חיפוש קצר בבוידעם העלה מסמך מדהים, ההזמנה לעליה לתורה של סבא שלי – בברלין. זה כל מה שנדרש ממני ומאימא להתארגן ולחפש את בית הכנסת. בית הכנסת שסבא מצד אמא עלה לתורה כבר לא קיים אך במקומו גילינו דבר מדהים, ועליו אספר בפוסט הבא.
במקביל, ובתזמון מדהים תקופה אחרי שהגעתי לברלין נמסר לי שזכיתי ב"אוסקר" של עולם האסטרטגיה ויחסי הציבור – עם פרויקט בין לאומי שהגשתי ושעסק בשימור זיכרונות מן השואה את המצגת שהגשתי לתחרות חתמתי בסיפור גבורתו של סבי מצד אבי שהבריח יהודים מתחת לאפם של הנאצים.
לא בכל יום זוכים "אליפות העולם" במקצוע שלך ולכן הזכייה ב "תחרות האוסקר" של עולם יחסי ציבור היא כה מרגשת. ועל כך אני יכול רק להודות שכן מעבר לזכייה עצמה הזכייה האמיתית היא הרגע הזה בו אתה שאתה מבין – שהצלחת להביא לידי ביטוי את התשוקה המקצועית שלך.
זה הרי לא קורה כל פעם שכן בסופו של דבר הלקוחות שלנו מחליטים אילו המלצות ורעיונות מתאימים להם, ואילו לא. מה גם שעלינו כאנשי מקצוע מוטלת האחריות לשלב בין רעיונות קריאייטיבים לאופי של הלקוח – זה שיש לנו פיצוח מבריק זה לא אומר שהוא מתאים לאישיות של הארגון או העומדים בראשו, גם אם הוא מעולה. וכך, לא פעם רעיונות טובים נעלמים.
לשמחתי, אחרי 18 שנות פעילות אני כבר יודע להתאים את הפיצוח ללקוח ולייצר מציאות שמציאות שמכילה בתוכה את התמהיל המדויק בין רעיון מושלם, ללקוח. בסיטואציה שכזו כוללת בין היתר לא רק את התוצאות הפוטנציאליות שהלקוח יקבל – אלא את הפער בין התוצאות, למשאבים שיש להשקיע. משאבי זמן, משאבי מימון.
ולכן הזכייה עליה אני עומד לכתוב כה מושלמת – כמעט בלי תקציב יצרנו רעיון – בנינו את הלוגיסטיקה לתפעולו – יצרנו קמפיין – והבאנו תוצאות.
1220 דולר הביאו מעל 350 אייטמים בכל העולם, תרומות, ופניות מגופים רבים לשיתופי פעולה
לזכות באוסקר של היחסי ציבור
400 משתתפים מכל העולם התחרו על האוסקר , כפי שנהוג לכנותו, של עולם יחסי הציבור הבינלאומי מטעם איגוד יחסי הציבור העולמי ( IPRA ). האיגוד בחר במשרד שלנו "תמיר האס יחסי ציבור ואסטרטגיה תקשורתית" כמנצח. הבחירה המרגשת הגיעה במסגרת היוזמה והקמפיין שיצרנו עם חסדי נעמי, Never Again = Never Forget , תערוכת הזיכרונות הראשונה בעולם שציירה בינה מלאכותית.
הבחירה במשרדנו הגיעה בזכות היכולת לייצר רעיון והוצאתו לפועל עד לכדי יצירת אימפקט בינלאומי בקטגורית תקציב מצומצם. ב1200 דולר שנתרמו לחסדי נעמי איתם אנו עובדים ב10 השנים האחרונות יצאה לפועל התערוכה שסוקרה ביותר מ350 כלי תקשורת מהחשובים בעולם
להביא את סוגיית שימור זיכרון השואה לצד הגופים הגדולים בעולם יחסי הציבור
אירוע ה Golden World Awards נחשב כאליפות העולם ביחסי ציבור. מדובר בתחרות היוקרתית ביותר בעולם של ענף האסטרטגיה ויחסי ציבור מאז שנות ה90 אותה ייסד איגוד יחסי הציבור העולמי כאשר מדי שנה מתאספים בכירי הענף מכל העולם לטקס החגיגי שהשנה יופק ברצלונה, זאת לאחר שמערך השיפוט של התחרות נפגש בלונדון עבור בחירת המנצחים. מבין המנצחים בקטגוריות השונות בעבר ובהווה נציגי מייקרוסופט, לגו, חיל האוויר הניגרי ועוד
נושא הבינה המלאכותית נחשב שכיח כיום בעוד שלקראת יום השואה הבינלאומי 2023 שמצוין בינואר מדי שנה הוא עדיין היה טרי וסוקר בעיקר בהיבטים טכנולוגיים. ב14 ימי פעילות בלבד נוצרה התערוכה במסגרתה סיפרו ניצולי שואה לתוכנת הבינה המלאכותית מידג'רני את זיכרונותיהם באמצעות חסדי נעמי. לצורך ההמחשה – גם אם ביוזמה היו מושקעים 120,000 ₪ היא עדיין הייתה נחשבת הצלחה אדירה.
הישג חסר תקדים בזירה הבין לאומית במונחי יחסי ציבור
מתאילנד ועד ארצות ערב ואפריקה, ווגאס ועוד – מאות כלי תקשורת בכל העולם כמו cbs, sbs ,france24 , דר שפיגל (כלי התקשורת הגרמני החשוב באירופה) ועוד, סיקרו את האירוע המרגש שהביא את סיפוריהם של שורדי השואה מבית שמש ואשקלון שם קיבלה חסדי נעמי את עזרתם של בני הנוער מפרויקט "נוער למען חברה שווה" ומהעירייה שסיפקה את היכל התרבות המקומי שיארח את התערוכה . גם בארץ האימפקט היה מרגש.
כך למשל ביקשו מחסדי נעמי אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת רייכמן להציג את התערוכה וכך גם יחידות צהל באירועים רשמיים. בצה"ל אף הפכו את הציורים לדגמים קטנים יותר והם ניתנו למאות קצינים שיוצבו במשרדיהם.
להרצות על זיכרונות מן השואה גרמניה, בחוג להיסטוריה ובחוג ליחסי ציבור
כמו כן הוזמנתי לדבר עם עמותת בוגרי 8200 במסגרת אירוע רשמי על שימור זיכרון השואה ולקראת ליל הבדולח ארצה לסטודנטים של אוניברסיטת ארפורט בירת מדינת תורינגיה בפדרציה הגרמנית שידועה כמדינה הראשונה בגרמניה שהציגה את גל האנטישמיות החדש שם רק לאחרונה הוכרז לראשונה כראש מחוז זונברג נציג "אלטרנטיבה לגרמניה".
היסטוריה של שימור זכרון השואה באמצעות רעיונאות
זו אינה היוזמה הראשונה שיצרנו עם וחסדי נעמי לשימור זיכרונות השואה, מבין היוזמות הנוספות היה השיר של עדן בן זקן "לא סיפור, היסטוריה" גם הוא מהווה יוזמה של חסדי נעמי, את השם בחרתי בעצמי כי כך קראנו לקמפיין ואת השיר כתבה שורדת השואה ז"ל אילנה קליין. בנוסף בנינו chatgpt עם חיל המודיעין של צהל בנושא שואה שתוך 3 ימים השיב ל12,000 שאלות של תלמידי ישראל
בסופו של דבר אין ספק שפעילות יחסי ציבור יודעת להביא תוצאות לא רק בזכות היועץ שלכם אלא בזכות מערכת היחסים שמתפתחת בין היועץ ללקוח. אני יכול רק להודות לחסדי נעמי ולעומד בראשה משה כהן על האמון והזכות שניתנה להביא את נושא שימור זיכרון השואה הסיוע להם זקוקים הניצולים הנזקקים, לקדמת הבמה. את המצגת ששלחנו לתחרות חתמנו בתמונת סבי יצחק האס ז"ל ושיתפתי בפיסת היסטוריה "סבא יצחק כתב על הקרון האחרון בחברת הרכבות בה עבד "מחלות מסוכנות" מהקרון הזה פחדו הנאצים כפי שהעולם פחד מהקורונה , וכך הוא הציל יהודים. וזו רבותיי, יצירתיות אמיתית" בתמונה למטה סבא יצחק ז"ל.