לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

נרטיב: תפסת מרובה לא תפסת

עולם יחסי הציבור והקמפיינים ככלל הוא די מגוון וקיימים מגוון בקריטריונים שניתן לבחור בכדי להתייחס אליו ולנסות למדוד את פעילותו (השימוש במילה “מדידה” בעייתי בפני עצמו בתחום הזה אבל מילא). כך למשל יש לקוחות שמה שחשוב עבורם זה פשוט כמה שיותר כתבות חיוביות, בלי יותר מי קשקושים. לקוחות אחרים יזדקקו לכתבות  – מדויקות – , משימה עם אתגר בעולם בו התוצר הסופי אינו נרכש במדיה. ואחרים, התוצאה המבוקשת עבורם מבוססת על שילוב של יחסי ציבור, ודברים נוספים – כמו פרסום, קד”מ וכו’.

כך או כך: יחסי ציבור זה כלי – לא מטרה

בקמפיינים פוליטיים אחד הדברים החשובים הוא – הנרטיב. עולם המושגים שמשתמשים בו. בדרך כלל יש שאיפה להשתמש במושגים המדויקים ביותר – וגם להצליח להחדיר אותם לשיח הציבורי, כלומר – שהציבור יזכור אותם וישתמש בהם. אם הקמפיינר הצליח במשימה זו אז כל הכבוד לו שכן לא כל נרטיב מצליח להיות זכיר ולא כל נרטיב מצליח להשתלב בסינרגיה עם המסר. כך בעצם נוצרת ססמת קמפיין אך לצד זו באופן קבוע אנחנו מנסים להשתמש במסרי משנה כדי לגבות אותה ובכדי שישלימו אותה. “בנט זה אח” זו היא דוגמה מעולה.

אסטרטגיית מספר 2

לא פעם חברות וארגונים הציגו עצמם כמספר 2. כאלטרנטיבה טבעית. אך במקביל הם גם נתנו בחזרה ערך. למשל “אצלנו מתאמצים יותר”, בגלל שאנחנו מספר 2. כשמדובר על שוק ענקי בו חברות יכולות להתקיים במקביל יש בזה הגיון. אם כולם מרוויחים ובתוכם יש שמרוויחים יותר ויש שמרוויחים מספיק, זה יכול להספיק. אך כשמדובר בראש ממשלה – בזירה שיש בה מקום רק למותג אחד – זה פשוט לא הגיוני

אסטרטגיית הנרטיב של גנץ – פוגעת בו

אז במה עוסק כל הפוסט הזה? בנרטיב הגרוע שיוצא מלשכתו של גנץ – “ראש הממשלה החליפי הינו מונח קבוע שמשולב בהודעות לתקשורת. נרטיב שאולי מבקש לקבוע עובדה – שיש דמות סמכותית ראויה ורלוונטית נוספת ושאף בהמשך הדמות תוביל את המדינה. הרי המונח “ראש הממשלה החלופי” די סולל לדמות שכזו את הלגיטימציה אותה היא מבקשת לייצר. אך בפועל, מדובר בעקשנות שמייצרת נזק לגנץ עצמו.  ברגע האמת, ברגע הקרב הבא בין נתניהו לגנץ יהיו שם שני אנשים. ראש הממשלה המכהן – וה “מחליף” שלו. מדובר בחיבוק דוב שמייצר לגנץ יותר נזק מאשר תועלת ונתניהו יכול רק לברך על השימוש במושג הגרוע הזה. אתם לגמרי מוזמנים להיות מספר “2”, זה ממש לא רע. גם שם טמון המון רווח לעסק שלכם, אבל כשאתם נמצאים בקרב ראש בראש מול מישהו – אתם לא רוצים לקרוא לעצמכם “חליפי”. בהצלחה, תמיר האס

 

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

מרגיש שאתה “עובד” עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

מאסטר שף יחצ 2

יחסי ציבור בלתי רגילים: תחרות הבישול שתטיס את הסבתות לדובאי!

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

צרפת יחצ

לא רק יחסי ציבור: שגריר צרפת מגיע לביקור אצל לקוח משרדנו

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

מסדרון

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

5 עובדות על יחסי ציבור

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור ואיך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול