צרו קשר 0545312376
הבלוג

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

לא כולם יודעים איך לפרסם עצמם - וזה בסדר. למעשה, לא כולם יודעים בכלל איך לגשת לזה - וגם זה ממש בסדר!

לא כולם יודעים איך לפרסם עצמם – וזה בסדר. למעשה, לא כולם יודעים בכלל איך לגשת לזה – וגם זה ממש בסדר! אני שומע כל פעם מבעלי ובעלות עסקים מוכשרים ומוכשרות שיודעים לעשות כסף מבינים את המוצר ואת הלקוחות – אבל בחלק של הפרסום פחות חזקים – הם מתרגמים זאת כחולשה בעוד שבפועל זה ממש מיותר, הרי לא כולם יכולים לדעת הכל. יש מי שיודע לייצר מוצר מדהים–יש מי שיודע למכור מוצר –ויש מי שיודע לפרסמו. במאמר זה שאכתוב אני רוצה להדגיש בפניכם שפרסום חכם לא כולל רק חשיבה פרסומית ומהלכי פרסום אלא הרבה מעבר לכך הוא בודק האם הכל מוכן בתחומים המשיקים

כשמדובר בחשיבה שיווקית הכל מתחיל נמצא בראש

אם בכל זאת חשקה נפשכם להיות דומיננטים בפרסום של הביזנס שלכם או יתרה מזאת, אם אין לכם ברירה (ברוב הפעמים כשמדובר בעסק קטן או בינוני בין אם אתם פסיכולוגים בין אם יש לכם חנות בעל או בעלת העסק עושים הכל) אז יש כמה טיפים לאיך לעשות את זה נכון. למעשה, יש המון טיפים , אך לא נוכל להגיע לכולם. כך שאני מקווה שהמעט שאכתוב פה יסייע במקצת

בנו לעסק שלכם סיפור

את המאמר השלם על בניית סיפור לעסק תמצאו בבלוג אך בפסקה אחת אספר שכל השיווק והפרסום שלכם יבוסס על סיפור העסק. הסיפור הזה חייב לכלול תשובות בסיסיות לכל שאלות הבסיס (מי, מה, מתי, מקום, מדוע) ומעבר לכך. לאחר שנתתם את התשובות הללו (מיד ארחיב) הוסיפו מידע מרגש ומעניין – זכרו, תקשורת וצרכנים מתעסקים קודם כל במה שמעניין ורק אחר כך – במה שחשוב) סיפור העסק שלכם יכול להיות הדרך שבה השירות נולד (בעיה אישית שרציתם לפתור, בעיה של אמא וכו) או סיפור מצחיק (התערבות עם בת הזוג) –הסיפור ממש לא חייב להיות מקצועי ההפך כל היבט מגזיני רק יוסיף לעניין. וכפי שציינו כל זה צריך לכלול את החלקים הבסיסיים כמו המיקום בו הרעיון לעסק נולד המיקום בו המוצר נמכר, הסיבה שהעסק נולד , הצורך שהשירות מספק, מידע על האנשים שמעורבים בחברה (מייסדים למשל) וכו

מוצר טוב זה לא מספיק, שירות לקוחות יעיל חייב להיות מוכן רגע לפני שאתם מפרסמים עצמכם בדקו את שירות הלקוחות שלכם אפילו עם לקוח סמוי. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לצאת עם מוצר מדהים בזמן ששירות הלקוחות אינו יעיל דבר שייצר מאוכזבים רבים וכך שרפתם את עצמכם

לבנות תכנית מראש

לפני שיצאתם עם המוצר או השירות אתם צריכים תכנית שיווק פרסום ויחסי ציבור. התכנית הזו צריכה לקחת בחשבון המון קריטריונים שיש לבדוק אותם מראש . מראש! למה מראש? כדי שתוכלו לייצר יוזמות שיווקיות ולשלוט בטיימינג. כך למשל אירועים אקטואלים הם הזדמנות להרבה בעלי עסקים ואירועים כאלו תוכלו למצוא בגוגל למשל על ידי כתיבה “ימים מיוחדים במהלך השנה” (עדיף גם באנגלית) , מדובר בטיפ אסטרטגי עבורכם שכן לכל עסק יש הזדמנות כזו. כך למשל הפכתי את אחד מלקוחותיי למסוקר המרכזי כשהאום ציין את יום המודעות הבין לאומי למאבק לסחר בנשים. מאידך, גם אם יש לכם עסק למכירת שוקולד – תוכלו למצוא ימים כמו “יום השוקולד הבין לאומי”

יחסי ציבור לסטארטאפים חברות הייטק – הכל תלוי בכלבלב שלכם

הכותרת של פסקה זו מדויקת משהו ולא במקרה, היא גם די מוזרה – וגם זה לא במקרה. הקרב על החשיפה הוא קרב כמו כל קרב אחר. לצערי, הרבה חברות הולכות להילחם במגרש הטבעי שלהם שם הרי גם נמצאים המתחרים. קחו בחשבון שקרב זה הוא על הזמן הפנוי של העיתונאים וזה שיש לכם מוצר מדהים זו לא הסיב”או או” אלא ב”גם וגם” ולכן זה שאת וטרינרית ולאחר מכן למדת פיתוח תוכנה וכך פיתחת מוצר מדהים שבודק את חילוף החומרים של הכלבלב ואת הדופק שלו וכל מיני דברים שתקינים או לא תקינים בגופו – לא אומר שיכתבו עלייך כל כך מהר. זה ודאי לא אומר שיכתבו עלייך בתזמון שאת זקוקה לו (נגיד, יום לפני פגישה עם משקיעה שסביר להניח שכתבה מחמיאה רק תעזור למוטיבציה שלה להניח על השולחן את הכסף שאת זקוקה). מצד שני, אם מראש לקחת את התרחיש הזה בחשבון, והכנת אסטרטגיה תקשורתית שמתחילה דווקא מכתבי בעלי חיים – שם יש פחות תחרות ביחס לכתבי הטכנולוגיה -יכול להיות שזה מה שייצר את מהלך השובר שוויון

חברים וחברות יש אין סוף טיפים כדי לשווק את העסק שלכם ולעשות לו עבודת יחסי ציבור מדהימה אך זהו להיום. נתראה בהמשך:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך