זה לא שאתה לא מוכן להתאמץ עבור עצמך ועבור העסק שלך. ואתה לגמרי מוכן להשקיע את הכסף בעסק שלך – כי אתה מאמין בעצמך. פשוט, אתה לא מצליח *לבחור* במה להשקיע את הכסף.
הרי יש כל כך הרבה אפשרויות ואפיקי שיווק -ובתוכם כל כך הרבה אנשי מקצוע וספקים שכולם קוראים לעצמם "מומחים", ולך נותר – רק לסמוך על תחושת הבטן שלך ולקוות לטוב.
למעשה, לא רק על הכסף אתה מפחד – הרי אם תבחר בספק הלא נכון – תפסיד גם זמן. ואת זה, לא תוכל להחזיר.
אני מבין אותך, בחיי
שיווק לעסק: למה המתחרים מצליחים ואתה לא?
אז, מוטיבציה? יש לך. חזון? יש לך. כסף להשקיע? יש לך. ומסביבך מלא חברים שהעסק שלהם טס קדימה – פשוט כי הזמן עשה את שלו. הם לא היו מוכנים להשקיע, והצליח להם. ואתה? משתגע.
למעשה, אתה משתגע עוד יותר כשאתה רואה אותם מרואיינים בתקשורת על ידי העיתונאים – ולא מבין איך הכתבים הגיעו אליהם? ואתה בטוח – שלמתחרים שלך יש ים כסף מאבא שלהם, אפילו יותר משלך אחרי שהתאמצת לחסוך, – והם משלמים לעיתונאים.
חבר, אספר לך סוד – הכתבים לא הגיעו אליהם. והם, גם לא שילמו להם.
הם פשוט היו חכמים מספיק לקחת משרד יחסי ציבור שיטפל בזה:)
וכנראה גם הצליחו לבחור בספק טוב.
יחסי ציבור לעסקים וארגונים
אם זיהית עצמך בפסקה מעלה אז ברוך הבא או ברוכה הבאה ( אכתוב בלשון זכר מטעמי נוחות). הטור הזה בשבילכם – הוא בהחלט יכול להיות הצעד הראשון בדרך החדשה שלכם.
ולא, אל תטעו – זה לא חלום, לא מילים ריקות מתוכן – ולא פנטזיה. זה ממש אפשרי.
במאמר הזה אני לא עומד להתמקד בי כאיש מקצוע אלא בתחום שלי – יחסי ציבור ככלי שיווקי זה כלי שיכול לשנות מציאות של עסק. ולא, אין צורך במיליונים.
ספק טוב יוכל גם להמחיש זאת. כלומר, להמחיש לך בפועל מה הסיכונים, מה הסיכויים, ואיך הוא יוכל לקדם את אותך – מבלי שתשאל את עצמך, רגע, במה אני משקיע בעצם?
וזה כבר טיפ חשוב בשבילך – ספק טוב הוא מי שאחרי שיחה איתו , אתה תבין איך העבודה עומדת להראות.
משרדי יחסי ציבור מומלצים – מי שלא משעממים
לפני 13 שנה טיפלתי במכללה לרפואה אלטרנטיבית שביקשה לייצר ביקוש לקורס ברפואה סינית – לכל המשפחה. נשמע כמו משהו משעמם וסטנדרטי ובאמת לא היה להם ביקוש לזה בהתחלה.
אבל, כשהלקוח סיפר לי ככה "על הדרך" על מקרה בו הילד שאל את אמא "אמא, למה אבא דוקר אותך", הבנתי שזו הכותרת.
תחשבו, שבעצם כתב מקבל כזו כותרת – אין סיכוי שזה לא יעניין אותו. ואם יעניין אותו ודאי שיעניין את צופיו, שומעיו, או קוראיו. אם כן, שנינו מעט את זוית הסיפור עם הכותרת הזו – והפלא ופלא, סגרנו כיסוי רחב שמספר על קורס דיקור סיני – לכל המשפחה.
מה זה יחסי ציבור?
בטור הזה אשתף אותך בכמה עובדות על עולם יחסי הציבור כדי לנסות ולשקף את היכולת שלו לשנות מציאות של עסקים. אשתדל לתת גם דוגמאות. אמנם, לא ניתן בטקסט להסביר את כל הפוטנציאל אך כן תצא מפה עם הידע שאתה צריך.
יח"צ: הכל מתחיל מפסיכולוגיה
אחד מאנשי יחסי הציבור הראשונים בעולם היה בן משפחתו של פרויד. הוא קיבל משימה – לקדם סיגריות ( דוגמא ללקוח שלעולם לא אהיה מוכן לטפל בו) . בזמנו, בערך לפי 50 שנה פלוס – רק גברים עישנו.
כלומר, אנחנו מדברים על קהל יעד ענקי שעדיין לא גרמו לו לפתוח את הארנק – מכרה זהב.
איש יחסי הציבור הביא כמה עשרות נשים נאות לטקס האוסקר ובזמן שהכתבים והצלמים גם כך נוכחים במקום – אמר לכולן להדליק סיגריה בשעה מסוימת – ביחד.
וכך, הושק המהלך הראשון בקמפיין – עשרות נשים בבגדים יוקרתיים צולמו מעשנות בכניסה לאוסקר היו הכותרת של העיתונים ביום למחרת והחדרת הנורמליזציה של העישון בקרב נשים – החלה.
יחסי ציבור יצירתיים: הכלי שיכול לגרום לעסק קטן להתחרות מול הגדולים
ביחסי ציבור – בין אם מדובר במהלך מתוחכם או פשוט – לא עובר כסף בין כתבים לאנשי יחסי ציבור כך שכל מה שמקדם את הלקוח הוא אותנטי.
הבנתם את הפואנטה? כך גם אתם יכולים ליהנות מעולם יחסי הציבור ולקבל חשיפה שתקדם אתכם.
הפעילות שלנו נוכחת בכל כלי תקשורת – מעיתוני הבוקר ועד לאתרים ומהדורות החדשות.
אנחנו בעצם סוחרים בזמן ובמידע עם הכתבים וכולם מרוויחים ואת התשלום שלנו לעולם לא מקבלים מכלי תקשורת אחרת זה לא יחסי ציבור אלא – תוכן שיווקי. התשלום שלנו מגיע מכם – הלקוחות.
עלויות יחסי ציבור
העלויות של שירותי יחסי ציבור נעים בין אלפי שקלים לאלפי דולרים. זה תלוי בפרויקט.
כך או כך כשאני שומע על ארגון או עמותה או עסק בינוני שרכשו כתבת תוכן שיווקי ב20 אלף שקל או פרסמו באנרים ומודעות בזמן שבסכום כזה הם יכולים לקבל חודשיים שלוש של עבודת יחסי ציבור בהם יקבלו לפחות כ8 כתבות – אני משתגע.
יחסי ציבור: ההבדל בין תוכן שיווקי וכתבה ממומנת לעומת יח"צ
יחסי ציבור , דוברות, ייעוץ תקשורתי, משרד ייעוץ אסטרטגי, יחצנות. יש כל מיני שמות לתחום הזה כאשר בכולם – לא עובר כסף בין איש יחסי הציבור לכתב. הם מחפשים מידע, ואין להם מספיק זמן – ואנחנו מספקים את המידע, וחוסכים להם זמן. אנחנו נפגשים באמצע.
כתבה ממומנת, כתבה פרסומית, תוכן שיווקי ועוד כל מיני שמות . אלו פרסומת לכל דבר.
כשאתם רואים כתבות עם משפט למעלה או למטה שכתוב "בשיתוף עם" וכדומה – מדובר בכתבות שנרכשו בכסף. בכלי תקשורת גדולים מדובר ב20 אלף +מע"מ ובערך עוד 1000 ₪ עבור הכתיבה.
ואלו – לא יחסי ציבור .יתרה מכך – תוכן שיווקי גם לא מייצר אפקטיביות זהה כמו יחסי ציבור.
יחסי ציבור: למה זה טוב וכמה זה אפקטיבי
ליחסי ציבור אפקט פסיכולוגי – אישור שהמותג אמין ואותנטי. מאחר וקיבל בעצם את "האישור " של התקשורת.
בתקופתנו – לכולם נמאס מצביעות ודברים מזוייפים –ולכן כתבות רגילות מקבלות את התוקף השיווקי החזק ביותר
ביחס להוצאה – יחסי ציבור זה הכלי הזול ביותר כי עבור ריטיינר ממוצע של 7500 ₪ בחודש אתם אמורים לקבל מספר כתבות כל חודש. מהופעות בחדשות ותכניות בוקר ועד גלובס ynet וכו
ליחסי ציבור יש את הכוח לייצר ביקוש מיידי ובנוסף, מדובר בכלי היעיל ביותר לבניית מוניטין לטווח הארוך
המלצות לבחירת משרדי יחסי ציבור המובילים
תחום יחסי הציבור פוגש כמעט כל קטגוריה: יחסי ציבור לעמותות, יחסי ציבור לסטארטאפים, יחסי ציבור לעסקים קטנים, יח"צ לעורך דין ועוד ועוד – כולם מסתייעים ביועצי אסטרטגיה תקשורתית ומשרדים לייעוץ תקשורתי – ולא בכדי.
הרי בעולם בו יש כל כך הבה אפשרויות לעסקים משיווק במדיה חברתית ועד קידום אתרים , פרסום רגיל ועוד – אתם חייבים לבחור.
אל תטעו, הדברים אינם שחור ולבן , ולא פעם כשהגיע אלי לקוח אמרתי לו – אל תיקח יחסי ציבור, אם לדוגמא הוא היה קטן מדי:
הרי גם אם אייצר לך ביקוש רב – לא תוכל להכיל אותו, ולכן שווה לך להמתין קצת ולגדול. ובכל זאת, במונחים של השקעה מול תוצאות – מדובר בכלי השיווקי היעיל ביותר
יועצי התקשורת המובילים צריכים להיות יצירתיים
אם מי שמולכם אמר להם "כן בטח אני יכול להכניס אותך לחדשות ולאן שתרצה, ומהר" – זה הרמז הראשון שלכם לעצור את הפגישה וללכת. יחסי ציבור זו עבודה לכל דבר – אנחנו לא מבקשים טובות מכתבים, לא מתחננים, ולא משלמים. אנחנו ממלאים להם אינטרס.
ולפעמים מה שיש לנו להציע פחות מתאים.
כלומר – אנחנו לא יודעים במאה אחוז מראש מה עומד לקרות ולכן מי שטוען כך הוא בעייתי.
בקשו לראות עבודות מהעבר של המשרד , אתם בהחלט יכולים גם לשאול אודות המהלכים שבוצעו כדי לזהות חשיבה מאחורי. בקשו גם המלצות
יצירתיות: תפקידו של משרד יחסי ציבור זה לחדש את הלקוח כל הזמן. אל תטעו, אנחנו לא משקרים לכתבים ופה יושבת היצירתיות. כדי שניתן יהיה לבנות אתכם כמותג נדרשים כמה חודשי עבודה לפחות, וחשוב שתבחרו במשרד יחסי ציבור שיודע להמציא את הגלגל אם צריך
רוצה לראות דוגמאות של לקוחות בתקשורת? לחצו פה