חברת הסייבר הבינלאומית אקיטה שכרה את משרד יחסי הציבור שלנו בכדי לבנות את קמפיין יחסי הציבור של החברה במסגרת קמפיין הגיוס משקיעים שהעלתה באקזיט ואלי.
הסוגיה התקשורתית שמשרד יחסי הציבור שלנו נתבקש להציג לכתבים עבור הקמפיין
אקיטה, חברת סייבר שפועלת ב39 מדינות עם יותר מ4000 לקוחות.
מדובר בסטארטאפ הראשון בעולם שיודע לאבטח עובדי תאגידים מבלי לפגוע בפרטיות שלהם בעודם עובדים מביתם.
הרחבה קצרה על סימן השאלה שפעילות יחסי הציבור נתבקשה להציג
סוגיית אבטחת המידע בעבודה מהבית הפכה לדרמטית מאז הקורונה שכן ההאקרים החלו לסמן את המידע התאגידי דרך העובדים בסביבה הביתית כקלים יותר לפריצה.
הבעיה היא שבעודם גולשים על הרשת של מקום העבודה מביתם, פרטיותם נפגעת לאור המידע שנאסף עליהם.
אקיטה כאמור היא החברה הראשונה בעולם שיודעת לאבטח את התאגיד בעוד שעובדיו עובדים בסביבה הביתית – מבלי שתהיה לו גישה למידע האישי שלהם.
אתגרי יחסי ציבור שהקמפיין שלנו צריך לפתור לפני שהפעילות התקשורתית
1.קוצר זמן
2. יצירת חשיפה שתשרת את הקמפיין לגיוס משקיעים, ולא רק חשיפה לשם חשיפה.
הדרך למציאת פתרונות יח"צ במסגרת הקמפיין
רבים חושבים שעבודת איש יחסי הציבור מסתכמת בלהרים טלפון לכתבים. מדובר בעצם בשלב "האחרון" במסגרתו אנחנו רוצים לקדם את הצעתנו.
ככל שהסיפור שלנו יותר מאתגר, כך יש להגיע לשלב הזה מאוחר יותר ולא למהר .
לרוב, משרדים נוהגים למהר בגלל התשוקה לרצות את הלקוח כמה שיותר מהר, זה עולה להם בחוסר דיוק – וללקוח בעצם ב"בזבוז".
מניסיוני, בכל אייטם שהוא לא איזה סקופ חדשותי והושקעה בו חצי שעת כתיבה סטנדרטית – חסרים בין 45% ל 70% מהמרכיבים שמבדילים בין אייטם סביר – לאייטם מעולה.
ולכן – הדרך להעלאת הסיכויים של הצלחת מהלך יחסי ציבור – היא השקעה בתכנון, הרבה לפני הפניה בתקשורת.
יש "לחשוב מאחור". על הרגע בו אנו פונים לכתב עם ההצעה – איך הרגע הזה הוא הכי אידיאלי בשביל לממש את מטרת הלקוח? אילו התקלות יכולות לעלות בשיחה הזו?
מה עשוי להיות חסר לכתב בשיחה הזו שימנע את סגירת האייטם . ולבוא מוכן.
מהלך היח"צ הראשון שעשינו לאקיטה
השקענו שעות בתחקיר, בתכנון. בנינו הצעה מפורטת שכוללת כמה הצגה והפשטה של הסוגיה הטכנולוגית וגם הצגת הפוטנציאל המגזיני.
הכנו את המרואיינים מראש כדי שלתקשורת תהיה כמה שפחות עבודה ויהיה להם נעים ונוח לסקר לצד העניין שבאייטם.
ולכן לקח לנו בדיוק דקה לסגור את כתבת הפותחת במהדורת חדשות 13 ביום שישי ערב חג סוכות – עשינו עבודת תחקיר כל כך טובה שאיילה חסון בעצמה עשתה את הכתבה.
המון שעות תכנון אסטרטגי, ודקה אחת לסגירת הכתבה. תשקיעו באקיטה דרך הלינק במאמר זה, לא תצטערו.
בתמונה, איילה חסון מראיינת את איגור רבינוביץ מנכ"ל אקיטה