צרו קשר 0545312376
הבלוג

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

נרטיב: תפסת מרובה לא תפסת

עולם יחסי הציבור והקמפיינים ככלל הוא די מגוון וקיימים מגוון בקריטריונים שניתן לבחור בכדי להתייחס אליו ולנסות למדוד את פעילותו (השימוש במילה “מדידה” בעייתי בפני עצמו בתחום הזה אבל מילא). כך למשל יש לקוחות שמה שחשוב עבורם זה פשוט כמה שיותר כתבות חיוביות, בלי יותר מי קשקושים. לקוחות אחרים יזדקקו לכתבות  – מדויקות – , משימה עם אתגר בעולם בו התוצר הסופי אינו נרכש במדיה. ואחרים, התוצאה המבוקשת עבורם מבוססת על שילוב של יחסי ציבור, ודברים נוספים – כמו פרסום, קד”מ וכו’.

כך או כך: יחסי ציבור זה כלי – לא מטרה

בקמפיינים פוליטיים אחד הדברים החשובים הוא – הנרטיב. עולם המושגים שמשתמשים בו. בדרך כלל יש שאיפה להשתמש במושגים המדויקים ביותר – וגם להצליח להחדיר אותם לשיח הציבורי, כלומר – שהציבור יזכור אותם וישתמש בהם. אם הקמפיינר הצליח במשימה זו אז כל הכבוד לו שכן לא כל נרטיב מצליח להיות זכיר ולא כל נרטיב מצליח להשתלב בסינרגיה עם המסר. כך בעצם נוצרת ססמת קמפיין אך לצד זו באופן קבוע אנחנו מנסים להשתמש במסרי משנה כדי לגבות אותה ובכדי שישלימו אותה. “בנט זה אח” זו היא דוגמה מעולה.

אסטרטגיית מספר 2

לא פעם חברות וארגונים הציגו עצמם כמספר 2. כאלטרנטיבה טבעית. אך במקביל הם גם נתנו בחזרה ערך. למשל “אצלנו מתאמצים יותר”, בגלל שאנחנו מספר 2. כשמדובר על שוק ענקי בו חברות יכולות להתקיים במקביל יש בזה הגיון. אם כולם מרוויחים ובתוכם יש שמרוויחים יותר ויש שמרוויחים מספיק, זה יכול להספיק. אך כשמדובר בראש ממשלה – בזירה שיש בה מקום רק למותג אחד – זה פשוט לא הגיוני

אסטרטגיית הנרטיב של גנץ – פוגעת בו

אז במה עוסק כל הפוסט הזה? בנרטיב הגרוע שיוצא מלשכתו של גנץ – “ראש הממשלה החליפי הינו מונח קבוע שמשולב בהודעות לתקשורת. נרטיב שאולי מבקש לקבוע עובדה – שיש דמות סמכותית ראויה ורלוונטית נוספת ושאף בהמשך הדמות תוביל את המדינה. הרי המונח “ראש הממשלה החלופי” די סולל לדמות שכזו את הלגיטימציה אותה היא מבקשת לייצר. אך בפועל, מדובר בעקשנות שמייצרת נזק לגנץ עצמו.  ברגע האמת, ברגע הקרב הבא בין נתניהו לגנץ יהיו שם שני אנשים. ראש הממשלה המכהן – וה “מחליף” שלו. מדובר בחיבוק דוב שמייצר לגנץ יותר נזק מאשר תועלת ונתניהו יכול רק לברך על השימוש במושג הגרוע הזה. אתם לגמרי מוזמנים להיות מספר “2”, זה ממש לא רע. גם שם טמון המון רווח לעסק שלכם, אבל כשאתם נמצאים בקרב ראש בראש מול מישהו – אתם לא רוצים לקרוא לעצמכם “חליפי”. בהצלחה, תמיר האס

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?