אמנם יש הרבה מה לכתוב אך אשתדל לקצר בפוסט הזה ואתחיל מהסוף – יחסי ציבור יכולים לסייע לכל עסק או ארגון – תמיד.
יתרה מכך, זה הכלי הכי יעיל,הכי זול, והכי רווחי כשרוצים לבנות מותג קדימה!
יחסי ציבור יכולים להועיל לכל עסק בכל נקודת זמן – נקודה. אך השאלה היא איך מגדירים "להועיל"?
כדאיות יח"צ: סך התועלות מול סך המשאבים +חישוב של מימוש הפוטנציאל
ובכל זאת, לא פעם יצא לי לומר ללקוחות שעדיף להם לא לקחת כרגע יחסי ציבור.
אני רוצה להציג בפניכם כמה סימני שאלה שאתם צריכים לקבל עליהן תשובות, כשאתם פונים למשרד יחסי ציבור.
מתי הצורך ביחסי ציבור אינו ודאי?
1.זה פשוט, ביחס לחלופות.
א. "חלופות": לא כל החלופות משרתות אותה מטרה ולכן אינן באמת חלופות.
ב. יחד עם זאת לא תמיד צריכים להיות כה ספציפיים ויש כל מיני סימני שאלה משמעותיים.
2.יכולת הכלה: זה מה שקרה כשהגעתי לספא המדהים "במבו" בכפר סבא. עסק קטן שהתעניין ביח"צ.
עשיתי חישוב עם בעלת הספא אודות כמות הלקוחות שהיא יכולה להכיל, כמות ההכנסות הפוטנציאליות מכל הלקוחות הללו.
ובצורה חד משמעית טענתי בפניה שלא כדאי לה לקחת יחסי ציבור באם המטרה העיקרית שלה היא למלא את המקום – כי גם אם המקום יתמלא סך ההכנסות לא יצדיקו את ההוצאה.
יתרה מכך, היא סיפרה על התוצאות המדהימות שהיא מייצרת באפיקי פרסום אחרים זולים יותר כך שלא רק שיחסי ציבור גם אם היו ממלאים לה את המקום לא היו מצדיקים את ההוצאה, היא ודאי לא כדאית אם יש כלי אחר שעובד והוא זול הרבה יותר.
האם כדאי לכם להשקיע בפעילות יחסי ציבור? סיכום מאמר יח"צ
א.לדעתי יחסי ציבור זה כלי מדהים , יעיל בצורה בלתי רגילה ובחישובי עלות תועלת – זול.
ב. סעיף א מבחינתי הוא הברירת מחדל וכששואלים האם כדאי לנו להשקיע ביח"צ, אז קודם כל התשובה היא – כן.
ג. אחרי שה "כן " נאמר, צריך לשאול את השאלות שהצגתי לכם מעלה למשל.
ד. כלומר, התשובה הסופית כמו בכל תחום היא יחסית וחייבים לתת את הדעת על התשובות הללו.
הדוגמא שנתתי אודות הספא אינה היחידה. יש עוד. חשוב לי כשאני נותן שירות להיות בראש שקט ולהיות שלם עם עצמי במאה אחוז. ואם הספק שלכם נוהג כך גם הוא זה כבר סימן מעולה!
בהצלחה!