קורונה היא סוג של מומנטום עבור מנהלי הקהילות. כולם – רוצים לתרום את חלקם ולקחת חלק בשיח. אמהות מדהימות . אבות מקולקלים. ומפעילי טיסנים כמעט מקצועניים. אז, מלא פוסטים זה מגניב אבל אם גם אתם מנהלי קהילות עולה השאלה – איך תוכלו לכוון את הפוסטים בקבוצה – בכדי שיסללו לכם את הדרך לחשיפה תקשורתית.
אם כן, הפוסט הזה עוסק ב "איך לעשות יחסי ציבור לקהילת פייסבוק", ומאחר, והמומנטום כרגע מתעסק בקורונה – אשתמש בדוגמאות שיכולות להיות פרקטיים עבורכם.
מה עיתונאים אוהבים
ראשית אתן לכם רקע קצר על העדפת התקשורת: כך למשל כותרות שליליות עדיפות מחיוביות (10 טיפים של דברים שאסור לעשות בעת קורונה – עדיף מ10 טיפים חשובים להתנהלות בעת קורונה).
שנית: אל תדברו על קשקושים , תהיו ספציפיים. אל תברחו מהנושא והקפידו שהטקסטים יענו על שאלות בסיס כמו "מי מה מתי איפה מקום איך". הוסיפו לטקסטים שלכם תמונות וקטעי וידאו והגדירו לצדם את הניסוח של הקרדיט
איך תגיעו לעיתונאים
אם חשבתם שיש עם זה בעיה שתפנו אליהם ישירות דרך הפייסבוק – אתם טועים. רובם יעדיפו את הפניה האותנטית. תוכלו לסקור את הכתבים הרלוונטיים אליכם ולהגיע אליהם דרך הפייסבוק, או דרך המיילים שמפורסמים לצד הכתבות – כן כן, הם ממש על המיילים הללו ובהחלט עוברים על הטקסטים המגיעים אליהם. כנסו לאתרים של כלי התקשורת – חפשו את הנושא הרלוונטי – חפשו שם של כתב שכתב מספר רב של פעמים אודות אותו נושא – חפשו אותו בפייסבוק.
אל תטעו, לעולם לא תוכלו לעשות עבודה טובה כמו איש מקצוע – אבל להשיג אייטם נחמד בעצמכם – בהחלט תוכלו
מנהלי קהילה: איזה חומרים אתם יכולים להציע לעיתונאים?
זה החלק היותר רלוונטי בפוסט ואשתמש בו בדוגמאות מהשטח. מה שאני מציע זה שתייצרו פוסט אודות נושא ספציפי – ואז תקראו לחברי הקהילה לקחת בו חלק. כך, יצרתם פוסט רלוונטי לכתב (הנושא) ויצרתם להם גיוון בתוכן (באמצעות התגובות). הנה כמה דוגמאות
קהילת סטארטאפים: תוכלו לייצר פוסטים שדנים על עולם השליטה מרחוק, תוכלו לייצר פוסטים שקוראים לכל המיזמים הטכנולוגיים רפואיים שיכולים להוסיף מידע על קורונה לקחת חלק בפוסט
קהילת שוק הון: איזה הזדמנויות קיימות עכשיו במשבר, איזה הזדמנויות יצוצו לאחר שהמשבר יגמר
קהילת עסקים קטנים: פוסט שקורא לכל מי שנפגע מהמשבר לשתף, פוסט טוב יותר שקורא לכל מי שהרוויח מהמשבר לשתף
קהילת התנדבויות: רשימה של הארגונים שזקוקים למתנדבים ( איזה ארגון, מה עושה, עם מי יוצרים קשר)
קהילת הורים: איך ההורים מסתדרים עם הילדים, איך מתכננים להתמודד עם חשבון הבנק
קהילת בני נוער: מה הם עושים עם החרדות, האם הם פונים להורים או לאנשי מקצוע דיגיטליים?
קהילת נוודים דיגיטלים: אנשים שתקועים (איך מפלס החרדה, איך מתקשרים האחד עם השני)
קהילת פסיכולוגים: כל הטעויות שתוכלו לעשות מול הילדים, פוסט שקורא לפסיכולוגים לתת טיפים שיסבירו מה השיטות הטובות ביותר להרגעת ההורים (משפטי העצמה, טון מסויים, ועוד)
בנוסף, הייתי מציע שתכתבו אודות הקהילה שלכם בכל מיני בלוגים שכן מדי יום התחקירנים השונים מחפשים חומרים – באינטרנט. בהצלחה!