אהלן, נעים מאוד. תמיר האס זה השם, יחסי ציבור זה המקצוע – ואני עומד לספר לכם על 3 טעויות שלקוחות נוהגים לעשות בבחירת משרד יחסי ציבור – כלומר, כשהם שוגים בבחירת הספק – וכמובן, על מה להקפיד.
שימו לב, אם גם אתם מחפשים משרד יח"צ ולא רוצים למצוא עצמכם מביטים במסך המחשב על כתבות של מתחרים ירוקים מקנאה– המידע הזה יחסוך לכם המון כסף.
הרי שמשרד יחסי ציבור נשכר כדי לסייע למערך השיווק והמכירות ובחירה שגויה אינה ממקסמת את ההשקעה – כלומר, גורמת לכם להפסיד כסף.
1. לא מקפידים על בחינת הכישורים של הספק:
הגעתם לפגישה או דיברתם בטלפון עם ספק יחסי ציבור וראיתם שתיים שלוש כתבות מרשימות? – לא מספיק! יש לבקש מגוון דוגמאות לכל מיני מהלכים רחבים וכתבות שהמשרד יזם.
בחינת מגוון של מהלכים תאפשר לכם: (1) לוודא שלספק יש כמות של תוצרים איכותיים להציג (2) כמות כזו תאפשר לכם להבין את אופי החשיבה שלו בכך שתשאלו אותו אודות החשיבה מאחורי, ואיך הן נרקמו?
למה זה חשוב? כי אתם לא רוצים משרד יחסי ציבור שפועל כמו רובוט, מפיץ הודעות לעיתונות ופעם בכמה זמן יוצאת לו כתבה במקרה .
אתם כן מחפשים: שיטה, דרך. חשיבה. וכשלמישהו יש המון תוצרים איכותיים – כנראה הוא יודע מה לעשות.
2. בחרתם משרד שאין לו ניסיון עם לקוחות בינוניים:
לטפל במותגים גדולים זה נהדר אבל הרבה פעמים זה גם קל, לאור גודלם. כלומר, עצם גודל המותג (איקאה למשל) מקל את הפעילות. משרד יחסי ציבור איכותי נבחן על פי יכולתו לייצר יש מאין – ולעשות דברים גדולים – גם עבור לקוחות קטנים – שדורשים יותר מאמץ חשיבתי.
מהלכי גרילה יח"צ, כמו בארגון גרילה. מהלכים ממוקדים – עם אימפקט גדול.
אז אתם מסתנוורים ממותגים גדולים שהספק שאתם יושבים מולו מטפל בהם – זו טעות משמעותית
הפתרון: שאלו את הספק על מהלכים שיצר עבור לקוחות קטנים או בינוניים – חפשו את החשיבה! ואם מצאתם אותה – קחו אותו!
3. אתם מחפשים "התמחות" שלא באמת קיימת:
נתקלתי פעם בבקשה למשרד ש "עובד"" עם "תכניות בוקר". חברים, משרד יחסי ציבור צריך לדעת לעשות את עבודתו בכל פלטפורמה.
תכניות בוקר, עיתונות כלכלית, חדשות, עיתונות מודפסת ועוד.
כך למשל בזמנו טיפלתי ביזם בן 18 . לפני שנת הלימודים כתבתי טור בשמו שהכנסתי ל ynet "אני בן 18, ומיליונר". הכנסתי אותו בטיימינג כזה שידעתי שהתחקירנים בחדשות ותכניות הבוקר מחפשים חומרים.
ואיפה הם מחפשים? ניחשתם נכון – באינטרנט. הטור הזה הביא עוד 7 אייטמים בחדשות ובתכניות בוקר.
סיכום טור יח"צ: כיצד בוחרים משרד יחסי ציבור מוביל?
זכרו, אתם לא אמורים לעבוד 24/7 עבור משרד היח"צ שלכם כי צריך לספק לו חומרים.
המטרה היא שתוך כדי תנועה הפעילות "תגלגל את עצמה" כדי שלא תמצאו עצמכם שבועות א בלי חשיפה – כי אין לכם חומרים להציע לתקשורת.
וכדי שזה יקרה אתם צריכים מישהו שבמינימום מאמצי זמן ומשאבי אנוש – ידע לייצר יחסי ציבור למותג שלכם וייצר לכם – ניצחונות!
דוגמאות למהלכים שלנו: עבור חסדי נעמי, קמפיין הרחפנים שמביאים תלושי מזון לנזקקים ויצר תהודה רבה – גייסנו מיליון שח לעמותה
קמפיין עבור דיור מוגן לב גנים בו פנינו לטינדר ודרשנו שיעלו את רף הגילאים באפליקציה גם עבור מבוגרים – הצלחנו! טינדר העלו את הגיל באפליקציה!
כתבה שיזמנו עבור הסטארטאפ אקיטה שמאז מציגים את הכתבה בכל פגישת משקיעים!