יחסי ציבור: לא עניין של כסף או עלות
התפקיד של יחסי ציבור הוא להפעיל את התקשורת באופן שישפר את תדמית המותג. לעתים נראה מבחוץ כי העבודה דורשת "רק" שליחת מכתב לגורמים הרלוונטיים, אך למעשה היא דורשת חשיבה וגישה שיווקית מבריקה.
כדי להבין יותר על מקום היצירתיות בעולם יחסי הציבור, צירפנו דוגמאות של מהלכים יוצאי דופן.
המהלכים שנספר עליהם נעשו על ידי חברות מובילות בעלות תקציבים גדולים, אך הם מוכיחים לנו שבעולם השיווק והיח"צ, היצירתיות חשובה יותר מהכסף.
המהלך הגאוני של בורגר קינג שהוביל ליחסי ציבור בעלות מינימלית
בורגר קינג ידועה במהלכים שיווקיים יוצאי דופן. למעשה, רוב הרעיונות הגאוניים ביותר שלה – פשוטים, אך זוכים לחשיפה ענקית. המהלך הבא הוא אחד דוגמה מעולה לכך.
בשנת 2019 בורגר קינג התחילה "לעשות לייקים" לכל מיני בעלי השפעה. עד כאן הסיפור לא נשמע מרשים בכלל. מה שהיה מיוחד באותם לייקים היה שהרשת עשתה זאת על פוסטים ישנים, כאלו משנת 2010.
הפעולה של הרשת גרמה לכל אותם בעלי השפעה להגיב לבורגר קינג כשחלקם סתם דיווחו על כך שהרשת נזכרה באיחור ואחרים תהו מה קרה שהיא התעוררה "עכשיו" והחלה להגיב.
מאחורי אותה פעולה היה קמפיין מתוכנן. הרשת החליטה להחזיר לתפריט את העוגה המטוגנת שלה שיצא מהתפריט בשנת 2010. התגובות אגב לא איחרו לבוא.
כל ידוען ואדם מוכר שקיבל לייק מבורגר קינג שיתף בכך את הקהל שלו והדבר הוביל לתגובות נוספות שהתבטאו גם הן בעוד מאות תגובות ובסך הכל עוד אלפי לייקים ותגובות לרשת עצמה.
זה כתום וזה דומה למשהו אחר – מהלך היח"צ של צ'יטוס שהפך למוזיאון
יחסי ציבור מתייחסים לחלק העיתונאי של קידום ובידול המותג, ונושק לעבודת השיווק, הפרסום. המהלך שביצעה צ'יטוס בשנת 2014 הוא מהלך פרסומי, שיווקי שהוביל ליחסי ציבור מעולים.
תהליך הייצור של החטיף צ'יטוס גורם לכך שכל יחידה נראית שונה מהאחרת. חלק מהחטיפים נראים פשוט כיחידות ואחרים נראים ממש כמו משהו אחר (או מישהו אחר). את התכונה הבולטת של המוצר החליטה החברה למנף.
צ'יטוס: הלוגיסטיקה של יחסי הציבור
החברה יצרה סדרת סרטונים שמראה מה אנשים מספרים מה הצ'יטוס מזכיר להם. בין היתר עלו דברים כמו פסל החרות, גיטרה ואחרים. בנוסף, החברה אתגרה את הקהל בבית לבצע את אותו הדבר ולשלוח סרטונים עם גילויים חדשים. על כל זאת הציעה החברה פרסים יקרי ערך עבור אלו שימצאו צ'יטוס שדומה לדמות מוכרת.
תוצאת מהלך היח"צ של צ'יטוס
התוצאה: 127,000 שיתופים וסרטונים שנשלחו לחברה. כל תוכניות הטלוויזיה דיברו על המהלך וניסו למצוא דמויות בצ'יטוס.
איביי התמלאה באנשים שהעלו את החטיף הכתום כשהשיא היה חטיף שדומה לגורילה ונמכר ב-100 אלף דולר וחברת צ'יטוס לקחה חלק מהממצאים והקימה את מוזיאון הצ'יטוס בניו יורק.
דוגמה זו מראה לנו איך מהלך שיווקי מקבל את תשומת הלב התקשורתית ויחסי ציבור ללא עלות נוספת.
יחסי ציבור לעסקים קטנים: מה עסקים קטנים יכולים ללמוד על יחסי ציבור מהגדולים?
עסקים קטנים יכולים לקבל השראה רבה מהחברות גדולות ומהמהלכים השיווקיים והיח"צניים שלהן.
משרד יחסי ציבור מעולה יראה את התמונה המלאה, יבחן כיצד אפשר להביא אתכם לקדמת הבמה ויוציא לפועל את הרעיונות המיוחדים ביותר שתוכלו לדמיין.
תמיר האס: משרד יחסי ציבור שאוהב לקוחות סקפטיים
מטילים ספק? חפשו באתר שלנו את מהלך בית הדיור המוגן וטינדר, או המהלך של חלוקת תווי קניה באמצעות רחפנים או את קמפיין הפוקימון או את קמפיין התקשורת שבנינו לקראת יום השואה שהגיע עד לעיניים של מטה פייסבוק העולמי. או שפשוט, כנסו לעמוד יח"צ פסיכי באתר שלנו. אל תתבלבלו כל מהלך עלה על הדף לפני שיצא לפועל שם נכתב מה עומד לקרות ואיך נבצע אותו ורק אחרי שהלקוח אישר – הוא יצא לפועל.
וכן – כל מהלך שאתם רואים פה נחשב יחסי ציבור קלאסיים – לא שולם אפילו שקל אחד לכלי תקשורת כדי שהוא יסוקר.