לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

3 מאפיינים של משברים תקשורתיים שכל מנהל מותג צריך להכיר

כולנו כבר יודעים איך זה עובד, הרשתות החברתיות תוססות, אנשים מבלים בהן שעות רבות ונוטים לשתף כל מה שנראה כאי צדק. למעשה, כל בעיה קטנה בבית עסק או מותג עשויה להתפתח לכדי משבר תקשורתי שמאיים על הארגון ומחייב ניהול משברים מקצועי ומהיר.

מהירות העברת המידע היא רק סיבה אחת לכך שמותגים ועסקים נכנסים למשברים תקשורתיים והאמת היא שזה לא משנה מה הסיבה לקיומו של משבר תקשורתי – אלא איך יוצאים ממנו.

משברים תקשורתיים קורים כל הזמן. כך למשל בסוף שנת 2017 נכנסה רשת "פוט לוקר" למשבר תקשורתי לאחר שאחד העובדים פרסם ברשת התכתבות ווטסאפ בינו לבין המנהלת בה היא לא אפשרה לו ללכת להלוויית סבתו. הפוסט תפס תאוצה והחברה נדרשה להגיב לכך.

בשנת 2018 נכנסו יינות ברקן למשבר בתקשורת לאחר שהתגלה כי בשל ההחלטה לעבור לכשרות בד"ץ העדה החרדית הם היו צריכים להזיז עובדים אתיופיים מתפקידם הנוכחי לתפקיד אחר. בתחילת 2019 גם דומינוס פיצה נכנסה למשבר לאחר שצילום של חולדות שמטיילות בחופשיות בתוך הסניף הפך לויראלי.

מה אנחנו יכולים ללמוד מכל הדוגמאות הללו של משבר תקשורתי?

משבר תקשורתי ונזק תדמיתי זה דבר שיכול לקרות לכל אחד. כל מותג ועסק יכולים להיכנס למשבר. בין המאפיינים של משברים מסוג זה נמצא גורם ההפתעה שמוביל לכך שהמותג בכלל לא מוכן למה שעומד לבוא ומהירות הכניסה למשבר.

הכלל הראשון של ניהול משבר תקשורתי – תגובה מהירה

הכלל הראשון בכל מה שקשור לניהול משברים תקשורתיים הוא להגיב במהירות.

בדרך כלל המשבר התקשורתי מתגלגל במהירות, יותר ויותר אנשים נחשפים אליו וחוסר התגובה מוביל להעמקה של המשבר כשהקהל כבר מגבש עמדה שלילית כלפי המותג. כבר בשעות הראשונות יש לקבל החלטה כיצד להגיב למשבר התקשורתי.

חשוב כי כבר בתחילת המשבר התקשורתי  ייתכנסו כל הנוגעים בדבר ויחשבו על הדרך ויפעלו בשיתוף פעולה זה עם זה. חשוב לציין, יש להתנהל במהירות, אך אין זה אומר שיש להגיב מיד ולשלוף תשובות מהמותן.

הכלל השני של ניהול משברים תקשורתיים – נוכחות של בעל סמכות במותג

כלל שני הוא שכדאי שבעל סמכות יהיה הפנים של המשבר התקשורתי. אנשים מאמינים יותר למנכ"ל, הבעלים והיו"ר לעומת אחד העובדים או המנהלים.

כשניתן מענה דרך התקשורת מומלץ שהוא יתבצע על ידי גורם בכיר. ברור כי לא תמיד אותו בכיר (או בכירה כמובן) יודעים להתנהל נכון מול הגורמים השונים וכאן בדיוק נכנס לתפקיד איש יח"צ שמכיר את עולם ניהול המשברים.

לא תמיד נוציא את מי שעומד בראש החברה עם התגובה הראשונה, לא פעם שווה לחשוב גם על הסמנכ"ל  למשל קל וחומר אם מדובר בדמות חיננית. שווה לפעמים לראות איך המשבר "מתגלגל" לפני שמכניסים את המנכ"ל לתוך הקרב ולחשוב על לשלב ראשית את מספר 2.

הכלל השלישי של ניהול משברים תקשורתיים – להפוך משבר להזדמנות

ברגע שמתחיל משבר תקשורתי  קשה לחשוב עליו כהזדמנות. נכון שבתחילת הדרך קשה לראות מה יקרה ביום שאחרי, אך חשיבה נכונה וניהול משברים נכון מאפשרים למותג לצמוח ודווקא לזכות באהדה ציבורית.

משבר תקשורתי עשוי להביא עמו הזדמנות להציג צד רך של המותג או כל צד אחר שבאופן שוטף לא הוצג או למשל לצאת במהלך שיווקי שטומן בתוכו "התנצלות" אך בפועל נועד להכניס רגל לקהל חדש , מהלך שיווקי לכל דבר – מבלי שיתפרש כך.

משבר תקשורתי מאפשר לארגון לקדם מהלכים שבתקופה רגילה לא היו מקדמים כי אינם מתאימים לאופי הארגון גם אם טומנים בתוכם פוטנציאל כלכלי.

קראו טיפים נוספים שיעזרו לכם עם ניהול משבר תקשורתי והתמודדות עם שיימינג

בהצלחה!

עוד מאמרים
פוטין - צילום מסך מאתר 13

מה הקשר בין היטלר לקריפטו ועמותות החסד?

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו"ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

מרגיש שאתה "עובד" עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח"צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח"צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו"ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

מרסל

6 כללים לאסטרטגיית יחסי ציבור יצירתית

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח"צ

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

drill

קייסטאדי קמפיין ליח"צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח"צ ל drill

מאסטר שף יחצ 2

יחסי ציבור בלתי רגילים: תחרות הבישול שתטיס את הסבתות לדובאי!

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

יחסי ציבור, יח"צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

הוואטסאפ של טובה: חסדי נעמי וצהל פיתחו chatgpt של זכרונות שואה מבוסס בינה מלאכותית

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח"צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח"צ בתחום הבריאות

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח"צ פסיכי – לאייטם בחדשות

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

קמפיין השואה: כך עשינו היסטוריה עם עדן בן זקן על אדמת פולין.

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח"צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

5 עובדות על יחסי ציבור

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

the difference between propaganda and PR

איך עושים השקת יחסי ציבור לרבע מיליארד ש"ח של חדשנות טכנולוגית?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

האם משרד היח"צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

דני קושמרו

"אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!" המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח"צ? כן, יש חיה כזו

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור ואיך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

גם משרד היח"צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין "לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית"

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

"אמא, למה אבא דוקר אותך": כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה"מ: בזכות עיתון הארץ

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח"צ?

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

תמיר האס נבחר לשופט בצוות הבין לאומי של GWA – הישראלי היחיד בצוות השופטים של IPRA, האיגוד העולמי ליחסי ציבור, שיתכנס באירופה לבחירת מנצחי 2024

מסדרון

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

לעשות היסטוריה: כך זכינו באוסקר של עולם יחסי הציבור הבין לאומי

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל"ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

חסדי נעמי בסיבאס

גולת הכותרת: העיתון הגרמני החשוב באירופה סיקר את הקמפיין הישראלי לקראת יום השואה הבין לאומי

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח"צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

מנכ"לית פייסבוק

יח"צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח"צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח"צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

האס שבחשיפה

מהלכי יח"צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

להסביר

צילום: יח"צ – מה קורה כשהיח"צ לא עושה מספיק יח"צ?

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

צרפת יחצ

לא רק יחסי ציבור: שגריר צרפת מגיע לביקור אצל לקוח משרדנו

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

יום השואה הבין לאומי: יחסי ציבור vs פרופגנדה. לאנשי יחסי ציבור יש את היכולת להפוך את העולם למקום טוב יותר