הי, הטקסט הבא הוא חלק מסדרת מאמרי הקייסטאדי שאני נוהג לכתוב.
אנחנו שוב חותמים קמפיין שאסף מעל מיליון שח לניצולי שואה עבור רכישת מזון
הקמפיין שילב בין מודעות שעלו ברחבי הרשת כמו זו שלמטה
ומהלכי יחסי ציבור וכתבות כמו זו שלמטה
בנוסף גייסנו סלבס רבים ואף חברנו לפרלמנטרים
הקמפיין מצטרף לעוד מגוון גיוסים מוצלחים שעשינו במסגרתם רכשנו מדיה הפקנו את הסרטונים וגייסנו מיליוני שקלים
רקע אודות קמפיין מימון המונים ופעילות היח"צ
- הלקוח: חסדי נעמי – העמותה הגדולה בישראל שזכתה במנכ"ל שמבין שיווק אך יותר מכל הוא שחקן נשמה
- האתגר: איסוף מזון לקשישים וניצולי שואה בתקופה שגם כך קשה כלכלית לכולם, וזאת לצד פעילויות נוספות של העמותה
- התוצאה: מעל מיליון שקל שנאספו בזכות הקמפיין!
גיוס המונים לעמותה: הקשר בין יועץ יחסי ציבור לקמפיין מימון המונים טוב
זה לא משנה באיזו פלטפורמה למימון המונים או גיוס המונים אתם משתמשים. מהדסטארט ועד jgive או גיוסים לקהילה.
איש המקצוע שלכם חייב להכיר את התחום.
אם אתם עמותה שיש לה יחסי ציבור טובים (כמות חשיפה ואיכותה) ביחס לריטיינר שאתם משלמים – אני מעדכן אתכם שאתם מפסידים כסף!
משרד יחסי ציבור של עמותה צריך לדעת להכניס תרומות מהחשיפה!
משרד יחסי ציבור שלא יודע איך להכניס כסף לעמותה ולייצר תרומות מקמפיין יחסי ציבור זה משרד שחבל על התקציב שלו. הקולגות שלי כועסים על המשפט הזה כשאני אומר אותו – אך זו האמת.
אתם רואים עמותות אחרות שמכניסות כסף מהיח"צ ומקנאים? בצדק.
אתם חושבים שזה לא אפשרי ומאתגר ואין לכם סבלנות לנסות להחליף את משרד יחסי הציבור שלכם כי החשיפה טובה וגם כך אתם לא בטוחים שמישהו אחר יוכל להכניס כסף? טעות.
אפילו בדברים בקטנים, יש למשל כתבים ספציפיים בכלי תקשורת שיהיו מוכנים לסקר את הסיפור מאחורי הקמפיין אך בהכרח לא להפנות לקמפיין – לעומת כאלו שכן.
לא כל אחד יודע זאת או יודע איך לשכנע אותם להפנות לקמפיין כי זה מה שחשוב – לא החשיפה, אלא התרומות שהיא יכולה לייצר.
לצפות ממשרד היח"צ שיכניס כסף לעמותה זו ציפייה הגיונית
זה לא שחור ולבן ויש גם להציג את ההסתייגויות, אך היא בהחלט הגיונית. אנחנו – יודעים לעשות זאת יותר טוב מכולם.
ולא, אנחנו לא חוששים לומר זאת בקול רם – כי זו האמת. ויש לנו המלצות וקבלות
טיפים חשובים בקמפיין מימון המונים ומבצע גיוס המונים!
- מסר ברור ומטרה ברורה
- אמצעים ויזואלים חדים (סרטון, תמונה )
- תכנון מראש
- שילוב כלים שיווקיים בהם: משרד יחסי ציבור, תקציב לרכישת מדיה, עיצוב מודעות
- שימוש בספקי מולטיטסקינג
- שימוש בספקים שיודעים לפעול בכמה זירות שיווקיות ומתמחים בהבנה הפסיכולוגית של מימון המונים
- שימוש בספקים שמכירים את הקשר בין חשיפה, להנעה לפעולה לצורך תרומה (הרי חשיפה היא לא המטרה – אלא הכלי!
- לאור סעיף 7 – אל לכם להתרשם מספקים שיודעים להציג חשיפה יפה, מבלי להציג יכולת איסוף תרומות באמצעותה. החשיפה לא מעניינת
- בחירת משרד יחסי ציבור שמתמחה בגיוס המונים ויודע להציג הוכחות
רוצים עוד טיפים? קראו את המדריך שלנו ליצירת קמפיין גיוס המונים מוצלח