משרד יחסי ציבור מומלץ לרואה חשבון, מה זה אומר?
כשיניב, רואה חשבון ממרכז הארץ, ראה בטלוויזיה את חברו ללימודים מדבר על משבר הקורונה בהקשר של העסקים, הוא הבין שמישהו עשה עבודה מצוינת וזה לא הוא. החשיפה בתוכניות הכלכלה כמו גם ראיון בעיתון או הופעה בחלק בכתבה, הקפיצה את חברו של יניב וגרמה לבעלי עסקים רבים להכיר אותו ולתפוס אותו כמישהו שמבין במצב הכלכלי הנוכחי וכדאי לפנות אליו.
יחסי ציבור לרואה חשבון/ רו"ח – אחד התחומים שיכולים ליהנות הכי הרבה מחשיפה תקשורתית!
פרסום רו"ח , שיווק רו"ח, תוכן שיווקי לרואה חשבון, הרבה מילים מפוצצות שכולן מדברות על תמהיל השיווק (לרואי חשבון במקרה זה) – יחסי ציבור זה תחום שונה מכולם מאחר ומדובר על חשיפה אותנטית במסגרתה *לא עובר תשלום בין איש יחסי הציבור לכתבים* שכן אחרת לא יהיה מדובר ביח"צ לרואה החשבון אלא בתוכן שיווקי.
ביחסי ציבור אנחנו בעצם סוחרים בזמן ובמידע עם התקשורת – לא בכסף!
ייעוץ תקשורת ויח"צ לרו"ח
ההחלטה לקחת יחסי ציבור לרואי חשבון יכולה להיות אחת ההחלטות החשובות של העסק.
התדמית של רואי החשבון היא לא מיוחדת. הם נתפסים דומים זה לזה ובעלי עסקים שתוהים עם מי כדאי להם לעבוד יחפשו מישהו בסביבה כיוון שהם בדרך כלל לא יודעים את מי עליהם לחפש. עם זאת, כמו בכל מקצוע, גם כאן ישנם הבדלים בין נותן שירות אחד לשני וישנם רו"ח שמומחים בתחומים מסוימים יותר מאחרים.
אם נחזור לסיפור, חברו של יניב החליט לבדל את עצמו מאחרים ולהתמקד בנושא המשבר.
הוא החליט לסייע לעסקים שנקלעו לקשיים בתהליך קבלת הלוואה בערבות המדינה בהתאם לתנאים החדשים. ברור שכדי שעסקים ידעו מכך לא מספיק לקבל החלטה לסייע בתקופה זו אלא יש צורך בחשיפה ועידוד של עסקים לפנות לעזרה. ההחלטה להיעזר בשירות יחסי ציבור הייתה אחת ההחלטות הנכונות ביותר עבור רואה החשבון.
יחסי ציבור לרואה חשבון הם חלק מאסטרטגיית השיווק
יחסי ציבור צריכים להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של העסק ובמיוחד בקרב רואי החשבון. כאשר בעל מקצוע מופיע בתקשורת הוא נתפס כמומחה בתחום וגיוס הלקוחות הופך להיות פשוט יותר.
עם זאת, חשוב להבין כי לא כל אחד מספיק מעניין כדי להופיע בטלוויזיה או להופיע בתוך כתבה בגלובס ונדרש שיווק יצירתי כדי להצליח לעניין את התקשורת והקהל.
שיווק לרו"ח: למצוא את הנקודה הכי מעניינת אצל רואה החשבון
משרד יחסי ציבור תמיד יחפש את הנקודה המעניינת שיכולה להיות רלוונטית לתקשורת וקהל הרחב. אם נחזור לסיפור שלנו, רואה חשבון שהחליט לשים דגש על סיוע לעסקים בתקופת הקורונה ואולי אפילו להציע ייעוץ על בסיס הצלחה בלבד, יכול לעורר עניין רב.
לאחר שנמצא הנושא המעניין, אפשר להתחיל לפנות לאנשי התקשורת השונים, לכתוב להם, לשלוח הודעות ולהסביר מדוע חשוב שהם יביאו את רואה החשבון לתוכנית שלהם.
מיתוג תקשורתי לרואה חשבון: להמציא את עצמך מחדש
לפעמים נראה שאין לרואה החשבון משהו מיוחד להציע לתקשורת (או שהוא לא יודע על כך). במקרה זה נדרש שיווק יצירתי ויציאה מהקופסה. במקרה כזה צריך המשימה תהיה לזהות בעיה שנוגעת בקהל (ולכן תעניין גם את התקשורת) ולבנות לה פתרון יוצא דופן.
למשל, יניב יכול להחליט כי הוא רוצה ללוות דווקא אנשים שבעקבות המשבר החליטו לפתוח עסק והוא יעזור להם בקבלת ההחלטה.
אין כל ספק שנושא שכזה, פתיחת עסקים בתקופת הקורונה, הוא הרבה יותר מסקרן מסתם שיחה עם רואה חשבון. לאחר ש"נמציא" מחדש את השיח, משרד יחסי ציבור לרואי חשבון יוכל לפנות לגורמים הרלוונטיים וליצור עניין כך שיניב יגיע לאמצעי התקשורת.
דוגמאות לנושאי תוכן שסביבם ניתן לעשות יחסי ציבור למשרד רואה חשבון/ רו"ח
ניקח נושאים שיש סביבם מחלוקת, כך למשל אפשר לדבר על סוגיות של עצמאים מול שכירים, סוגיות של חיסכון במיסים, מקרים בהם מידע חסר גורם לכך שבעלי עסקים יפסידו כסף או שכירים לא ידעו את זכויותיהם
אסטרטגיית שיווק לרואה חשבון: סיכום
ברור לנו כי יחסי ציבור לרואי חשבון משפיעים על ההצלחה של המשרד, אך כיוון שהמטרה היא לעניין את כלי התקשורת ולא לקנות כתבה שיווקית, יש צורך למצוא את הנקודה הכי מעניינת בעסק. רואי חשבון יכולים לחשוב שהם פשוט עושים את העבודה שלהם כמו שצריך ושאין בהם את הייחודיות, אך חשיבה יצירתית תמצא את הניצוץ בכל רו"ח ומשרד. בהצלחה!