לוגו תמיר האס יחסי ציבור, מימון המונים ואסטרטגיה צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

מרגיש שאתה “עובד” עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך

להבדיל בין טוב לרע זה פשוט אבל איך יודעים אם משרד יחסי הציבור הוא יוצא דופן, או פשוט טוב?

רבים מלקוחות יחסי הציבור מוצאים עצמם מתוסכלים בשלב זה או אחר כשהם מסיקים שהם משקיעים המון אנרגיה במשרד יחסי הציבור ששכרו. הרי, הם שכרו איש מקצוע שיסייע להם לייצר תוצרים, לא שיבזבז להם משאבים (זמן).

ובכן, ראשית, צריך לומר – הנוכחות של הלקוח בתחום יחסי הציבור היא קריטית. אין מציאות כזו ששכרתם משרד יחסי ציבור ואתם תוכלו פשוט להמתין לתוצאות מבלי לעשות כלום. יש צורך בתחקיר, מענה לשאלות, סיוע בהיכרות עם תחום העיסוק שלכם – ועוד ועוד.

השאלה שיש לשאול – היא איפה האיזון בין כמות המשאבים שאתם משקיעים (זמן וכסף למשל) לכמות התוצרים (חשיפה). הבעיה מוגדרת כבעיה כאשר האיזון – לרעתכם.

איך זה אמור לעבוד בפועל?

ובכן, בדרך כלל בשלב הראשון שתשכרו משרד יחסי ציבור אתם אמורים להשקיע יותר יחידות זמן. בחודש הראשון הספק אמור ללמוד את התחום, לייצר חומרים מראש – תקופה קדימה. להכין תכנית תקשורת ועוד. לאחר הרבעון הראשון כמות הנוכחות שלכם אמורה לרדת בערך בכ – 60% בעוד שיחידות התוצרים אמורים להיות גבוהים יותר.

כלומר, פחות משאבי זמן שלכם – ויותר חשיפות בתקשורת. יחד עם זאת, עם הזמן ככל שתשקיעו  תוצרי החשיפה אמורים להיות מדוייקים יותר, או רבים יותר.

יחסי ציבור איכותיים מבוססים על שיתוף הפעולה גם מצד הלקוח

תחום יחסי הציבור אינו שונה מהמון תחומים אחרים שכן ככל ששיתוף הפעולה הוא דו צדדי הספק משפר את הלקוח והלקוח משפר את הספק וכך התוצאות בעצמן משתפרות. כל משאב ניתן להמיר בזמן אחר, זמן אפשר להמיר בכסף והפוך אך קיים בסיס מסוים שהוא די מינימלי.

נורות אדומות במערכת יחסים מול הספק בתחום יחסי הציבור: משאבים מול תוצרים

המון לקוחות יחסי ציבור מוצאים עצמם מתוסכלים כשהם משקיעים יותר מדי וזה לגיטימי כשהתוצאות מועטות אך זה לא ראלי כאשר התוצאות מרשימות.  הפתרון לכך הוא מאוד פשוט – תיאום ציפיות.

אתם צריכים להחליט מה היעד שאתם רוצים להשיג ומה כמות ההשקעה שאתם מוכנים להשקיע מעבר לריטיינר , וכמובן – לשתף בכך את משרד יחסי הציבור שלכם ולשמוע את הפידבק שלו.

איך תדעו עם משרד יחסי הציבור שבחרתם עובד כפי שציפיתם מבחינת משאבי הזמן?

שימו לב לחוקים הבאים הם יוכלו לסייע לכם להחליט האם הצלחתם לדייק בשירות שרציתם לקבל:

1.אתם מרגישים שאתם משקיעים מעט במערכת היחסים עם משרד יחסי הציבור שלכם, ומקבלים מספיק  – בחרתם היטב

2.אתם מרגישים שאתם משקיעים המון המון זמן במערכת היחסים עם משרד יחסי הציבור שלכם, ומקבלים תוצאות מדהימות – בחרתם היטב

תוצאות של פעילות יחסי ציבור, האם זה מה שהלקוח אמור לקבל?

לא מן הנמנע שיש מי שיאמר שמדידת המשאבים מול התוצרים אינה רלוונטית שכן השאלה היא האם אתם מרוצים – או לא. השאלה שעולה היא איך תדעו אם אתם אמורים להיות מרוצים?

ובכן, אתם יכולים לגשש מה קורה אצל אחרים ולהסיק מסקנות או פשוט לסמוך על תחושת הבטן שלכם, אך אם מלכתחילה אחרים מרוצים מאוד – מתוצאות סבירות, הרי ששיקול הדעת שלכם יוטה.

לכן השאלה שעולה מסוגיה זו היא מה הן תוצאות טובות, מה הן תוצאות מדהימות, ואיך מבדילים? כאמור, יש כל מיני קריטריונים וכל אחד ייחס להם את המשמעות והמשקל שרלוונטיים לו יותר מכל, כמו משאבים שהשקיע מול תוצרים שקיבל.

כלים נוספים למדידת יעילות התוצרים של משרד יחסי ציבור

כלי מדידה נוסף מקובל הוא כמות החשיפות שקיבלתם לעומת גובה הריטיינר שהשקעתם. וכלי אחר יכול להיות איכות החשיפות, כלומר – אם תאורטית כמות החשיפות נמוכה ביחס לממוצע אך כל פעם מייצרת לכם עסקה – הרי שגם זה מדד חיובי. יחד עם זאת, אם איכות החשיפות אכן גבוה אך הכמות נמוכה – אולי בעצם הייתם אמורים לקבל גם וגם ביחס לתשלום שנקבע? והנה, חזרתם לתחילת הסוגיה.

אין פה נוסחת זהב וכל מקרה לגופו. כך למשל גם מערכת היחסים עם הספק היא כלי מדידה ( נעים לעבוד מולו או לא?) ובסופו של דבר מדובר בתהמיל של קריטריונים שיש לקחת בחשבון אך הנה לפחות זכיתם בחידוד של תמהיל זה. בהצלחה!

בהצלחה!

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

מאסטר שף יחצ 2

יחסי ציבור בלתי רגילים: תחרות הבישול שתטיס את הסבתות לדובאי!

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

למה לעזאזל החדשות מסקרים את המתחרים שלך –ואותך, לא?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

ישראל

מחפשים יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות ? אתם חייבים לקרוא את הטור הזה.

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיסו את הארגון שלך קדימה.

הטעויות הקריטיות ביותר שחברות עושות בעת בחירת משרד יחסי ציבור

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

מרגיש שאתה “עובד” עבור משרד יחסי הציבור שלך? הפוסט הזה בשבילך

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

דני קושמרו

המדריך הגדול ביותר ליחסי ציבור – עבור אנשי יחסי ציבור

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

צרפת יחצ

לא רק יחסי ציבור: שגריר צרפת מגיע לביקור אצל לקוח משרדנו

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

מסדרון

אחריות תאגידית בעולם של אנשי יחסי ציבור. מה קורה איתה? כמה עולה להשתמש בסמל של האולימפיאדה

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

מה זה יחסי ציבור ואיך עושים יחסי ציבור בעצמכם?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

5 עובדות על יחסי ציבור

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

יחסי ציבור פורצי דרך: יחסי ציבור לחברות סייבר

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור בתחום הבריאות: האסון הגדול שאנשי יחסי ציבור מייצרים לאנשים שחולים במחלות.

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור מוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך