צרו קשר 0545312376
הבלוג

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

נרטיב: תפסת מרובה לא תפסת

עולם יחסי הציבור והקמפיינים ככלל הוא די מגוון וקיימים מגוון בקריטריונים שניתן לבחור בכדי להתייחס אליו ולנסות למדוד את פעילותו (השימוש במילה “מדידה” בעייתי בפני עצמו בתחום הזה אבל מילא). כך למשל יש לקוחות שמה שחשוב עבורם זה פשוט כמה שיותר כתבות חיוביות, בלי יותר מי קשקושים. לקוחות אחרים יזדקקו לכתבות  – מדויקות – , משימה עם אתגר בעולם בו התוצר הסופי אינו נרכש במדיה. ואחרים, התוצאה המבוקשת עבורם מבוססת על שילוב של יחסי ציבור, ודברים נוספים – כמו פרסום, קד”מ וכו’.

כך או כך: יחסי ציבור זה כלי – לא מטרה

בקמפיינים פוליטיים אחד הדברים החשובים הוא – הנרטיב. עולם המושגים שמשתמשים בו. בדרך כלל יש שאיפה להשתמש במושגים המדויקים ביותר – וגם להצליח להחדיר אותם לשיח הציבורי, כלומר – שהציבור יזכור אותם וישתמש בהם. אם הקמפיינר הצליח במשימה זו אז כל הכבוד לו שכן לא כל נרטיב מצליח להיות זכיר ולא כל נרטיב מצליח להשתלב בסינרגיה עם המסר. כך בעצם נוצרת ססמת קמפיין אך לצד זו באופן קבוע אנחנו מנסים להשתמש במסרי משנה כדי לגבות אותה ובכדי שישלימו אותה. “בנט זה אח” זו היא דוגמה מעולה.

אסטרטגיית מספר 2

לא פעם חברות וארגונים הציגו עצמם כמספר 2. כאלטרנטיבה טבעית. אך במקביל הם גם נתנו בחזרה ערך. למשל “אצלנו מתאמצים יותר”, בגלל שאנחנו מספר 2. כשמדובר על שוק ענקי בו חברות יכולות להתקיים במקביל יש בזה הגיון. אם כולם מרוויחים ובתוכם יש שמרוויחים יותר ויש שמרוויחים מספיק, זה יכול להספיק. אך כשמדובר בראש ממשלה – בזירה שיש בה מקום רק למותג אחד – זה פשוט לא הגיוני

אסטרטגיית הנרטיב של גנץ – פוגעת בו

אז במה עוסק כל הפוסט הזה? בנרטיב הגרוע שיוצא מלשכתו של גנץ – “ראש הממשלה החליפי הינו מונח קבוע שמשולב בהודעות לתקשורת. נרטיב שאולי מבקש לקבוע עובדה – שיש דמות סמכותית ראויה ורלוונטית נוספת ושאף בהמשך הדמות תוביל את המדינה. הרי המונח “ראש הממשלה החלופי” די סולל לדמות שכזו את הלגיטימציה אותה היא מבקשת לייצר. אך בפועל, מדובר בעקשנות שמייצרת נזק לגנץ עצמו.  ברגע האמת, ברגע הקרב הבא בין נתניהו לגנץ יהיו שם שני אנשים. ראש הממשלה המכהן – וה “מחליף” שלו. מדובר בחיבוק דוב שמייצר לגנץ יותר נזק מאשר תועלת ונתניהו יכול רק לברך על השימוש במושג הגרוע הזה. אתם לגמרי מוזמנים להיות מספר “2”, זה ממש לא רע. גם שם טמון המון רווח לעסק שלכם, אבל כשאתם נמצאים בקרב ראש בראש מול מישהו – אתם לא רוצים לקרוא לעצמכם “חליפי”. בהצלחה, תמיר האס

 

  • ליזה שמעוני

    יחצנות לזמר פון 0537420013

  • hodaya

    Hodaya0098@gmail.com

  • דניאל

    גיוס

  • דן שרון

    שלום מתעניין בפרויקט מימון המונים לkits- חווית נגרות לילדים. https://kits4kids.co.il/ כנסו לאתר שלנו

  • מוטי

    אני מבקש לגייס כספים למען נכה צה"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב פעם מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – מה הן כלי העבודה ושיטות בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

מותג האס

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

תוכן

מחפש משרד יחסי ציבור לעורכי דין? כך לא יעבדו עליך. המידע שחייבים להכיר כשמחפשים פרסום או שיווק לעורכי דין

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי