לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

איך הופכים יוזמת איקומרס לדבר הכי מדובר בתקשורת?

כולנו מכירים את סיפורי ההצלחה האלו על המובטל שהפך למייסד של תאגיד על או על בעל מכולת שהפך לענק קמעונאי. שאלתם עצמכם פעם, איך בעצם שמעתם על הסיפורים הללו?

והנה, גם אתם פתחתם חברה קמעונאית עם חנויות דיגיטליות ונוכחות דיגיטלית לצד זו הפיזית. השקעתם מאמצים בשיפוץ, מיתוג, יצירת לוגו, קונספט שונה ומצאתם מוצרים מיוחדים.

עכשיו אתם מחכים שהלקוחות יגיעו, יתעניינו בכם ויעבירו את השמועה על החנות והייחודיות שלה. יכול להיות שיש לכם כבר נוכחות אינטרנטית ואפילו אתר מכירות מושקע אבל עכשיו חסר עוד משהו. הפניה לקהל הגדול, אל המסה של האנשים שיהפכו את החנות שלכם מעוד אחת להצלחה של ממש.

להיות מפורסם כמו רמי לוי

יחסי ציבור לקמעונאות מעלים את המודעות, חושפים אתכם בפני הקהל הגדול שיכול להגיע אליכם ומדגישים את הייחודיות שלכם.

החנות שלכם יכולה להיות ממוקמת בפריפריה, אבל אתם יכולים לשלוח את המוצרים לכל מקום, אם אנשים רק יידעו עליכם ועל המוצרים המיוחדים שיש לכם.

כדי שזה יקרה אפשר לפרסם בתשלום, אך העלות עשויה להיות גבוהה וכיוון שאנשים לא באמת אוהבים פרסומות, אתם עלולים לגלות שהתוצאות יהיו מוגבלות.

קחו לדוגמא את מהלך העוף בשקל של רמי לוי – מישהו מסוגל לשכוח את זה?

חשיבות יחסי ציבור לקמעונאות

בואו נשים את השחקנים הגדולים בצד לרגע ונבחן כיצד יחסי ציבור משפיעים על החנות שלכם.

ברור שהתקציב שלכם אינו זהה לזה של החנויות הענקיות ודווקא בגלל זה אתם רוצים לנצל אותו על הצד הטוב ביותר.

מחקרים שנעשו גילו כי אנשים מאמינים הרבה יותר לחשיפה תקשורתית מאשר לפרסומות.

כעסק שצריך לנהל מלאי ושמשקיע כספים במקום, בעיצוב ובמלאי, אתם צריכים להגיע לכמה שיותר אנשים ולגרום להם לרצות לקנות דווקא מכם.

כשאנחנו עושים יח”צ לקמעונאות אנחנו צריכים לחשוב על הייחודיות של החנות.

אנחנו לא יכולים להסתפק בהצגת עובדה בלבד ולצפות שאנשים ירצו לקנות.

המטרה שלנו היא לגרום לאנשים לרצות לפנות דווקא אלינו ולהעדיף את החנות שלנו על פני כל חנות אחרת שהם יכולים להגיע אליה, באופן פיזי או באינטרנט.

יחסי ציבור לקמעונאות – איך זה עובד?

החשיפה שאתם עומדים לקבל חשובה מאין כמותה אך היא לא ברורה מאיליו.

התקשורת לא חייבת לתת לכם במה וכדי שהיא תעשה זאת נעבור את השלבים הבאים:

שלב ראשון – מציאת הנקודה המעניינת ביותר

בשלב הראשון אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מדוע אנשים קונים במקום אחד ולא אחר.

יכול להיות שהחנות שלכם נמצאת בפריפריה והפניה צריכה להיות לאנשים שרוצים לתמוך גם בעסקים מרוחקים. יכול להיות שאתם מעסיקים בעלי מוגבלויות או קונים מאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים ובכך אתם עסק חברתי שכיף לתמוך בו.

יכול להיות שהמוצרים שלכם בלעדיים ואפשר למצוא אותם רק אצלכם.

אנחנו חייבים להבין מהי הנקודה שתיגע בלקוחות ובתקשורת.

שלב שני – כתיבה לגורמים רלוונטיים

לאחר שמצאנו את הנקודה המיוחדת, כזו שאנשים יכולים להתחבר אליה, אנחנו צריכים להכין מכתב מתאים ולפנות אל הגורמים הרלוונטיים.

חשוב לציין כי אם מדובר בחנות מקומית שלא עושה משלוחים וחייבים להגיע אליה, נרצה בדרך כלל לפנות לגורמים מקומיים כמו המקומון או הרדיו האזורי.

לעומת זאת אם אתם מגיעים לכל מקום (ואולי אפילו לכל מקום בעולם), נרצה לפנות לתקשורת הגדולה ולקבל תשומת לב רחבה יותר.

כך או אחרת נצטרך ליצור עניין ואם לדעתכם אתם כמו כולם ואין סיבה מיוחדת לקנות דווקא מכם, אנחנו נמצא את הסיבה.

שלב שלישי – הכנה לקראת הופעה ,

יחסי ציבור לקמעונאות לא מסתיימים עם הצגת הייחודיות שלכם בכתב.

בסופו של דבר אתם הפנים של העסק, של החנות ואתם רוצים לדבר בצורה רהוטה בכל ראיון, הצגה של הדברים ורוצים שאנשים יקשרו בינכם לבין הסיבה שהם רוצים לקנות מהחנות.

כדאי שתהיו נוכחיים גם בתקשורת וגם בחנות עצמה.

יש לציין כי לאחר שתקבלו את החשיפה הראשונה חשוב למנף אותה לחשיפות נוספות, שגם אליהן תרצו להתכונן.

סיכום הטור יחסי ציבור לרשתות קמעונאיות

זכרו חברים, ביחסי ציבור עובד משרד היח”צ עם כתבים ועיתונאים.

הוא מייצר להם מידע ולכן שווה להם לעבוד איתו . משרד יחסי הציבור לא משלם לכתבים כדי שיפרסמו את הלקוחות שלו, משרד היח”צ מקבל תשלום  – מהלקוחות.

וכך, מייצרים עיתונות שכולם נהנים ממנה מצד אחד וממשים את האינטרסים שלהם (הכתב חוסך זמן, הלקוח מקבל את החשיפה השיווקית, ומשרד היחצ מתפרנס מהלקוח)

מאחר וכאמור לא עובר כסף בין משרד יח”צ לכתבים אז לא כל הצעה של משרד היחצ מתקבלת, רק הצעות טובות של משרד יח”צ שיודע לחדש את הסיפורים כל פעם.

אם אתם קמעונאים שניסו פרסום, תוכן שיווקי, קידום ממומן, וזה לא עבד לכם – כנראה צריך חשיבה מחדש ושווה לנסות את תחום יחסי הציבור שמהווה כלי שיווקי בסיסי .

יחסי ציבור לסטארטאפים, יח”צ לעסקים קטנים, עמותות, עורכי דין, תאגידים – לכולם יש צורך בחשיפה תקשורתית – וענף הקמעונאות לא שונה

בהצלחה! תמיר האס

 

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

5 עובדות על יחסי ציבור

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור איך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!