ישראלים אוהבים להתמקח ככל האפשר. מבחינת הקבלנים וחברות הנדל"ן כל התמקחות יכולה להתבטא בעשרות ומאות אלפי שקלים.
חיזוק הדעה החיובית כלפי הפרויקט או מי שמנהל אותו, יכול להיות יקר ערך והוא מתבצע על ידי יחסי ציבור מעולים.
יחסי ציבור לנדל"ן – איך יח"צ מדויק יעזור לכם לחסוך המון כסף?
אחת השאלות חשובות היא האם היח"צ שלכם מבין את המוצר שלכם. הרי בעוד שהאינטרס של משרד היח"צ זה שתהיו לקוחות שלו לאורך זמן – ככל שלוקח לכם יותר זמן למכור את הפרויקט כך אתם מוציאים יותר כסף על משרד השיווק, פרסום ועוד.
לכן – חשוב להבין שהיח"צ אמור להיות כלי, ולא מטרה.
כלומר: זה לא משנה מה גודל הכתבה שקיבלתם, מה שמשנה זה מה שהיא תעשה עבורכם.
יחסי ציבור לקבלנים: הסוד הוא באיש המקצוע
המטרה של יחסי הציבור היא לעורר עניין בתקשורת בנוגע לחברה או לפרויקט מסוים שלה.
לכן, תמיד נחפש את הזווית המעניינת ביותר לדבר עליה, כזו שתעניין את הקהל הרחב וגם את התקשורת.
למשל, פרויקט של בניין שמונה קומות שמתקיים בשרון יהיה פחות מעניין מבניית הבניין הכי גבוה בבאר שבע. אנשים ובהם גם העיתונאים, יהיו הרבה יותר סקרנים לשמוע על הבניין הכי גבוה (וכמובן שעליו להיות גבוה במיוחד לשם כך).
פרויקט סטנדרטי בשרון יכול להישמע משעמם מבחינה תקשורתית, אך מבחינת הקבלן או החברה, ככל שהוא יימכר מהר יותר כך הרווחיות תהיה גבוהה יותר.
יחסי ציבור לנדל"ן וקבלנים :ליצור עניין ולהעלות את שווי הפרויקט
יש לחשוב על משהו שעוד לא נעשה ולכן לאיש יחסי הציבור יש ערך כבר בהתחלה שכן הרי גם כך הקבלן עומד לעצב את הפרויקט בדרך כלשהי – אז למה לא לקחת איש יחסי ציבור שייתן זוויות עיצוב – שיכולות גם לייצר סיפור טוב לפרויקט ובכך לכתבים?
למעשה – אם לא תעשו זאת – זה פשוט כסף מבוזבז.
ולכן העצה שלי היא תמיד לערב את איש היחצ עוד לפני שהפרויקט נבנה – כשהוא על הנייר.
מה ההבדל בין פרסום של פרויקט נדל"ן ליחסי ציבור עבור פרויקט נדלן?
את הכתבה שאתם רואים מעלה- *אני יזמתי*. סיפקתי לאורי כתב גלובס את כל הנתונים שכן המשרד טיפל בקבוצת יפעת. מכך תוכלו להסיק אודות הבנתי בקטגוריה.
הכותרת אמנם דרמטית אך ניתן להסיק מהכתבה תובנה מאוד ספציפית- קבלנים לא תמיד מבינים את הערך של היח"צ ולכן משקיעים בפרסום קלאסי.
פרסום קלאסי (רכישת מדיה) זה כלי עתיק שכולם מכירים, ו"מוכר". אנשים מעדיפים ללכת על המכור בכל מסלול בחייהם.
אבל שימו לב, אם השקעתם מאות אלפים בפרסום פרויקט נדלן בעוד שיכלתם לקחת עשרות אלפים – ולייצר "סיפור" לפרויקט – הפסדתם.
זה ההבדל בין פרסום ליחסי ציבור, יח"צ יכול לייצר לכם סיפור אותנטי, יצירתי, מרגש – כזה שנותן ערך וחיות לפרויקט. בעוד שבפרסום יש לכם הזדמנות אחת להעביר מסר. וככל שתקנו עוד שטח מדיה – תוכלו לייצר עוד מסרים. יקר יותר, יעיל פחות.
כמובן, שתמיד מומלץ לשלב בין כלים אם ניתן וביחס לרווחיות.
מוציא ים כסף על פרסום בעוד שבטלוויזיה ובגלובס מסקרים את המתחרה שלך בחינם? ההבדל הוא ביחסי ציבור
בתמונה מטה אתם רואים חלק מכתבה כפולה שיזמתי בכלכליסט – הסיפור שהצעתי היה אודות הפיתוח של טבריה עבור קהל היעד של הצליינים.
כלומר, לפעמים אפשר לייצר רעיון טוב לסיקור עם אלמנט יצירתי ולפעמים הסיפור יכול להיות הרבה יותר טכני ועסקי
הפרויקט הזה הוא פרויקט של דיור מוגן
לפרויקט הזה חיברנו מגוון סיפורים, אחד מהם היה למשל שדיירי הדיו המוגן דורשים מטינדר שישנו את הגדרות החיפוש באפליקציה גם עבור הגיל השלישי – וכך קיבלנו כתבה בערוץ 12 ואף רשמנו ניצחון על טינדר שהסכימו. קיבלנו עשרות אייטמים
5 רעיונות לדוגמא שיגרמו לכתבים לסקר את הפרויקט שלך – מיוזמתם, ובחינם
הרעיונות הבאים כללים משהו אך ימחישו לך מה ההבדל בין להתחיל בבניה של פרויקט מדהים – ולקוות לטוב, ובכך להסתכן בהוצאה גדולה יותר של פרסום ושיווק.
לעומת פרויקט נדל"ן שלוקח משרד יחסי ציבור עוד בהתחלה ומערב אותו בלוגיסטיקה – כלונמר, לוקח שיקולי יח"צ עוד בתחילת הפרויקט ולא רק במהלכו.
1. עיצוב ברוח הפאנג-שווי
2. גינת ירק על גג הבניין.
3. חניון עם גרפיטי שנעשה באמצעות עמותה שמסייעת לילדים נטושים והקבלן החליט לבקש מהילדים "לצייר" עתיד אופטימי על קירות החניון ובתוך כך תרם לעמותה
4.פרויקט נדלן שבפנים יש חלל עבודה משותף לדיירים
5. פרויקט נדלן לקהל יעד מחו"ל למי שרוצים לעשות עליה, ושדואג גם לחיפוש עבודה עבו הדיירים
סיכום טיפים בנושא יחסי ציבור בתחום הנדל"ן
צריך לומר: לא תמיד ניתן לחבר בין החשיפה למכירות אך כידוע כל דבר שצריך להימכר, צריך קודם כל – להיחשף
והשאלה היא איך תייצרו כמה שיותר חשיפה, כמה שיותר חשיפה מדויקת, בכמה שפחות כסף.
פרסום נדל"ן, שיווק נדל"ן, מדיה חברתית, כתבות שיווקיות, תוכן שיווקי , קידום אתרים לחברות נדלן ועוד עוד.
יש מגוון כלים לקידום פרויקט הנדל"ן שלך, אף אחד מהם לא יעיל כמו יחסי ציבור. בהצלחה!