כמעט רבע מיליארד ₪ עלה מרכז המיון הרובוטי והמתקדם החדשני של DHL, כפי שתראו בתמונות – מיזם מרתק שהצליח לממש את חזונו של יאיר ביטון מנכ"ל DHL אקספרס
לכן, אתם רק יכולים לתאר לעצמכם כמה מרגש היה לעבוד על מהלך ההשקה התקשורתי של המיזם המדהים הזה וכמה שמחתי כשקיבלתי את הפניה של יונתן אבגי סמנכ"ל השיווק והסחר
של תאגיד DHL אקספרס בישראל
איך מבצעים השקה תקשורתית של טכנולוגיות חדישות?
ראשית חשוב לציין, לפני שמבצעים מהלכי השקה לטכנולוגיות חדשות חשוב שכל משרד יחסי ציבור – ילמד את החומר.
זו לא חכמה לכתוב ידיעה לעיתונות ולפנות לכתבים, חשוב לדעת על מה מדובר.
מידע טכני, יתרונות מול חסרונות, איך היתרונות באים לידי ביטוי מבחינה כלכלית וכו. וכך עשינו, חודש וחצי של מחקר – לפני שיצאנו לדרך.
מידע מגניב זה נחמד – אבל רחוק מלהיות מספיק
אם כן, שלב המחקר חשוב מאוד עבור ההבנה הבסיסית אך במקביל הוא מאפשר למשרד היח"צ להבין איך לתרגם את המידע הטכני והיבש- לכזה שיכול להיות סקסי ומעניין.
תובנה זו חשובה מאוד כשמכוונים לטלוויזיה וצריך לייצר גם תכנים לצילום.
חשוב לציין, העובדה שאנחנו רוצים להציג את הניוז כמעניין לא אומרת שנמציא משהו שאין
אלא פשוט נעטוף את המידע החשוב – במסגרת מעניינת.
מה עשינו בפועל מבחינה תקשורתית?
אחרי שלב המחקר התחלנו לכתוב את הסיפור ובזכות שלב המחקר הסיפור יצא גם מדויק – וגם מעניין.
לכן זה לא מפתיע שלקח בדיוק דקה כדי לסגור כתבה בטלוויזיה עם כתב הטכנולוגיה של 12 בתכנית החיסכון.
בנוסף, הצלחנו לעניין את התקשורת הבין לאומית והתוצאה היתה נהדרת:
חשיפה בכ80 כלי תקשורת בעולם מסין ועד אירלנד וארה"ב לצד החשיפה בתקשורת הישראלית שכללה בין היתר את תכנית החיסכון ואייטמים נוספים בעיתונות הדיגיטלית והמקצועית.
טיפים חשובים בהשקה בינלאומית של פרויקט תאגידי
1.למדו את התחום
2.הגיעו לנקודה שבה אתם לא רק מבינים תא המידע הטכני, אלא יודעים להסביר אותו – היטב!
3. דאגו לזווית מקומית, וגם לזוית בינלאומית – כמה שיותר
4. תכננו את הפעילות התקשורתית מול כלי תקשורת בין לאומיים בהתאמה לחשיפה המקומית