בעולם השיווק יש לנו מגוון מונחים דומים מדי שיוצרים בילבול. הבעיה היא שבסופו של דבר מי שלא בקיא בהם עשוי לרכוש שירות שאינו זקוק לו.
פרסום, רכישת מדיה, כתבה פרסומית, כתבה שיווקית, תוכן שיווקי, כתבה ממומנת
ובכלל כל הופעה בתקשורת שמבקשים עבור תשלום – שעובר ישירות לכלי התקשורת, זה לא יחסי ציבור.
פרסום זה – לא יחסי ציבור
אז מה זה כן? פרסום על שלל צורותיו.
ברגע שעובר כסף בין הארגון או העסק לכלי התקשורת – זו פרסומת.
בין אם מדובר בבאנר או כתבה עם לינק שבכלי התקשורת הגדולים עולה בין 12 ל22 אלף שח (סכום ששקול לכמה חודשי עבודת יחסי ציבור שמביאים עם הספק הנכון מספר אייטמים)
יחסי ציבור – מה זה כן?
יחסי ציבור "כתבה יחצנית", יחצנות, יח"צ, יחצ, ייעוץ תקשורתי, יועץ אסטרטגי – כל אלו יוזמים כתבות בכלי התקשורת.
בין אם ברדיו או בחדשות 12 או בynet וידיעות אחרונות וכל כלי תקשורת חדשותי – אנחנו בעצם מעבירים מידע או מייצרים סיפורים עבור העיתונאים.
לעיתונאים אין זמן , והם נעזרים בנו. וכך – כולם מרוויחים:
- הלקוח זוכה לחשיפה חיובית מאוזנת
- הכתב מקבל מידע בלעדי
- ואיש יחסי הציבור מתפרנס מהלקוח באמצעות ריטיינר
מי צריך יחסי ציבור?
במילה אחת – כולם. כל מי שמבין שחשיפה חיובית אמיתית ולא פרסומית יכולה לבנות את המותג שלו ולהביא לקוחות.
איך לא בוחרים איש יחסי ציבור ויועץ תקשורת?
מי שאומר לכם מראש – " כן אני יכול להכניס אתכם לכל מקום"
מי שאומר לכם מראש "כן אני אכניס אתכם ל.. (כלי תקשורת ספציפי שהוא זורק)
מי שאומר לכם בפגישה "כן וואלה הכתב הזה ואני כמו אחים" – קשרים זה חשוב, כישורים זה הבסיס. כתבים מעריכים מי שנותן להם סיפורים טובים. לא מי "שמבקש טובה". יתרה מכך – אתם לא רוצים שהיועץ שלכם יהיה "חייב טובה" בשמכם, – לאף אחד.
זכרו – העבודה שלנו אינה מקרית, אך היא כן דורשת תכנון וחשיבה מוקדמת לפני תחילת הפעילות. ניתוח שיווקי ועוד.
איך בוחרים איש יחסי ציבור?
המלצות על עבות יחסי הציבור שלו מלקוחות
בדיקת האייטמים שסגר באמצעות האתר שלו
בחינה אודות חשיבה מקצועית מבחינת יחסי ציבור
התרשמות שהוא שקוף ולא מוכר חלומות ומספר לכם מיוזמתו על התחום גם דברים שלכאורה "לרעתו"
חפשו נוכחותו בגוגל, מהלכים שעשה, יצירתיות שיווקית, היכרות עם עוד תחומים מלבד יחסי ציבור
כמה עולה ריטיינר למשרד יחסי ציבור
תמחור שירותי יח"צ נע בין אלפי שקלים לאלפי דולרים בחודש תלוי בגודל הארגון או העסק , מטרת פעילות יחסי הציבור, כ
מות העבודה – ובעיקר באיכות הספק התוצאות שהוא יודע להוכיח ושנות הניסיון.
בחלק גדול מהמשרדים מי שמטפל בלקוחות הם תקציבאים עם שנתיים ניסיון ולכן במשרדים הגדולים תמצאו שירות זול יותר להבדיל משירותי משרד יח"צ בוטיק
מה אמורים לקבל בתמורה לריטיינר עבור משרד יחסי ציבור
אם אתם רוצים לקדם את המותג שלכם – אתם זקוקים לחשיפה. כל מהלך מכירתי יעיל יותר כשיש כבר בסיס חשיפתי לפניו ולצידו.
יחסי ציבור מייצרים חשיפה תקשורתית בין אם בתכניות הבוקר ובין אם בחדשות. אנחנו עובדים מול כל הכתבים והעורכים
כאמור, אנחנו אנשי היחצ לא משלמים כסף לאף הופעה תקשורתית של הלקוחות שלנו – ומשרד טוב מייצר אייטמים באופן קבוע.
זה לא מזל, זה לא "קשרים" , זה – כישורים. וזה משהו סטנדרטי שאני עושה מדי יום.
ולא, אין מדובר בהופעה פה ושם. מדובר בהופעות בתקשורת קבועות, כמה פעמים בחודש.
בתמונה מטה, – דוגמא לאייטם שיזמנו. בהצלחה!