יחסי ציבור לעסקים קטנים בינוניים יכולים להיות מגוונים.
מבין העסקים שזקוקים ליחסי ציבור הם רואי חשבון, עורכי דין, בעלי מרפאות, אדריכלים ועוד.
כל אלו זקוקים להכנסות קבועות, ללקוחות, והם יכולים להשיג זאת על ידי פעולות יח"צ
מדוע חשוב שגם עסקים קטנים יעשו יחסי ציבור
יחסי ציבור לעסקים קטנים מאפשרים להם ליהנות מהזדמנות שווה כמו עסקים גדולים.
החשיפה גורמת לקהל רחב להכיר את העסק או בעליו ובעקבות כך תוביל לגדילה וצמיחה.
דוגמה לכך יכולה להיות אצל עורך דין. כאשר עו"ד יחיד מגיע לתקשורת, מביע את עמדתו בנושא מסוים ועושה זאת בצורה מרשימה, אנשים אשר צריכים את שירותיו ירצו לפנות אליו.
ברגע שמתקיימת החשיפה התקשורתית, העסק הקטן כבר נכנס למגרש של הגדולים ומתחיל לעקוף את המתחרים.
מעבר להסבר פשוט זה, ישנן (לפחות) עוד חמש סיבות לכך שעסקים קטנים צריכים יחצן:
עבודת יחסי ציבור: קבלת תמורה גבוהה בהשוואה למאמצים
יחסי ציבור טובים מובילים לחשיפה תקשורתית והעסק לא צריך לשלם בעבור החשיפה.
הוא עשוי לשלם למשל עובר מהלך שיווקי שמייצר חשיפה, אך לא בעבור ההופעה שלו בעיתון או בטלוויזיה.
לכן, התמורה המתקבלת גבוהה לעומת ההשקעה
יח"צ, – יעילות גבוהה יותר מפרסום
במחקר שנעשה בארה"ב נמצא כי יחסי ציבור יעילים יותר ב-90% לעומת פרסום בהשפעה שלהם על הצרכנים.
הנתונים האלו לא צריכים להפתיע והם פשוט מוכיחים כי אנשים מאמינים יותר לאנשים מאשר לפרסומות.
יחסי ציבור נתפסים כאותנטיים בפני הקהל.
יחסי ציבור – תמיכה במהלכי שיווק חכמים
בעלי עסקים עולים לא פעם על רעיון שיווק חכם. התקשורת יכולה לאהוב את אותם רעיונות שיווקיים, אך יש לספר לאנשים הנכונים עליהם.
לא פעם עסקים קטנים מופתעים מתמיכה ומהחשיפה לרעיונות ולמהלכים שלהם.
איש יח"צ טוב ידע לבנות את המהלך השיווקי שיתפוס את תשומת הלב של הגורמים הרלוונטיים.
חשיפה בתקשורת ויחסי ציבור
כל עסק ובמיוחד העסק הקטן, זקוקים לחשיפה.
לאחר החשיפה הראשונית לתקשורת יבואו לא פעם עוד הצעות לחשיפה ועוד אייטמים. כל זאת במינימום מאמץ מצד העסק, ובמקסימום תוצאות.
בנוסף לכך, לאחר שהתקשורת מתעניינת בעסק, גורמים נוספים רוצים לשמוע עליו ובהם בלוגרים, קבוצות פייסבוק ואחרים.
הדבר מוביל לחשיפה נוספת שבניצול נכון של העסק תשמש אותו לאורך זמן.
יחסי ציבור מייצרים יתרון יחסי במיוחד לעסקים קטנים
יחסי ציבור מאפשרים לעסק או לעוסק ליצור יתרון יחסי לעומת האחרים.
אם נחזור לדוגמה על עורך הדין, כשמישהו זקוק לשירותיו, באופן טבעי הוא יעדיף ליצור קשר עם מישהו שנראה לו מוכר. עסקים קטנים רבים הצליחו להתגבר על התחרות, גם מול הגדולים וכל זאת באמצעות יח"צ.
עסקים קטנים יכולים לחשוש מפעולות יח"צ כיוון שהם לא בטוחים שהם ידעו כיצד להתמודד מול התקשורת או איך להגיע אליה,
בדיוק בשביל זה יש לבחור משרד יחסי ציבור טוב. בהצלחה!