אוקי אוקי, אני יודע. אם אתה או את קולגה שקוראים את הטור הזה אני מניח שהכותרת מעט מעצבנת אבל הי זה יעבור לכם. אני תמיד אומר שהתחום בו אני עוסק הוא "קידום אינטרסים", אחד מהם הוא גם יחסי ציבור. התחום המדהים הזה שנקרא "יחסי ציבור" מבקש לייצר מוניטין או להשתמש במוניטין קיים ולהעצימו כדי להשיג מטרות שונות – בין אם כלכליות בין אם אחרות אך בסופו של דבר איש יחסי ציבור צריך לדעת – לייצר מוניטין – ולא – יחסי ציבור. כי האפקט הטוב ביותר של יחסי הציבור מגיע בשילוב כלים נוספים – ולכן הוא צריך להיות עם קשרים – אך חשוב הרבה יותר – עם כישורים. כל מקרה, אם בסלולרי שלו יש מנכ"לים, פוליטיקאים, אנשי עסקים, ורמטכ"לים – מזיק זה בטוח לא.
יחסי ציבור וכלי שיווק נוספים
פרסום, שיווק דיגיטלי, יחסי ציבור, קשרי ממשל, תוכן שיווקי, מודיעין עסקי, מדיה חברתית, תוכן בטאבולה, ועוד ועוד ועוד. אין ספק שכל הכלים השונים טובים בפני עצמם וטובים הרבה יותר כשהם ביחד אך השאלה היא איך מייצרים את האיזון המושלם, ובכן התשובה תלויה במטרות ובתקציב – מה התמהיל המדויק ביותר בו השקל שלכם ייצר יותר תוצאות ביחס למשאבים – המשאבים הללו הם כספים, משאבי אנוש – וכמובן, גם משאבים אנושיים. זה לא רק התחום הנכון ביותר עבורכם אלא – האם הספק שבחרתם גם מייצר לכם שלווה? בסופו של דבר הכי נכון זה למצוא איש מקצוע שמומחה בתחומו ובעל היכרות עם התחומים המשיקים – כזה שיכול לייצר לכם תועלות נוספות, וכן – גם מישהו שיכול להגיע לדמויות שונות
מי הוא איש יחסי ציבור אמין?
ובכן, כזה שלא ינסה בכוח למכור את התחום שלנו בעוד שהוא אולי תחום אחר הוא הנכון עבורכם כרגע. כזה שלא יאמר לכם מראש שהוא יכול להכניס אתכם "לאן שאתם רוצים" עוד לפני שהתחלתם לעבוד. אל תפלו לחלומות מקושקשים, אל תפלו לריטיינרים מגוחכים, אל תתביישו לשאול שאלות, אל תתביישו להתעקש על הצעת מחיר שדורשת לפחות 3 רעיונות, אל תתביישו להתעקש על ממליצים בדרג מסוים. עבודת יחסי ציבור רצינית יכולה לשנות את פני העסק שלכם – אך אני ממליץ להיכנס לזה בצורה מפוקחת ואחראית. תמיר האס