לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

נרטיב: תפסת מרובה לא תפסת

עולם יחסי הציבור והקמפיינים ככלל הוא די מגוון וקיימים מגוון בקריטריונים שניתן לבחור בכדי להתייחס אליו ולנסות למדוד את פעילותו (השימוש במילה “מדידה” בעייתי בפני עצמו בתחום הזה אבל מילא). כך למשל יש לקוחות שמה שחשוב עבורם זה פשוט כמה שיותר כתבות חיוביות, בלי יותר מי קשקושים. לקוחות אחרים יזדקקו לכתבות  – מדויקות – , משימה עם אתגר בעולם בו התוצר הסופי אינו נרכש במדיה. ואחרים, התוצאה המבוקשת עבורם מבוססת על שילוב של יחסי ציבור, ודברים נוספים – כמו פרסום, קד”מ וכו’.

כך או כך: יחסי ציבור זה כלי – לא מטרה

בקמפיינים פוליטיים אחד הדברים החשובים הוא – הנרטיב. עולם המושגים שמשתמשים בו. בדרך כלל יש שאיפה להשתמש במושגים המדויקים ביותר – וגם להצליח להחדיר אותם לשיח הציבורי, כלומר – שהציבור יזכור אותם וישתמש בהם. אם הקמפיינר הצליח במשימה זו אז כל הכבוד לו שכן לא כל נרטיב מצליח להיות זכיר ולא כל נרטיב מצליח להשתלב בסינרגיה עם המסר. כך בעצם נוצרת ססמת קמפיין אך לצד זו באופן קבוע אנחנו מנסים להשתמש במסרי משנה כדי לגבות אותה ובכדי שישלימו אותה. “בנט זה אח” זו היא דוגמה מעולה.

אסטרטגיית מספר 2

לא פעם חברות וארגונים הציגו עצמם כמספר 2. כאלטרנטיבה טבעית. אך במקביל הם גם נתנו בחזרה ערך. למשל “אצלנו מתאמצים יותר”, בגלל שאנחנו מספר 2. כשמדובר על שוק ענקי בו חברות יכולות להתקיים במקביל יש בזה הגיון. אם כולם מרוויחים ובתוכם יש שמרוויחים יותר ויש שמרוויחים מספיק, זה יכול להספיק. אך כשמדובר בראש ממשלה – בזירה שיש בה מקום רק למותג אחד – זה פשוט לא הגיוני

אסטרטגיית הנרטיב של גנץ – פוגעת בו

אז במה עוסק כל הפוסט הזה? בנרטיב הגרוע שיוצא מלשכתו של גנץ – “ראש הממשלה החליפי הינו מונח קבוע שמשולב בהודעות לתקשורת. נרטיב שאולי מבקש לקבוע עובדה – שיש דמות סמכותית ראויה ורלוונטית נוספת ושאף בהמשך הדמות תוביל את המדינה. הרי המונח “ראש הממשלה החלופי” די סולל לדמות שכזו את הלגיטימציה אותה היא מבקשת לייצר. אך בפועל, מדובר בעקשנות שמייצרת נזק לגנץ עצמו.  ברגע האמת, ברגע הקרב הבא בין נתניהו לגנץ יהיו שם שני אנשים. ראש הממשלה המכהן – וה “מחליף” שלו. מדובר בחיבוק דוב שמייצר לגנץ יותר נזק מאשר תועלת ונתניהו יכול רק לברך על השימוש במושג הגרוע הזה. אתם לגמרי מוזמנים להיות מספר “2”, זה ממש לא רע. גם שם טמון המון רווח לעסק שלכם, אבל כשאתם נמצאים בקרב ראש בראש מול מישהו – אתם לא רוצים לקרוא לעצמכם “חליפי”. בהצלחה, תמיר האס

 

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

5 עובדות על יחסי ציבור

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור איך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר