אמנם הטור הזה תופס לכל ארגון לכל עסק ולכל קהל היעד אך המונח "קל וחומר" הופך לרלוונטי פה שכן מדובר בשחקן מעולם הגיל השלישי. אם כן, אז למה קל וחומר? זה פשוט:
כשמדובר בשיווק לגיל השלישי אנחנו רגילים לשיטות פטרוניות . למעשה, אנחנו לא פעם עדים לאסטרטגיות שיווק עבור הגיל השלישי שבכלל פונות אך ורק לילדים שלהם. ואני אומר – הי! השתגעתם??
1.מי ירצה לקנות מכם כשאתם מדברים אליו בפטרונות?
2.מדובר במי שחסכו כל החיים – ועכשיו רוצים ליהנות!
איך הפכנו דיור מוגן ומשפחתי מנתניה לסיפור עולמי
לא במקרה דיור מוגן לב גנים הפך להיות הדיור המוגן המוכר בקרב העיתונאים וכשהם מחפשים מרואיינים חייכנים שמחים וזורמים – הם פונים אלינו. אנחנו באופן קבוע מייצרים אירועי מדיה מגניבים שלא ניתן להתעלם מהם
כך למשל אני יכול לדבר על מהלך הפניה לטינדר במסגרתו דרשנו מהתאגיד הענקי הזה להגדיל את הגדרות החיפוש עד גיל 99 כדי שגם אנשים מבוגרים יוכלו להשתמש באפליקציה- וטינדר, שינו את האפליקציה.
כשאחת הדיירות אמרה ששכחה איך נראה חיוך השגנו מ50 סלבס כולל נשיא המדינה – תמונות וקטעי וידאו של חיוכים ששלחו באופן אישי! תמיד – מעניין אצלנו
קמפיין יחסי הציבור שהפך את דיור מוגן לב גנים לדיור המוגן המפורסם בעולם
ועכשיו, לנושא בגללו הגעתם לטור. אם כן, לא במקרה פעילות יחסי הציבור שעשינו לדיור מוגן לב גנים זכתה לסיקור בינלאומי. אני מדבר אתכם על כלי תקשורת מאירלנד, ניגריה, רומניה, רוסיה, גרמניה, הולנד, הודו, סין, ארה"ב, אנגליה ועוד ועוד – כולם סיקרו את האירוע – מסיבת החיסונים.
נשמע מעניין צמד המילים "מסיבת חיסונים" הלא כך?
רק המונח הזה כבר מייצר עניין וזאת מעבר לעובדה שמדובר בדבר חדש. מה שיפה פה – זה שזה גם פשוט! במקום עוד יום של חיסונים – יום של חיסונים עם די'גיי מלווה במוסיקה וריקודים וקישוטי קיר – מה שנותן גושפנקא למילה "מסיבה"
עכשיו, תארו לכם שאתם עיתונאים שמקבלים הצעה לבוא לסקר "את מסיבת החיסונים הראשונה בעולם".
קמפיין היח"צ מהתקשורת העולמית – לתוך זו הישראלית
אם כן, אחרי שכולם הגיעו לסקר אותנו פה זה לא נגמר הרי קהל היעד שלנו נמצא בישראל.
מה שמשרדנו עשה זה דבר נורא פשוט – הוצאנו הודעה לעיתונות על "הדיור המוגן מנתניה שהפך לסיפור הכי מבוקש בתקשורת הבינלאומית"
ואז – לכלי התקשורת בישראל היתה זווית מגניבה לסקר – וכך היה.
יחסי ציבור בקורונה יכולים להפוך את הלימונים ללימונדה
יחסי ציבור פסיכים, יצירתיים – יכולים התקיים בכל קטגוריה – גם בגיל השלישי
פרסום, שיווק, תוכן שיווקי, טאבולה או אאוטבריין, שיווק במדיה חברתית, באנרים בynet , יחסי ציבור לסטארטאפים, יח"צ לגיל השלישי, יחסי ציבור לעורכי דין או יחסי ציבור לעמותות ועסקים קטנים – זה לא משנה מה הכלי שלכם או באיזו קטגוריה תפעלו – אסור לכם לוותר על בחשיבה המשלבת הדיוק על חשבון היצירתיות והפוך.
אל תטעו זה לא תמיד בא ביחד וזה גם – לא חייב לבוא ביחד. אבל כן חשוב לטרוח לתהות על כך.
סיכום טור יחסי ציבור מטורפים: ההמלצה הכי חשובה – למצוא את הספק הנכון
עזבו אתכם ממילים מפוצצות כמו אסטרטגיה שיווקית, מיצוב מיתוג ושמיתוג – בעולם אין סופי של אפשרויות יש אין סוף רעיונות. אם אתם לא אנשים של רעיונות – פשוט תמצאו את מי שכן. בהצלחה!
כן כן, אני יודע. הכותרת של הפסקה הזו לא גילתה את האטום ואם למישהו היה כלי מיוחד להימור מדויק על הספק הנכון – לפני שבחר בו – הוא היה יכול למכור את הכלי הזה במיליונים.
בכל תחום יש טובים, בכל תחום יש הכי טובים. אבל זה לא מספיק. בא לנו שהספקים יהיו גם נחמדים למשל, ואמינים וכו וכו. זה תמיד הימור.
ואני אומר, תסמכו על האינטואיציות שלכם.
טיפים לבחירת משרד יחסי ציבור מומלץ
אלו הטיפים הסופר כלליים שלי לבחירת ספק , אם הספק שלכם עונה על כל אלו זה כבר טוב
1.הוא יודע להסביר לכם מה החסרונות ומה היתרונות של התחום
2.הוא יודע לתת תשובות על השקעת משאבים מול תוצרים פוטנציאליים ומדבר לא רק על המשאבים הכספיים (זמן למשל, דבר שאי אפשר לייצר ולכן יקר יותר מכסף)
3.התרשמתם שהוא חרד לכספכם והשקעתכם כאילו והיו שלו
4.הוא יודע להציג עשרות אייטמים שעשה ואם צריך להסביר גם את החשיבה
5.אם ביקשתם המלצות הוא אינו מתחמק
6.הוא נעים (סופר חשוב) והצלחתם להתרשם מהשיחה שהוא אנושי ושירותי
7.הוא לא מבטיח הרים וגבהות בזמן שיחת ההיכרות בניסיון לקנות את ליבכם. מאידך, אם הוא כן מדבר על יעד שניתן להשיג – הוא יודע להסביר את רוח הדברים שממחישה את ההצהרה הזו
בתמונה האחרונה – אייטם ממהלך אחר, מסיבת סילבסטר:)