צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

3 מאפיינים של משברים תקשורתיים שכל מנהל מותג צריך להכיר

כולנו כבר יודעים איך זה עובד, הרשתות החברתיות תוססות, אנשים מבלים בהן שעות רבות ונוטים לשתף כל מה שנראה כאי צדק. למעשה, כל בעיה קטנה בבית עסק או מותג עשויה להתפתח לכדי משבר תקשורתי שמאיים על הארגון ומחייב ניהול משברים מקצועי ומהיר.

מהירות העברת המידע היא רק סיבה אחת לכך שמותגים ועסקים נכנסים למשברים תקשורתיים והאמת היא שזה לא משנה מה הסיבה לקיומו של משבר תקשורתי – אלא איך יוצאים ממנו.

משברים תקשורתיים קורים כל הזמן. כך למשל בסוף שנת 2017 נכנסה רשת “פוט לוקר” למשבר תקשורתי לאחר שאחד העובדים פרסם ברשת התכתבות ווטסאפ בינו לבין המנהלת בה היא לא אפשרה לו ללכת להלוויית סבתו. הפוסט תפס תאוצה והחברה נדרשה להגיב לכך.

בשנת 2018 נכנסו יינות ברקן למשבר בתקשורת לאחר שהתגלה כי בשל ההחלטה לעבור לכשרות בדץ העדה החרדית הם היו צריכים להזיז עובדים אתיופיים מתפקידם הנוכחי לתפקיד אחר. בתחילת 2019 גם דומינוס פיצה נכנסה למשבר לאחר שצילום של חולדות שמטיילות בחופשיות בתוך הסניף הפך לוויראלי.

מה אנחנו יכולים ללמוד מכל הדוגמאות הללו של משבר תקשורתי?

משבר תקשורתי ונזק תדמיתי זה דבר שיכול לקרות לכל אחד. כל מותג ועסק יכולים להיכנס למשבר. בין המאפיינים של משברים מסוג זה נמצא גורם ההפתעה שמוביל לכך שהמותג בכלל לא מוכן למה שעומד לבוא ומהירות הכניסה למשבר.

הכלל הראשון של ניהול משבר תקשורתי – תגובה מהירה

הכלל הראשון בכל מה שקשור לניהול משברים תקשורתיים הוא להגיב במהירות.

בדרך כלל המשבר התקשורתי מתגלגל במהירות, יותר ויותר אנשים נחשפים אליו וחוסר התגובה מוביל להעמקה של המשבר כשהקהל כבר מגבש עמדה שלילית כלפי המותג. כבר בשעות הראשונות יש לקבל החלטה כיצד להגיב למשבר התקשורתי.

חשוב כי כבר בתחילת המשבר התקשורתי  ייתכנסו כל הנוגעים בדבר ויחשבו על הדרך ויפעלו בשיתוף פעולה זה עם זה. חשוב לציין, יש להתנהל במהירות, אך אין זה אומר שיש להגיב מיד ולשלוף תשובות מהמותן.

הכלל השני של ניהול משברים תקשורתיים – נוכחות של בעל סמכות במותג

כלל שני הוא שכדאי שבעל סמכות יהיה הפנים של המשבר התקשורתי. אנשים מאמינים יותר למנכ”ל, הבעלים והיו”ר לעומת אחד העובדים או המנהלים.

כשניתן מענה דרך התקשורת מומלץ שהוא יתבצע על ידי גורם בכיר. ברור כי לא תמיד אותו בכיר (או בכירה כמובן) יודעים להתנהל נכון מול הגורמים השונים וכאן בדיוק נכנס לתפקיד איש יח”צ שמכיר את עולם ניהול המשברים.

לא תמיד נוציא את מי שעומד בראש החברה עם התגובה הראשונה, לא פעם שווה לחשוב גם על הסמנכ”ל  למשל קל וחומר אם מדובר בדמות חיננית. שווה לפעמים לראות איך המשבר “מתגלגל” לפני שמכניסים את המנכ”ל לתוך הקרב ולחשוב על לשלב ראשית את מספר 2.

הכלל השלישי של ניהול משברים תקשורתיים – להפוך משבר להזדמנות

ברגע שמתחיל משבר תקשורתי  קשה לחשוב עליו כהזדמנות. נכון שבתחילת הדרך קשה לראות מה יקרה ביום שאחרי, אך חשיבה נכונה וניהול משברים נכון מאפשרים למותג לצמוח ודווקא לזכות באהדה ציבורית.

משבר תקשורתי עשוי להביא עמו הזדמנות להציג צד רך של המותג או כל צד אחר שבאופן שוטף לא הוצג או למשל לצאת במהלך שיווקי שטומן בתוכו “התנצלות” אך בפועל נועד להכניס רגל לקהל חדש , מהלך שיווקי לכל דבר – מבלי שיתפרש כך.

משבר תקשורתי מאפשר לארגון לקדם מהלכים שבתקופה רגילה לא היו מקדמים כי אינם מתאימים לאופי הארגון גם אם טומנים בתוכם פוטנציאל כלכלי.

קראו טיפים נוספים שיעזרו לכם עם ניהול משבר תקשורתי והתמודדות עם שיימינג

בהצלחה!

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

5 עובדות על יחסי ציבור

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

[wpa_toolbar]