אסטרטגיה מיתוג מיצוב ושמיתוג. המון מילים גדולות תשמעו בישיבת קריאייטיב אבל לא פעם כולן הבל הבלים.
אין ספק שאני יכול לומר שרוב הרעיונות המבריקים שהרמנו עבור הלקוחות – הגיעו מהבטן.
משהו הצית רעיונות אלו קודם לכן, זה יכול היה להיות סרט מצוייר או שיחה ששמעתי – משהו הצית את הבטן שהציתה את הראש.
יחסי ציבור יעילים =יחסי ציבור יצירתיים
כך למשל בקמפיין הרחפנים שמשרדנו הרים לעמותת חסדי נעמי הרעיון עלה לי לראש כשהאחיין הקטן שלי אמר "הלוואי שכסף היה מגיע מהשמיים". מהמשפט הזה תוך שניה עלה לי הרעיון שבעת הקורונה יש אוכלוסיות שנרתעות ממגע ואת תלושי הקניה לחג – אפשר להביא לנזקקים באמצעות רחפנים.
רעיונות יח"צ: מתובנה לביצוע
מהרגע של התובנה שעלתה לי לראש ועד לביצוע לא היו הרבה אתגרים. הרמנו את זה די בקלות – וכלי התקשורת עפו על הקמפיין.
לא בכדי יש באתר שלי את עמוד "יחצ פסיכי", איש יחסי ציבור אמור לדעת לתת את המענה הכי מדויק שאפשר, כזה שמושך תשומת לב ומייצר לתקשורת סיטואציה – שאינה יכולה להתעלם ממנה.
היסטוריה של רעיונות יחסי ציבור יוצאי דופן
כך למשל עשינו כשהוצאנו הודעה לתקשורת על מודעת דרושים "דרושים ציידי פוקימונים", או על מאבק אנשי הדיור המוגן בטינדר העולמית שיאפשרו להרחיב את טווחי החיפוש באפליקציה – מהלך שסוקר בהרחבה. וכך גם לאחרונה עשינו עם מבצע הרחפנים של חסדי נעמי במסגרתו יחלקו רחפני חירום את תווי הקניה לנזקקים לקראת החג.
רעיונות יחסי ציבור טובים – כמה כסף זה עולה?
וכמה כל זה עלה ללקוח? ניחשתם היטב – 0 ₪. כי להבדיל משיווק קלאסי או תוכן שיווקי, ביחסי ציבור לא עובר תשלום בין אנשי יחסי הציבור לכתבים שכן אנשי היח"צ חוסכים מייצרים לכתבים רווח גדול בהרבה יותר – מכסף. אנחנו מייצרים להם סיפורים ומעבירים להם מידע ובכך חוסכים להם – בזמן.
למה אנשי יחסי ציבור כל כך חשובים לכתבים?
זמן חברים זה המשאב היקר בעולם מאחר ואי אפשר לייצרו. אני מוכן להתערב על אספקה אין סופית של ופלות שהייתם מוכנים לשלם הרבה כדי לחזור – אחורה בזמן.
כך שבין אם מדובר ביחסי ציבור לעורכי דין או יחסי ציבור לעסקים קטנים או יחסי ציבור לסטארטאפים או מימון המונים – חפשו את היצירתי.