אם יש משהו שמוציא אותי מדעתי זה לראות "חצי עבודה" תפקידנו כאנשי יחסי ציבור זה לא רק להביא מקסימום תוצאות אלא לעשות מקסימום מאמץ בכדי להביא לידי ביטוי – מקסימום פוטנציאלי
כלומר, אם השגת תוצר מסוים השאלה היא לא כמה חשיפה יצרת אלא האם יצרת את כמות החשיפה שמלכתחילה – היית יכול לייצר, עבור הלקוח.
טיפים: איך מפקחים על משרד יח"צ?
הרבה דברים יש לומר על סוגיה זו ולמען ההגינות יש לציין ולהדגיש שלא הכל תלוי בנו – אך, בכל מה שקשור להיבטים טכניים – יש ויש. תפקידו של איש יחסי הציבור זה להביא לידי מיצוי את הפוטנציאל החשיפתי של הלקוח – הנה כמה טיפים עבורכם איך לוודא שזה קורה ובעצם להבין כמה מתאמצים עבורכם
טיפ ראשון לעבודה עם משרד יחסי ציבור:
בהצעת המחיר שאתם מקבלים אתם אמורים לצפות למגוון רעיונות שיסבירו לכם – מה עומדים לעשות עבורכם.
דוגמא רעה: "הלקוח ישולב במגוון המדיות". ברצינות? מה זה אומר? איך אתה עומד לעשות את זה?
דוגמא טובה: רעיונות למהלכים, הסבר לאיזה כתבים מתאים הסיפור ומדוע, הסבר למי עומדים לפנות ראשונים. בחלק מהמשרדים מבקשים תשלום סימלי עבור תכנית התקשורת – שווה לכם – כך תוכלו להחליט האם הספק מתאים לכם, האם הרעיונות טובים מספיק. במיוחד אם אתם מחפשים יחסי ציבור לעסק קטן
טיפ שני לפיקוח על ספק היח"צ שלכם
האם הספק מתקשר עמכם? התחום שלנו , יחסי הציבור, הוא קצת לא מובן לאנשים ודווקא בתחום כזה חשוב לתקשר עם הלקוח להסביר לו מה עומד לקרות ואיך – שאין מדובר בקסמים, שלא יהיה באוויר. המון לקוחות מלינים על כך שאומים לכם "נביא אתכם לתקשורת" ולא מסבירים להם איך. בכך, הם לא יודעים אם נעשה עבורם מאמץ שלא צלח למשל, או אפילו האם מאמץ שכזה נעשה – או לא נעשה
טיפ שלישי לפיקוח על איש יחסי הציבור שלכם
"תמונה: יחצ": לא, לא, לא! אם כבר יש לכם זכויות על תמונה ויש כתבה הקפידו לבדוק שמשרד יחסי הציבור שלכם לא כותב לעיתונאי בקרדיט לתמונה "קרדיט: יחצ". הקרדיט צריך להיות שם העסק שלכם – למה? כי – למה לא?? עוד הזדמנות לדחוף את שם המותג אז למה לבזבז אותה. משרד יחצ שמקפיד על כך זה משרד שמסתמן כי יודע לעבוד.
בהצלחה! תמיר האס