את סדרת מאמרי "קייסטאדי" החלטתי לכתוב כדי להמחיש מה הם היתרונות של תחום יחסי הציבור עבור מי שזקוקים לשיווק.
והפעם אדבר על קמפיין הפוקימונים שעשינו עבור חסדי נעמי.
יחסי ציבור לעמותות: כשיש אלפי עמותות מי שיהיה יצירתי יצליח להשיג הכי הרב תרומות
חשיפה מדויקת – מייצרת תדמית – שמייצר היכרות עם המותג – ואז מגיעות התרומות.
במקרה המתואר היינו לפני החג ועל תשומת הלב של הכתבים מתחרות מדי שנה מאות עמותות – השאלה, מי יעורר תשומת לב – ראשון.
מטרת קמפיין הפוקימונים: לעורר תשומת לב בקרב התקשורת שלפני החגים מחפשת עמותות לסקר ולקצר את הדרך אל הכתבים.
המהלך האסטרטגי בפעילות יחסי הציבור לעמותת חסדי נעמי לפני החג:
כולם דיברו על פוקימון בזמנו. אז פשוט רקמנו מהלך במסגרתו הודענו שלכל מכורי הפוקימון שאין מספיק זמן לשחק נצמיד מישהו שישחק עבורם כשהם עסוקים.
כל מי שישחק עבור מישהו אחר –יקבל 200 שח לשעה.
במקביל לתשלום יש גם לתרום מזון לנזקקים לקראת החג.
כותרת במהלך יחסי ציבור: 200 שח לשעה עבור ציידי פוקימון
כולם מרוויחים: יש מי שחוסך בזמן ומשחקים עבורו שמוכן לשלם עבור זה , ויש מי שמחפשים עבודה – בין לבין החיבור הזה מייצר תרומות.
הרעיון אפשר לנו לייצר את הכותרת המעניינת והמהלך סוקר בהרחבה בערוץ 2 ערוץ 9 מאקו וואלה תחנות הרדיו ועוד ועוד.
התוצאה של מהלך יחסי הציבור לעמותת חסדי נעמי
מינימום מאמץ, מקסימום תשומת לב – וגם השנה הזו עמותת חסדי נעמי היתה המסוקרת ביותר, כמו בכל שנה מאז שהיא איתנו.
תובנות יחסי ציבור לעסקים ולארגונים: דברים שחשוב לדעת
1.עמותה ארגון או עסק אין זה משנה. השאלה שעולה זה למי יש את ספק יחסי הציבור הטוב ביותר – שיודע איך לייצר עבורו סיפורים ולקדמם.
2. אין כזה דבר עסק ללא סיפור – תמיד אפשר להמציא את הגלגל מחדש.
3. כל סיפור עסק תמיד חייב להיות אותנטי ורלוונטי לארגון.
בהצלחה!