יחסי ציבור כשמם כן הם – מדובר בכלי שיווקי שמאפשר למותגים, עמותות, ארגונים, עסקים קטנים ובינוניים – לפתח מערכת יחסים עם הציבור.
רובם נעזרים במשרד יחסי ציבור כדי להגדיל את חוג הלקוחות וההכנסות.
למעשה, משרדי יחסי ציבור בעצם עובדים מול כתבים וסוחרים איתם במידע.
לא עובר כסף או תשלום בין משרדי יחסי ציבור לכתבים , אנחנו סוחרים בזמן – משאב הרבה יותר יקר. אנחנו חוסכים לכתבים זמן עבודה באמצעות המידע שאנחנו מעבירים להם.
יחסי ציבור זה לא תוכן שיווקי
חשוב לציין – כשאתם רואים כתבה עם הבהרה "בשיתוף עם" או "בחסות של.." – אין מדובר ביחסי ציבור – אלא בתוכן שיווקי.
מדובר בפרסומת לכל דבר פשוט כזו שהחזות שלה דומה לכתבה.
דבר כזה נעשה מול המחלקה המסחרית של כלי תקשורת ולא מול הכתבים ובכלי תקשורת משמעותיים עולה בערך 25 אלף ₪ כולל מע"מ . כאמור – לא קשור לתחום יחסי הציבור
מערכת היחסים של אנשי יחסי ציבור וכתבים
כך למעשה, נפגשים משרדי יחסי ציבור עם הכתבים באמצע הדרך – אנחנו נותנים להם מידע מעניין – ובכך מקדמים את הלקוחות שלנו ( המידע כמובן קשור ללקוחות) והם – חוסכים בזמן.
כשאתם רואים כתבה על מוצר חדש של עסק זה או אחר – מדובר בעבודה של משרד יחסי ציבור שיצר קשר עם כתב הצרכנות הציע לו לכתוב על המוצר והצליח לעניינו במידע.
האם תוכלו לעשות יחסי ציבור לעצמכם?
כן, אבל סביר להניח שמדובר יהיה בכתבה או שתיים שידרשו לכם זמן מה.
תצטרכו להגיע לכתבים ולהתחרות על הזמן שלהם עם המון אנשי מקצוע. אם בכל זאת תבחרו באפשרות זו קבלו כמה טיפים:
1.תוכלו להגיע לכתבים דרך הפייסבוק הפרטי שלהם
2.כשאתם מציעים להם לכתוב על העסק שלכם הקפידו שהפניה תענה על שאלות הבסיס הבאות (על מה מדובר, מי עומד מאחורי העסק, איך העסק הוקם, מתי הוא הוקם ולמה דווקא עכשיו רלוונטי לכתוב עליו – כלומר, מה הקישור האקטואלי . איפה העסק נמצא. כמו כן, הוסיפו טריגר מעניין ופיקנטי)
3.הציעו לכתב את ההצעה בבלעדיות – כלומר, אמרו לו שלא תסגרו עם כתב אחר
היתרון בשימוש בשירותי יחסי ציבור
משרד יחסי ציבור לעומת זאת ידע לייצר לכם חשיפה באופן קבוע , באמצעות כישוריו וקשריו – מהחדשות ועד גלובס או כלכליסט ynet ותוכניות הבוקר.
כלומר, זה די מובן מאליו שכמו בכל תחום אם אתם רוצים לקדם משהו ברצינות – קחו אנשי מקצוע . אם בחרתם באפשרות זו הקפידו שהמשרד שבחרתם יאופיין:
1.בלקוחות מגוונים:
2.בחשיבה יצירתית
3.ביכולת להציג מגוון של מהלכים
תוכלו לקבל בלינק הזה "איך בוחרים משרד יחסי ציבור" עוד טיפים שיסייעו לכם לבחור בצורה המדויקת ביותר את ספק יחסי הציבור שלכם .
צריך להבין – יח"צ, יחסי ציבור, זה כלי משמעותי נהדר לקידום המטרות שלכם וכולם משתמשים בו – יחסי ציבור לעורכי דין, יחסי ציבור לעסקים קטנים ובינוניים, יחסי ציבור לעמותות, יחסי ציבור לסטארטאפים – התחום חולש כיום בקטגוריות ולא בכדי.
כאמור, אם אתם צריכים לקדם משהו בצורה רצינית לא הייתי ממליץ לעשות זאת בעצמכם. לעומת זאת, אם אתם רוצים אייטם או שניים ויש לכם זמן פנוי, זה שווה ניסיון
בהצלחה!