לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

אני יודע לגרום לציבור להוציא יותר כסף - על המותגים שאני מקדם. וזה בא עם אחריות.

בכל תחום קיימים שרלטנים ואם לא שרלטנים אנשים שמוסר ואתיקה  – אינם נר לרגליהם. כך גם בקרב אנשי יחסי ציבור ולכאלו גם אין בעיה להתחבר ללקוחות עם אופי דומה.

הבעיה היא שלקוחות שכאלו שמוצאים אנשי יח"צ שכאלו – מתפרסמים, מציגים מצג שווא, גורמים עוול ללקוחות – וממשיכים בחייהם.

נו אז מילא אם עבדו עליכם שקניתם מכשיר חשמלי, זה מבאס אבל אך ממשיכים הלאה.

זה ודאי לא חמור כמו שמדובר במחלה חלילה. לצערי, כיום תחום הרפואה והטיפול פרוצים מאוד.

כל מי שעבר את משבר גיל ה40 ומחפש משהו חדש בחייו הופך ל "מטפל" עם "עשרות שנות ניסיון" על בסיס שיחות עידוד שעשה עם חבריו וכל שנותר לו זה למצוא משרד יחסי ציבור סוג ד' חסר אתיקה, שיעשה ממנו מומחה שקר כלשהו.

 

אחריות מוסרית של אנשי יחסי ציבור

מאז הקורונה סוגיית החולי הפכה לנפיצה הרבה יותר וגם עולם הכאב הכרוני – אנשים החלו לעבוד יותר מהבית, המעיטו בתנועה, השמינו – וכאבים שונים כמו כאבי גב צוואר וכו הפכו לשכיחים. פתאום החלו כל מיני טיפולי "קסמים" על בסיס טכנולוגית שקר כלשהו ת לקבל במה באינטרנט באמצעות תוכן שיווקי וגם באמצעות יחסי ציבור.

אלו מבקשים להשיג לעצמם כל מיני ספקים שייצרו להם חשיפה ומעבירים מסרים באמצעות אנשי יחסי ציבור שאיך נקרא להם – בעייתיים. כך למשל טיפולים נגד כאב שמתדהרים בטייטל "נבדק מחקרית" הם כמובן לא כאלו – שהוכחו מחקרית. אך לרוב האנשים לא נדלקת נורת הזהרה כשהם קוראים זאת.

 

משרד יחסי ציבור שלא מבינים מה הם משווקים

יתרה מכך, חלק ממשרדי יחסי ציבור מקבלים לקוח שמציע שיטה חדשה לטיפול בכאב כרוני  לא באמת נכנסים לעולם הגיבוי המחקרי, או היסטוריה הקלינית של המוצרים, רמת המהימנות של המחקרים עליהם בוססו התכשירים  – ובעצם נראה שכסף קונה הכל או פשוט שיש אינפלציה של משרדי יחסי ציבור שלא מבינים את ההבדל בין טיפולים קליניים מוכחים רפואית לבין טיפולים שמבוססים על אמונה כלשהי.

איך אני יודע זאת? אני רואה את כמות ההודעות לעיתונות שמופצות על טיפולים רפואיים מבוססי קשקוש בלבוש. כמובן, יכול להיות שהם מכירים בהבדל – זה פשוט לא מעניין אותם.

 

משיגים לגיטימציה באמצעות עולם פרוץ של תוכן שיווקי

עולם התוכן השיווקי: זה כבר פשוט מחדל ולא ברור איך הרגולטור לא שם לזה סוף. אני מברך את קיומו של העולם הזה שמאפשר לעסקים קטנים לרכוש מדיה בסכומים מאוד צנועים – הבעיה היא שהמחלקות המסחריות מוכרות מדיה – לכולם.

כך, מצליח לייצר לעצמו דרך איש מקצוע שאף אחד לא שמע עליו עד שהוא הופך למעצמה וממתג עצמו כיועץ – באמצעות תוכן שיווקי.

המשמעות של זה היא – שאף כתב לא בחן את הכישורים שלו, הרקע שלו, היכולות שלו – פשוט היה לו המון כסף לקנות תוכן שיווקי. וכך הוא הכניס עוד כסף – ואז, לקח לעצמו משרד יחסי ציבור.

משרד היח"צ המשיך את הקו הטבעי ואת התשתית שנבנתה באמצעות עולם התוכן השיווקי ופתאום אותו איש מקצוע מגיע לכל ערוץ טלוויזיוני – בלי שהכתבים בחנו אותו, פשוט  – הם הרי גם נחשפו לתוכן השיווקי.

בסופו של דבר אנחנו מקבלים אינפלציה של יועצים ומטפלים רפואיים שאף אחד לא בדק לעומק את ההיסטוריה המקצועית, הקלינית, והמחקרית שהם מביאים איתם. וכך גם לגבי כל מיני מכשירים לריפוי וטיפולים.

אל תטעו – כתבי הבריאות סופר מקצועיים, פשוט מי צריך אותם כדי לכתוב על בריאות כשאפשר להגיע דרך כתבי הלייף סטייל והמגזין?

 

אתיקה ביחסי ציבור, סיכום טור

זה טור שבטח ירים כמה גבות בקרב הקולגות אך כמובן למען האמת זה הדבר האחרון שמעניין אותי. מעולם לא עניין אותי מה חושבים עלי בעוד שהדבר העיקרי שמעניין אותי זה לחיות את חיי בלי סטרס, ואת זה אני יכול לעשות כאשר אני מקדם דברים שאני מאמין בהם.

אני זוכר שכשהייתי בן 13 היה לי גידול שפיר ראש שגילו במקרה והציב אותי בסכנה מיידית, לצד שיתוק בחצי פנים – ההורים שלי היו מוכנים לעשות הכל. כל מי שהציע מעט מידע, הם היו מוכנים להגיע אליו. וכך גם כל הורה או כל אדם נואש.

אנשים שסובלים מכאב כרוני, בעיות נפשיות, מחלות מסוכנות – יהיו מוכנים לשלם כל הון שבעולם עבור פתרון – לאנשים כאלו אנשי יחסי ציבור שמשווקים שטויות – הם פשוט אסון.

אל תטעו – בסופו של דבר כל מה שעוזר  – זה נהדר. אך אני מתקשה להכיל את הרעיון שיש מי שמשווקים מידע רפואי – מבלי להבין מה עומד מאחוריו. יתרה מכך, יש טיפולים שאינם קליניים שיכולים לסייע שכן אין ספק שחולי קשור לנפש וקוגניציה אך גם במקרים כאלו לא ראוי שכל אחד יקבל או תקבל במה.

זו בדיוק הסיבה שכשהגיע אלי לאחרונה מי ששווק טיפול חדשני לכאב ובאתר שלו היה כתוב שעשה מעל 5000 מחקרים על המוצר (אין מוצר בעולם שהוא מספיק חשוב כדי שיעשו עליו 5000 מחקרים) ושיטות השכנוע היו בסגנון "קנו עכשיו" "פנו עכשיו" – כמו בשוק, נדלקת לי הנורה האדומה באופן אוטומטי. הלקוח ביקש קמפיין שלם שמשלב יח"צ ותוכן שיווקי.

אני – לא עושה – לכל אחד יחסי ציבור. ואני חושב שכך צריכים לפעול כולם. חשוב לי להיות בפוזיציה בה אני מרגיש נוח במאה אחוזים עם מה שאני מקדם. וכך גם צריך להיות אצל אחרים. תהיו בריאים.

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח"צ? כן, יש חיה כזו

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח"צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח"צ?

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

צרפת יחצ

לא רק יחסי ציבור: שגריר צרפת מגיע לביקור אצל לקוח משרדנו

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

קמפיין השואה: כך עשינו היסטוריה עם עדן בן זקן על אדמת פולין.

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח"צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח"צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

איך עושים השקת יחסי ציבור לרבע מיליארד ש"ח של חדשנות טכנולוגית?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

תמיר האס נבחר לשופט בצוות הבין לאומי של GWA – הישראלי היחיד בצוות השופטים של IPRA, האיגוד העולמי ליחסי ציבור, שיתכנס באירופה לבחירת מנצחי 2024

יום השואה הבין לאומי: יחסי ציבור vs פרופגנדה. לאנשי יחסי ציבור יש את היכולת להפוך את העולם למקום טוב יותר

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו"ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

גם משרד היח"צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

לעשות היסטוריה: כך זכינו באוסקר של עולם יחסי הציבור הבין לאומי

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

מסדרון

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח"צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

the difference between propaganda and PR

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

פוטין - צילום מסך מאתר 13

מה הקשר בין היטלר לקריפטו ועמותות החסד?

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח"צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

האם משרד היח"צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח"צ בתחום הבריאות

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין "לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית"

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור ואיך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

"אמא, למה אבא דוקר אותך": כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

5 עובדות על יחסי ציבור

להסביר

צילום: יח"צ – מה קורה כשהיח"צ לא עושה מספיק יח"צ?

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה"מ: בזכות עיתון הארץ

האס שבחשיפה

מהלכי יח"צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

דני קושמרו

"אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!" המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

יחסי ציבור, יח"צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

הוואטסאפ של טובה: חסדי נעמי וצהל פיתחו chatgpt של זכרונות שואה מבוסס בינה מלאכותית

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו"ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח"צ

מרסל

6 כללים לאסטרטגיית יחסי ציבור יצירתית

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

drill

קייסטאדי קמפיין ליח"צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח"צ ל drill

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

חסדי נעמי בסיבאס

גולת הכותרת: העיתון הגרמני החשוב באירופה סיקר את הקמפיין הישראלי לקראת יום השואה הבין לאומי

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח"צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח"צ פסיכי – לאייטם בחדשות

מאסטר שף יחצ 2

יחסי ציבור בלתי רגילים: תחרות הבישול שתטיס את הסבתות לדובאי!

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח"צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל"ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

מנכ"לית פייסבוק

יח"צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

מרגיש שאתה "עובד" עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך