אם יצא לכם לראות קמפיינים של גיוס המונים שגייסו סכומים מדהימים בין אם מדובר במאה אלף ₪ או מיליון ₪ ותהיתם האם זה שכיח, סטנדרטי, נפוץ? אז התשובה היא – כן! אנחנו מגייסים ללקוחות שלנו באופן קבוע והשנה גייסתי יותר מ5 מיליון שקלים בקמפיינים של מימון המונים. גם – אתם-יכולים! אולי לא תצליחו לגייס כספים כמו המקצוענים, אבל מה שתצליחו זו ברכה!
אם יש לכם עמותה חדשה ואתם זקוקים לכסף, אם יש לכם עמותה ותיקה ואתם מתקשים לגייס תרומות או שאנשי השיווק הנוכחיים שלכם עושים אחלה עבודה תדמיתית – אך לא מצליחים לייצר הכנסות. או, אם יש לכם פשוט חלום חברתי עבורו אתם זקוקים למשאבים כספיים, אני מצרף לכם את הכללים הכי חשובים שיש להקפיד עליהם בקמפיין גיוס המונים.
תוכנית יחסי ציבור עבור קמפיין מימון או קמפיין גיוס המונים
אם אין לכם את האפשרות להצטייד במשרד יחסי ציבור מקצועי שמתמחה בגיוס המונים חברתי ומביא עמו המלצות אז הפניה לתקשורת תצטרך להיות עליכם. הכינו תכנית שיווק ויחסי ציבור בה תתכננו לאיזה עיתונאים תרצו לפנות, הכינו חומרים שמתמקדים בסיפור האישי של קמפיין גיוס ההמונים, מצאו את הכתב דרך פייסבוק והציעו לו לכתוב על הסיפור. אם הוא אמר "כן"! כל הכבוד הצליח לכם! דאגו לבקש לינק לעמוד הקמפיין מהכתבה או הפניה אם זה מהטלוויזיה. סופר חשוב שתקפידו על בקשה זו!
טיפים לסרטון וידאו מנצח עבור קמפיין גיוס כספים
קריטי! לייצר סרטון טוב של כמה דקות. בסרטון, לא אתם במרכז אלא הסיפור האנושי שמייצג את הסיבה לשמה הרמתם את הקמפיין. למשל אם מדובר בקמפיין גיוס המונים עבור גיוס כספים לעמותה שנלחמת במחלות קשות כמו סרטן לא עלינו אז ההמלצה היא לקחת סיפור אישי של אחד הנתמכים בעמותה. חשוב להיות שקופים ומרגשים, שאנשים יבינו למה הם תורמים
בחירת הפלטפורמה הנכונה: איזה אתר לגיוס כספים מתאים למטרה שלכם?
סוגיה דרמטית במיוחד אם אתם מכוונים לקמפיין חברתי ומטרת הגיוסים שלכם היא לקהילה. בדקו כמה עמלה לוקחת הפלטפורמה: יש פלטפורמות בודדות שלא לוקחות עמלה גם אם גייסתם סכום מסוים אך יצא גיוס די קטן של 10 או עשרים אלף.
ההמלצה שלי? בחרו אתר גיוס המונים שסוקר בתקשורת ושהצליח כבר לגייס כספים. חשוב שאופי האתר יהלום את אופי הקמפיין. חשוב שנציג הפלטפורמה יהיה אדם נעים. ואם הקמפיין שלכם חברתי כדאי שמי שעובד איתכם יהיה איש חסד. החיבור עם נציג הפלטפורמה הוא חשוב לזרימת הפעילות בקמפיין.
איך בוחרים ספק לקמפיין מימון המונים?
קמפיין גיוס המונים טוב עשוי להגיע ל מעל 100 שעות עבודה. חלק מהספקים עובדים עבור תשלום חד פעמי חלק יהיו מוכנים להקל עליכם ולקחת על עצמם את כל ההוצאות כאשר התשלום הוא מהקמפיין עצמו זה נורא תלוי בסוג העבודה.
עדיף לבחור בספק שיודע לייצר לכם את כל החבילה : סרטון וידאו, פרסום ממומן, יחסי ציבור, ועבודה מול הפלטפורמה כולל כל הלוגיסטיקה. בדקו אודות הצלחות קודמות של הספק גם מבחינה יכולת לייצר חשיפה תקשורתית, גם מבחינת קשרים, וגם האם עבד עם לקוחות ידועים.
בדקו מה הצרכים שלכם בקמפיין: האם לצד ההבנה במגוון התחומים יש לספק גם מומחיות בתחום ספציפי שרלוונטי לקמפיין? מה הן יכולותיו של הספק והאם הן ספציפיות לתחום אחד או רחבות בכמה תחומים ובכך הוא יכול לייצר אופטימיזציה לתוצאות הקמפיין? האם הוא איש שיווק? קידום ממומן? מומחה באמצעות קידום של סרטונים? איש יחסי ציבור? מומחה בכתבות שיווקיות? האם הוא קמפיינר ובכך בעצם מבין במגוון תחומים?
לגיטימי ביותר לשאול את הספק הפוטנציאלי מה הוא פלוס מינוס עומד לעשות, מה נדרש ממנו וכמובן גם מה הרקע המקצועי שלו? – האם זה לעמותות? האם יש לו ידע או ניסיון קודם בגיוס כסף לסטארטאפ? האם עבד לפני כן בקמפיין לניצולי שואה?
וכמובן- כמה כסף הצליח לגייס? הכי חשוב זה שהוא יוכל להוכיח את יכולותיו ושכבר גייס בעבר כספים, וכמובן שיהיה נאמן, מומלץ, ושידע להציג קבלות והוכחות להצלחות מהעבר. הספק צריך להיות ה אס שלכם. בהצלחה!