשניה יסביר לכם כמה כסף כדי לכם להשקיע – כדי לייצר עוד כסף. כך , כשתבחרו בכלי הנכון כדי לקדם את עצמכם – תוכלו להבין לא רק אם הכלי רלוונטי אלא האם עלותו מתאימה
יחסי ציבור: דוגמא למקרה בו אתם לא צריכים את זה
הגיעה אלי לקוחה שרצתה יחסי ציבור לעסק שלה והרבה לפני שדיברנו על העולם שלי עשיתי איתה חישוב שכמות הלקוחות שהיא יכולה לקלוט גם אם העסק יהיה מפוצץ – לא שווה את ההשקעה בריטיינר עבור יחסי ציבור.
כמובן, התשובה הזו רלוונטית כאשר מדברים על מכירות בלבד כיעד – יש עוד המון סיבות לעשות יחסי ציבור והמרכזית בהן היא בניית מותג לטווח ארוך שעוצמתו יודעת לייצר מכירות באופן עצמאי, לאחר שנבנה
יחסי ציבור יצירתיים מה זה
לא בטור הזה אכתוב את כל התורה אך כן אציין שזה לא משנה אם אתם צריכים יחסי ציבור לעמותה או לסטארטאפ או לעסק בינוני.
למעשה, כשמדובר ביחסי ציבור לסטארטאפים אני תמיד מצטער עבור הלקוחות כשאני שואל אותם מה הם מכירים אודות עולם יחסי הציבור וכך גם בקרב העמותות.
שנים שהרגילו את הלקוחות הללו ליחסי ציבור שגרתיים וסיפרו להם שזה הדבר הנכון והכי טוב שהם יכולים להשיג תוך גיבוי בכל מיני משפטים מפוצצים כמו "ערכי מותג" בידול מיתוג ושמיתוג. שכמובן יש להם מקום אך לא בכל הזדמנות לגיטימי להשתמש בהם כדי לגרום ללקוח להרגיש חשוב
רוצים להיות מותג "רגיל"? אז יחסי ציבור "רגילים" זה לגמרי עבורכם. רוצים להיות יוצאי דופן בנוף השיווקי?
בסופו של דבר עבור כל מותג השאלה היא נורא פשוטה – מה המטרה שלכם ואיך משיגים את זה. ואם ניתן להשיג את זה באמצעות סבתא מגניבה שתעשה בנג'י מגובה של 500 מטרים ביום הסבתא הבין לאומי תוך שהיא צועקת את שם האפליקציה שלכם – אז כך יהיה. ואם יום הסבתא הבין לאומי לא קיים אז עוד יותר טוב – נפנה לאו"ם ונבקש להכריז על אחד שכזה.
זה הקסם ביחסי ציבור – מאחר ואנחנו לא קונים מדיה ולא משלמים לכתבים אלא – מייצרים חדשות ומהלכים שהתקשורת רוצה לסקר – הכל פתוח. התחום הזה מאפשר למותגים לעשות את המהלכים הכי מטורפים שחשבו עליהם – במידה והוחלט שישרתו את העסק.
אז, אמרו בייביי לעולם המשעמם של היחצ שהכרתם עד היום וברוכים הבאים לעולם היצירתי של יחסי ציבור.
חברים, גם אם אתם סטארטאפ של מיליארד דולר שרוצה שיורידו את האפליקציה שלו או עמותה עם מטרה נורא מכובדת שרוצה להשיג תרומות או עסק שקטן שמקנא בטירוף בחשיפה של עסקים גדולים ומדמיין לעצמו שרק הם יכולים.
טיפים ליחסי ציבור יצירתיים
בחיי שאני עומד לומר לכם דבר שאתם בטוח יודעים פשוט לא תיארתם לעצמכם שככה זה באמת עובד. כללי הבסיס הכי כללי ליחסי ציבור יצירתיים הם:
1.אין כזה דבר מהלך שאי אפשר לעשות אותו
2.המהלכים היצירתיים בהכרח לא חייבים להיות כאלו שעולים הרבה כסף, הפוך. כלומר, בהרבה מן הפעמים הלוגיסטיקה עצמה לא מחייבת הוצאה כספית
3.אם מישהו אמר על הרעיון שלכם שהוא פסיכי – סימן שיש לכם משהו ביד
4.תמיד תקשיבו לאנשים שמעולם לא חשבתם שמהם יגיע הרעיון המגניב
יחסי ציבור יצירתיים – אין הרבה אנשי מקצוע שיודעים להציע כאלו
יש דברים שאני לא יודע לעשות בחיים. לצייר למשל. וזה בסדר. ויש אנשים שיודעים לייצר חשיפה בדרך אחת בלבד. ויש כאלו, שלא.
יש כאלו שיודעים לייצר חשיפה מגניבה אבל לא יודעים להתאים אותה לפעילות העסקית של העסק, ויש כאלו – שכן.
האחריות שלכם בתור לקוחות – זה לדעת להקיף עצמכם באנשי המקצוע המתאימים.
דוגמאות למהלכי יחסי ציבור יצירתיים שעשינו
קמפיין הפוקימון לחסדי נעמי
קמפיין הטינדר – יש חיים גם בגיל השלישי וכך אנחנו מעבירים זאת
קמפיין טינדר – מייצרים הישגים
צניחה ממטוס עם הפניה לתרומות עבור חסדי נעמי
יחידת הרחפנים של חלוקת מוצרי המזון הראשונה בעולם
הקמפיין שריגש את את הנהלת פייסבוק בעמק הסיליקון והגיע עד לתקשורת העולמית
הקמפיין שגייס מיליון שקל במאבק ניצולי השואה
אנשי המסיבות: לא עוד סתם דיור מוגן – מסיבת הצ'ייסרים לשנה החדשה של הגיל השלישי
לראשונה – איסוף מזון לנזקקים טבעוניים
רוצים יצירתיות? מוזמנים לשלוח מייל tamirpr@gmail.com
קמפיין איסוף מזון
חבילות מזון עבור חיפוש דירה
מפחדים מג'וקים? תרמו מזון ויחידת חיסול המקקים תטפל לכם בבעיה
רוצים יצירתיות? מוזמנים לשלוח מייל tamirpr@gmail.com