הי, את סדרת מאמרי קייסטאדי ביחסי ציבור החלטתי לכתוב כדי לייצר מעט יותר בהירות סביב תחום יחסי הציבור. אם גם אתם צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מהתחום, זה בשבילכם
חששות בבחירת משרד יחסי ציבור
החשש הראשון בבחירת משרד יחסי ציבור קיים בגלל ההנחה שמדובר ב"קשרים", והרי אף לקוח פוטנציאלי לא יודע למדוד קשרים של ספק.
החשש השני בבחירת משרד יח"צ קיים כי הלקוחות לא יודעים מה הם הכישורים הפועל שנדרשים מהספק, מה הופך ספק למוכשר מאוד לעומת סביר לעומת רע
החשש השלישי בבחירת משרד ייעוץ תקשורת ויח"צ קיים כי עד לחשיפה הראשונה הלקוח לא רואה תוצאות בפועל ואנשים זקוקים "לראות דברים בעיניים" כדי להיות רגועים.
החשש הרביעי בבחירת משרד יחסי ציבור קיים בגלל הבלבול בין שלל המילים והתחומים : מתוכן שיווקי, כתבות פרסומיות, דוברים, מדיה חברתית ועוד (רמז מטרים: אנשי יחסי ציבור מייצרים חשיפה תקשורתית – איננו משלמים לכתבים , ה"רווח" של הכתבים זה שיש אנשים שחוסכים להם זמן עבודה ומייצרים להם מידע)
תשובות לחששות בבחירת משרד יחסי ציבור
1.קשרים הם משאב מתכלה. יש כתבים שעוברים תחום מהר מאוד, יש כתבים שנגמרת להם הסבלנות או פשוט משתנים עם החיים בגלל סיבותיהם שלהם. קשרים בתחום יחסי הציבור זה משהו מאוד בסיסי שרוב המשרדים מצויידים בו חלק יותר חלק פחות.
על קשרים אי אפשר לבנות אסטרטגיה כי הם דינאמיים ולא תלויים רק בנו – על כישורים כן.
2.כישורים נדרשים בבחירת משרד יח"צ , כך תבחנו אותם: האם הספק עמו אתם רוצים להתקשר יציג לכם תכנית עבודה לפני שתפנו לתקשורת?
האם התכנית עבודה מאופיינת בדינאמיות כפי שמתבקש ותשתנה תוך כדי תנועה? האם מבחינתו חשיפה עבורכם היא מטרה או כלי?
איך הוא מתכוון לייצר עבורכם מקסימום תוצאות במינימום משאבים? כשאנחנו מדברים על השקעת משאבים האם הוא הציג לכם את משאבי הזמן שידרשו מכם ואיך הוא יביא אותם למינימום?
אם הספק שלכם מציג לכם דרך הגיונית שלוקחת בחשבון הפתעות בהמשך ועדיין מציגה חשיבה שמבקשת להסביר איך מקסימום תוצרים אמורים להגיע במינימום משאבים, הוא חלה
3.עד לאייטם הראשון: הרגישו את הספק, בפניות שלו במסגרת החומר שהוא מייצר, בשאלות שהוא מציג לכם תוך כדי תחקיר (האם מציג שאלות נבונות שמרמזות על הליך של למידת התחום). זה בעיקר עליכם בנקודה זו.
4.שלל תחומי שיווק: למדו קצת את התחום אליו . יחסי ציבור מייצרים חשיפה תקשורתית מבלי שעובר כסף בין איש היח"צ לכתב. אין מדובר בתוכן שיווקי, לא בפרסום, ולא מדיה חברתית. בהצלחה!
אולי יעניין אתכם גם לקרוא את 6 הטיפים שלי לבחירת משרד יחסי ציבור