בין אם הסטארט אפ שלכם זקוק לחשיפה ולהזרמת כספים באופן קבוע ובין אם אתם חברה ממוצבת שרוצה לגייס לקוחות ולייצר מוניטין או להנפיק – אתם צריכים חשיפה.
כך למשל תוכלו להעצים את הערך שלכם מול משקיעים פוטנציאליים או מאידך לאותת לשחקנים רגולטוריים שאתם רלוונטיים. ואם יש משהו שהקורונה יצרה לשחקני הסייבר – אלו הן הזדמנויות.
אפקט קורונה: תאגידים ואנשים פרטיים הפכו להיות פריצים יותר
אנשים היו יותר בבית, המחשב האישי הפך להיות למטרה בין אם של אנשים פרטיים בין אם בגלל שאנשים לקחו את העבודה הביתה והפכו להיות פריצים יותר.
גם מאגרי המידע של התאגידים הפכו להיות מעניינים יותר עבור ההאקרים ולא במקרה בתי חולים בכל העולם נאלצו להתמודד עם האיומים החדשים.
וכמובן, לא נשכח את הילדים שהעבירו יותר שעות מול המכשירים. כאמור – שחקני סייבר הפכו להיות מבוקשים הרבה יותר בתקשורת – ומסוקרים יותר.
ככל שהביקוש למרואיינים גובר כך גם התחרות על הזמן של הכתבים – האם אתם מובילים אותה?
סיקור היתר של עולם הסייבר יצר תופעה נוספת – הוא הגביר את התחרות על המקום בעיתון, או במדור האינטרנט, או בטלוויזיה.
כלומר, יש יותר חברות שיש להן יותר מה לספר על אותה כמות של כתבים רלוונטיים – המשמעות של מציאות זו היא שמשרד יחסי הציבור שלכם צריך להיות יצירתי הרבה יותר מבעבר.
אז, כדאי לדעת האם אתם מפיקים את התוצאות המקסימליות מהכלי המדהים הזה שנקרא יח"צ. שאלו עצמכם את השאלות הבאות:
1.האם כשיש אירוע גדול של פריצה אתם מקבלים טלפון מהספק שלכם שמבקש את הפרשנות שלכם לאירוע
2.האם גם כשאין אירוע גדול של פריצה – הספק שלכם עובר על כלי תקשורת בחו"ל ומחפש חומרים מגניבים שאפשר להשתמש בהם גם בארץ?
3.האם הספק שלכם מבקש להכיר מגוון של בעלי תפקידים בחברה כדי שיוכל להגדיל את פוטנציאל החומרים שניתן לייצר – או שהוא מטיל עליכם את העבודה המתישה הזו
4.האם הוא גם מציע, ויוזם הצעות מגניבות ויעילות? כלומר – גם כאלו עם פוטנציאל לבאזז תקשורתי וגם כאלו שהרבה מעבר לכך לבאזז החשיפה שהן אמורות לייצר – משרתת גם את המכירות?
חברים, אם התשובות שעניתם לעצמכם מניחות את הדעת אז כל הכבוד. כגודל האימפקט שמייצרות הפריצות ופשעי הסייבר, כך גודל הפוטנציאל עבורכם. שאלו עצמכם, האם אתם מרגישים שאתם ממשים את הפוטנציאל התקשורתי שלכם.
יחסי ציבור בעולם הסייבר ואבטחת המידע: לקחת בחשבון את הרגישויות
העבודה עם סטארטאפים ועם חברות סייבר בפקט צריך להיות מאוד ממוקדת ורגישה זאת לאור החומרים שנחשפים אליהם ואלו שיוצאים החוצה. מדובר בחומר אחר של אנשי מקצוע שלא רואה ביחסי ציבור – מטרה, – כי אם כלי, שאמור לשרת את הלקוח ויש להשתמש בו בדיוק רב.
כשטיפלתי בסטארטאפ אקיטה עם לקוחות ב49 מדינות העבודה נתבצעה בצורה מאוד מחושבת. נערך תחקיר של שעות רבות הרבה לפני הפניה לתקשורת בכדי לשמור על רמת הדיוק, המינוחים, הרגישויות של המשקיעים ושל העסק.
כאמור, אין מדובר עבודה רגילה ואין ספק שיש לקחת שיקולים רבים בחשבון, כך למשל – את הלקוחות שלכם שצופים בכם בחדשות. ללקוחות אלו אפשר להעביר להם מסרים דרך הסיקור, ולא רק ללקוחות חדשים. הם צריכים להרגיש בטוחים אתכם.
בתמונה שאתם רואים מעלה – כתבת ההשקה של אקיטה אצל איילה חסון בחדשות סופ"ש בה אנחנו מדגימים פריצות בשידור. בהצלחה!