סבא שלי זכרונו לברכה היה מבריח יהודים דרך רכבות. הוא היה כותב על קרונות הרכבת "מחלות מסוכנות" ולשם היה מכניס יהודים. לימים, הוא היה פרטיזן ונהג להסתובב ברחבי אירופה עם הכנופיה שלו ולתפוס נאצים. כך שלא במקרה אני גאה בפרויקט האחרון לשימור זיכרון השואה. השיא היה הכתבה המדהימה בדר שפיגל – כלי התקשורת הגרמני החשוב באירופה.
הפתיח מדר שפיגל
המיזם: חיבור בין זכרונות ניצולי השואה לטכנולוגיות מתקדמות
הקמנו את התערוכה הראשונה בעולם של זיכרונות ניצולי שואה, שציירה בינה מלאכותית. אחד אחד הגיעו עשרות ניצולי שואה ו"סיפרו" לבינה המלאכותית את הזכרונות הקשים שלהם. מכאלו שקמו ליום של טנקים מבעד לחלון ועד לכאלו שסיפרו איך תחושת ברעב חקוקה במוחם.
קמפיין בין לאומי לעמותת חסדי נעמי
את היוזמה, בנינו לעמותת חסדי נעמי בה וכמובן גם את ההוצאה לפועל. מדובר היה ב ניהול קמפיין שכלל כל מרכיב אפשרי – ממרכיבים לוגיסטיים של שינוע ועד תזמון והוצאה לפועל של היוזמות התקשורתיות אבל הכי חשוב – מדובר ביוזמה – אותנטית. יח"צ לשם יח" צ זה דבר שעובר מהעולם וככל שהזמן עובר תפקידו של איש יחסי הציבור להיטמע בתוך הלקוחות שלו ולהבין איך מחברים ערכים אמיתיים ליחסי ציבור – כאלו שהיו אמורים להיות ערכיים עבור הלקוח – גם אם לא היו מסוקרים.
רעיון טוב הוא רעיון שמייצר ערך עוד לפני הערך של יחסי ציבור
אני תמיר אומר שמשרד יחסי ציבור לא יכול להסתפק בלייצר חשיפה כי חשיפה היא כלי לא מטרה. כלומר, להפוך יוזמות של הלקוח לסיקור עיתונאי – זה לא מספיק. יתרה מכך, גם להציע רעיונות פורצי דרך – זה לא מספיק, כי צריך גם לדעת איך להוציא אותם לפועל. אז מה כן צריך לדעת משרד יחסי ציבור?
משרד יחסי ציבור צריך לדעת לחשוב על רעיון, איך להוציא אותו לפועל, מה הרגישויות הלוגיסטיות, האם הלקוח יוכל לעמוד בהן, איך מראש צופים בעיות ומייצרים להן פתרונות קלים, איפה נקודות החולשה של הגוף בו הוא מטפל מבחינת משאבי אנוש. מי האנשים שניתן לבנות עליהם לכל חלק של הרעיון, איך מחברים את כל "הענפים" של הרעיון ובעצם אחד לשני
תערוכת הזיכרונות של ניצולי השואה הראשונה בעולם סוקרה כאמור בכ 400 כלי תקשורת והביאה המון כבוד לישראל . היא מייצגת נאמנה את תפקידו של משרד יחסי ציבור ואת הקונספט של רעיון-ביצוע-תוצאה.