לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

מה הקשר בין היטלר לקריפטו ועמותות החסד?

פינטק, פודטק, ועכשיו דור חדש של טק - עמותטק: על קמפיין הNFT של שורדי השואה שעורר באזז

כבכל שנה גם השבוע ביום השואה התקשורת התמלאה בתכנים שמזכירים לנו את ההיסטוריה של העם היהודי  אך עולה השאלה איך נשמור על העובדות ההיסטוריות הללו גם עבור הדורות הבאים?

הנוער כיום צורך את התוכן שלו בדרכים שונות שמשתנות בעצמן כל תקופה.

כלומר, קצב השינוי של צריכת התוכן הוא מהיר מאי פעם  ומכאן גם החשיבות של הצורך להשתנות יחד עם הקצב הזה. מי שרוצה לשמר את ההיסטוריה – חייב לדאוג להציג אותה בדרכים המעודכנות.

 

איך מחברים קמפיין קריפטו וNFT לניצולי שואה ועמותה מבני ברק?

מסיבות אלו זה היה הדבר בטבעי ליזום את קמפיין מוזיאון השואה הראשון בעולם המטא שיציג יצירות NFT. יצירות שהן בעצם זיכרונות, של שורדי שואה. ובכך אנו יכולים להבטיח את שימור ההיסטוריה מדור לדור

את הקמפיין שעשה באזז משמעותי והגיע עד לאירופה ומדינות ערב ואף לסין שם צבר מאות אלפי צפיות יזמתי עבור עמותת חסדי נעמי.

כשאני אומר יזמתי צריך לציין – כיום יחסי ציבור מקצועיים לא יכולים להסתפק רק בידע מקצועי רלוונטי אודות התקשורת.

כדי לבנות קמפיין עבור לקוח צריך לקחת בחשבון מגוון עולמות תוכן שונים ולדעת איך לחבר אותן.

כלומר, אני לא צריך לדעת לכתוב קוד אך כדי לייצר קמפיין שמשלב בין מורשת לטכנולוגיה  אך כן צריך לדעת איך לתפור את המורשת בתוך טכנולוגיה  ואת כל אלו לעטוף בקמפיין אמיתי – עם מוצר טכנולוגי שבעצם בנינו.

 

 

לדעת לחבר בין עולמות שונים  זו לא רק משפט נחמד.

הרי בתור איש יחסי ציבור אני אמור לדעת – לעשות יחסי ציבור. אבל יש יחסי ציבור ויש עולם אחר לגמרי של יחסי ציבור שבו אתה מדמיין את התוצאה שאתה רוצה 20 צעדים קדימה – ומשם הולך אחורה, עד לתשתית.

ובעצם אתה צריך הנגיש לספקים שונים את החזון התקשורתי כדי שיסייעו לך לייצר את המוצר הטכנולוגי למשל ולא בצורה שתהיה – מתאימה. אלא בצורה שתהיה -הכי מדויקת.

כי זה דבר אחד לעשות קמפיין NFT של ניצולי שואה, זה נחמד ומעניין.

אבל זה דבר אחר לגמרי לתכנן מראש מה צריך להיות מאחורי הNFT. למשל, לדאוג מראש שהספק הטכנולוגי יקבל סיפורים ספציפים שהם אלו יהפכו ליצירות כדי שאתה בתור איש יחסי ציבור תוכל להשתמש בהן עבור הקמפיין העתידי.

וכך, לדאוג מראש לשלוף וידאו מרגש של עלמת חן צעירה במפגש עם ניצולת שואה שמראה לה את המעיל המוכתם בדם אחיה ששמרה כל השנים – ואת המפגש הזה להפוך ליצירת NFT – כי אתה יודע שעם סיפור כזה תוכל להפוך את הקמפיין להרבה יותר מעניין עוד לפני שהוא החל.

וזו הכוונה לכך שיועץ התקשורת צריך לחשוב 20 צעדים קדימה ולחבר את המשאבים שיש לו לספקים השונים שבכלל לא מבינים מה זה משנה איזה יצירות הם ייצרו.

את החשיבה הזו תוכלו לראות בסרטון מטה

 

למה חשוב שיועץ התקשורת יבין לעומק את עולם התוכן של הלקוחות?

 אנשי יחסי הציבור של היום צריך לדעת איך לקחת את היכולות של הלקוחות – לעזור להם לייצר מוצר שמתכתב עם עולם התוכן שלהם – מראש לדאוג שלמוצר הזה יהיה אופי תקשורתי – ואת כל זה לעטוף בקמפיין.

אם כן, כך עשינו בדיוק עבור חסדי נעמי במסגרת הקמת מוזיאון השואה הראשון בעולם המטא שיציג יצירות NFT של ניצולי שואה.

ובעצם יישמר את הזיכרונות – בתור יצירות. את זה חיברנו למודל כלכלי במסגרתו מהמכירות של התכנים במוזיאון נוכל לרכוש עוד סלי מזון

 

אסטרטגיה של תכנית יחסי ציבור צריכה להתחיל מהמוצר

 אז מה היה לנו בעצם? רעיון ליוזמה חדשה  ובמקביל אפיון של היוזמה כמוצר טכנולוגי ותוך כדי תנועה תכנון של קמפיין בזמן אמת. והתגובות?

הזעזוע של מי לא הבין את החיבור בין NFT לשימור זיכרון השואה סייע להחיות את הקמפיין ולייצר יותר ויותר עניין במהלך החדשני

ומכאן לפואנטה – כקמפיינר שתפקידו לדעת לקחת מידע חשוב ולהפוך אותו למעניין – יש לנו אחריות לאומית להפוך את זיכרון השואה לכזה שיסופר בכלים עדכניים כדי לעניין את הדור הבא בארץ ובעולם וכל יוזמה שכזו חשובה.

ולכן איש יחסי הציבור צריך גם להיות מעורב ביצירת המוצרים של הלקוח

 

 

עולם חדש של יחסי ציבור: היי – טק. פין – טק. פוד – טק . עמות – טק

 את אותה המתודולוגיה אני מחבר גם לעולם של הארגונים החברתיים והעמותות כיום.

לא רק שכיום כל עמותה חייבת לגייס משרד יחסי ציבור כדי לשרוד אך הצורך כיום הוא שונה – כדי לשרוד ולהוביל עמותות תצטרכנה כעת לספר את הסיפור שלהן בקמפיין ובמקביל להפוך לטכנולוגיות הרבה יותר.

להשקיע בדאטה ולדעת איך לתרגם אותו לכלים שיווקיים במטרה לגייס כספים כדי שתוכלנה לשרוד ולהוביל

חדשנות טכנולוגית ויחסי ציבור

להבדיל מהעולם הישן של יחסי הציבור והקמפיינים אז היו רגילים לקוחות לחשוב שתפקידם זה פשוט למסור מידע למשרד יחסי הציבור שלהם היום הלקוחות צריכים לדעתי למסור מידע שמראש אמור להפוך למוצר אמיתי שאותו מתקשרים.

כלומר, לא קלט ופלט כמו פעם. היום ובהמשך כדי לשרוד ולהוביל  הפינג פונג בין העמותה למשרד יחסי הציבור שלה צריך לייצר ערך אמיתי. מוצר חדש. שירות חדש. כזה שמביט קדימה ומדבר את המונחים הטכנולוגים של ההווה שבעצם שולטים בכל חלקה של מדורי התקשורת

כמו זיכרון השואה כך גם עמותות צריכות להסתגל לעולם החדש והטכנולוגי כדי להיות רלוונטיות ולדעת שלא פעם חייבים לייצר קמפיין גם אם הדיבידנד אינו מיידי כי אם לבסס עצמן כרלוונטיות.

 

 

 

כך למשל אם פעם לחסדי נעמי היו מביאים מזון לדירת החדר שם הוקמה ואחר כך תרמו כספים ובהמשך בפייפאל – הצעד הבא יהיה מטבעות וירטואליים כנראה. ועולם העמותות –צריך להפוך לטק

 

 

 

יחסי ציבור בלתי רגילים: לא להיות משעממים

את קמפיין השואה הזה הצלחנו להוציא לפועל די מהר. התגובות בפייסבוק היו מעניינות ויצרו דיונים וכך גם בכלי התקשורת ושל אנשי טכנולוגיה ושיווק.

זו לא הפעם הראשונה שאני משתמש בטכנולוגיה ובכלים שונים כדי להפוך את זיכרון השואה החשוב לרלוונטי. כך למשל בקמפיין יום השואה הבינלאומי האחרון הקמפיין שהמשרד יזם היה קמפיין אד הוק – בפולין.

תוך שבוע מצאנו ספקים הרמנו קונספט חיברנו את הטכנולוגיה וההיי טק יחד עם כלים של לואו טק ויצרנו אימפקט בין לאומי.

בעוד שבארץ יצרנו שיר "זה לא סיפור זו היסטוריה" במסגרתו ניצולת השואה שברחה מפולין אילנה קליין כתבה שיר תחת כותרת זו ( כותרת הקמפיין) ועדן בן זקן שרה אותו בפולין נסעו משאיות עם שלטי ענק שהציגו לפולנים ילדים מהגטו והזכירו להם שאין מדובר בסיפור – אלא בהיסטוריה.

 

                                                       מהתקשורת הסינית

אווה: זה לא היה סטורי, זו היסטוריה

במקביל הופץ סרטון דיפ פייק במסגרתו אווה בראון מראיינת את נשיא פולין על השואה , סרטון שהתבסס על וידאו שהפיקו בממשלת פולין שכל ישראלי היה משפשף עיניים לאור העיוות ההיסטורי שהוצג שם. ועל כל פייק שבסרטון הפולני, הוצגו קטעי וידאו אותנטיים של פולנים מדברים על השואה.

הפייק היחידי מהצד הישראלי בסרטון היה שאווה בראון כמובן לא קיימת ולכן לא יכולה להיות עיתונאית ולראיין אף אחד. וכך באמצעות האירוניה, עברה הפואנטה.

 

לא לשמור את הנרטיב, לייצר אותו באמצעות פולמוס ועידוד דיונים ברשת: הישרדות זה חשוב –להוביל יותר

לסיכום, העולם החדש של שירותי יחסי הציבור והקמפיינים צריך לדעת לקחת כלים מעולמות אחרים ולשלב אותם לכדי מוצר אמיתי כדי לבנות קמפיין. זה לצד הפצת הבשורות השוטפות.

זו הדרך היחידה שנוכל לסייע לעובדות היסטוריות לשמר את עצמן לדורות הבאים וללקוחות שלנו –להישאר רלוונטיים. לעמותות יש משמעות חשובה ביותר במשחק הזה שכן להבדיל מחברות הייטק עתירי מימון לעמותות אין מימון בלתי מוגבל ולכן אלו תצטרכנה עוד יותר להיות יצירתיים ובאמצעות מהלכי גרילה להפוך לטכנולוגיים כדי להצליח לגייס כספים, ולשרוד

 

 

 

כקמפיינרים ואנשי יחסי ציבור ובעיקר מי שטוב במה שהוא עושה יש לנו יכולת אמיתית לייצר שינוי וקדם ערכים

כדי לעשות את זה היטב צריך לדעת לחבר בין כמה עולמות תוכן הכוללות את הערכים הללו לצד "הברזלים" שנדרשים עבורם בכדי להתממשק עם עולמות אחרים, בכדי שהאחרים הללו יהיו גם מעניינים לצריכה.

עוד מאמרים

תמיר האס נבחר לשופט בצוות הבין לאומי של GWA – הישראלי היחיד בצוות השופטים של IPRA, האיגוד העולמי ליחסי ציבור, שיתכנס באירופה לבחירת מנצחי 2024

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

צרפת יחצ

לא רק יחסי ציבור: שגריר צרפת מגיע לביקור אצל לקוח משרדנו

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח"צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

חסדי נעמי בסיבאס

גולת הכותרת: העיתון הגרמני החשוב באירופה סיקר את הקמפיין הישראלי לקראת יום השואה הבין לאומי

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

הוואטסאפ של טובה: חסדי נעמי וצהל פיתחו chatgpt של זכרונות שואה מבוסס בינה מלאכותית

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

גם משרד היח"צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל"ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

יום השואה הבין לאומי: יחסי ציבור vs פרופגנדה. לאנשי יחסי ציבור יש את היכולת להפוך את העולם למקום טוב יותר

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח"צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח"צ פסיכי – לאייטם בחדשות

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו"ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח"צ

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח"צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח"צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

איך עושים השקת יחסי ציבור לרבע מיליארד ש"ח של חדשנות טכנולוגית?

לעשות היסטוריה: כך זכינו באוסקר של עולם יחסי הציבור הבין לאומי

מנכ"לית פייסבוק

יח"צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק

האם משרד היח"צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

להסביר

צילום: יח"צ – מה קורה כשהיח"צ לא עושה מספיק יח"צ?

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

the difference between propaganda and PR

מאסטר שף יחצ 2

יחסי ציבור בלתי רגילים: תחרות הבישול שתטיס את הסבתות לדובאי!

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח"צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

5 עובדות על יחסי ציבור

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו"ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

מרסל

6 כללים לאסטרטגיית יחסי ציבור יצירתית

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח"צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

קמפיין השואה: כך עשינו היסטוריה עם עדן בן זקן על אדמת פולין.

האס שבחשיפה

מהלכי יח"צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

"אמא, למה אבא דוקר אותך": כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין "לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית"

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

מסדרון

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור ואיך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

מרגיש שאתה "עובד" עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

דני קושמרו

"אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!" המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח"צ? כן, יש חיה כזו

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

פוטין - צילום מסך מאתר 13

מה הקשר בין היטלר לקריפטו ועמותות החסד?

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח"צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

drill

קייסטאדי קמפיין ליח"צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח"צ ל drill

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח"צ?

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

יחסי ציבור, יח"צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח"צ בתחום הבריאות

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה"מ: בזכות עיתון הארץ