לפני תקופה חגגו בעולם את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. היום שבו גרמניה נכנעה הפך להיות לא פחות מיום חג והאירוע הזה התרחש בצרפת.
כמשרד יחסי ציבור תפקידנו הוא לא להוציא הודעות לעיתונות בצורה אוטומטית – זו שיטת עבודה טכנית ואני תמיד מצפה ממי שעובד איתי שכל פעולה שלו תיקח בחשבון את השלכותיה ותגובה בסיבה טובה להוצאתה לפועל.
כמו בכל מקצוע – חשוב להיות אנשים חושבים. אם כן, איך אנחנו כאנשי יח"צ שנשכרים על ידי הלקוח שלנו, יכולים לשרתו מעבר ליח"צ?
משרדי יחסי ציבור שחושבים אחרת
דיור מוגן לב גנים המטופל במשרדנו ממוקם בבירת הצרפתים בישראל – נתניה. כמחווה לתושבים רצינו לציין את יום הניצחון על גרמניה והכרזנו על שבוע צרפת ישראל.
כמשרד יח"צ שחושב איך לקדם ולהעצים את הלקוחות שלנו מטרתנו היתה לייצר אירוע שמביא ערך אמיתי ללקוח, במסגרת יום הניצחון. וכאמור, כשאני אומר "ערך אמיתי", אני שוב מזכיר – תפקידו של משרד יחסי ציבור לא מתחיל ונגמר בפניות לתקשורת, שכן יש גם את התכנון של כל מה שקורה לפני כן.
אם כן, במקרה זה ביקשנו להפוך את האירוע לכזה שמכבד את הקהילה הצרפתית בצורה משמעותית כפי שמגיע לה – ועשינו כל מאמץ כדי ששגריר צרפת בישראל יהיה באירוע. והצלחנו.
אמנם, הלקוח פשוט רצה לחלוק כבוד לתושבי נתניה הצרפתים אך הדבר דרש תכנון אסטרטגי של אירוע מוקפד ולשמחתנו השגריר והסובבים אותו היו כל כך נחמדים ונעימים ושמחו לשתף פעולה.
השגנו את המטרה
אז, אם חשבתם ששאיפות גדולות הן דמיוניות – טעיתם. השגריר , אשתו, וכל צוות השגרירות הגיעו. ונשארו לא שעה כפי שנקבע אלא שעתיים, – ולא במקרה, החיבור היה טבעי , חם, ואינטימי.
ומזה חברים אפשר ללמוד – שלא פעם ניתן לעשות דברים יפים – מבלי ש "האייטם" יהיה המטרה כי אם בונוס, ועדיין לייצר הישג ללקוח. פשוט צריך לחשוב לפני.
כששני גופים מתחברים אחד עם השני לשיתוף פעולה חשוב מאוד להקשיב לצרכים האחד של השני, לקחת אותם בחשבון.
למען הסר הספק – אל תטעו חברים. גם הפעם יזמנו מהלך תקשורתי אותו אתם יכולים לראות בטור זה. וכולם היו מרוצים.