צרו קשר 0545312376
הבלוג

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

יחסי ציבור יצירתיים ממש לא קשורים לתקציב שלכם - כל אחד יכול

יחסי ציבור: לא עניין של כסף או עלות

התפקיד של יחסי ציבור הוא להפעיל את התקשורת באופן שישפר את תדמית המותג. לעתים נראה מבחוץ כי העבודה דורשת “רק” שליחת מכתב לגורמים הרלוונטיים, אך למעשה היא דורשת חשיבה וגישה שיווקית מבריקה.

כדי להבין יותר על מקום היצירתיות בעולם יחסי הציבור, צירפנו דוגמאות של מהלכים יוצאי דופן.

המהלכים שנספר עליהם נעשו על ידי חברות מובילות בעלות תקציבים גדולים, אך הם מוכיחים לנו שבעולם השיווק והיח”צ, היצירתיות חשובה יותר מהכסף.

המהלך הגאוני של בורגר קינג שהוביל ליחסי ציבור בעלות מינימלית

בורגר קינג ידועה במהלכים שיווקיים יוצאי דופן. למעשה, רוב הרעיונות הגאוניים ביותר שלה – פשוטים, אך זוכים לחשיפה ענקית. המהלך הבא הוא אחד דוגמה מעולה לכך.

בשנת 2019 בורגר קינג התחילה “לעשות לייקים” לכל מיני בעלי השפעה. עד כאן הסיפור לא נשמע מרשים בכלל. מה שהיה מיוחד באותם לייקים היה שהרשת עשתה זאת על פוסטים ישנים, כאלו משנת 2010.

הפעולה של הרשת גרמה לכל אותם בעלי השפעה להגיב לבורגר קינג כשחלקם סתם דיווחו על כך שהרשת נזכרה באיחור ואחרים תהו מה קרה שהיא התעוררה “עכשיו” והחלה להגיב.

מאחורי אותה פעולה היה קמפיין מתוכנן. הרשת החליטה להחזיר לתפריט את העוגה המטוגנת שלה שיצא מהתפריט בשנת 2010. התגובות אגב לא איחרו לבוא.

כל ידוען ואדם מוכר שקיבל לייק מבורגר קינג שיתף בכך את הקהל שלו והדבר הוביל לתגובות נוספות שהתבטאו גם הן בעוד מאות תגובות ובסך הכל עוד אלפי לייקים ותגובות לרשת עצמה.

זה כתום וזה דומה למשהו אחר – מהלך היח”צ של צ’יטוס שהפך למוזיאון

יחסי ציבור מתייחסים לחלק העיתונאי של קידום ובידול המותג, ונושק לעבודת השיווק, הפרסום. המהלך שביצעה צ’יטוס בשנת 2014 הוא מהלך פרסומי, שיווקי שהוביל ליחסי ציבור מעולים.

תהליך הייצור של החטיף צ’יטוס גורם לכך שכל יחידה נראית שונה מהאחרת. חלק מהחטיפים נראים פשוט כיחידות ואחרים נראים ממש כמו משהו אחר (או מישהו אחר). את התכונה הבולטת של המוצר החליטה החברה למנף.

צ’יטוס: הלוגיסטיקה של יחסי הציבור

החברה יצרה סדרת סרטונים שמראה מה אנשים מספרים מה הצ’יטוס מזכיר להם. בין היתר עלו דברים כמו פסל החרות, גיטרה ואחרים. בנוסף, החברה אתגרה את הקהל בבית לבצע את אותו הדבר ולשלוח סרטונים עם גילויים חדשים. על כל זאת הציעה החברה פרסים יקרי ערך עבור אלו שימצאו צ’יטוס שדומה לדמות מוכרת.

תוצאת מהלך היח”צ של צ’יטוס

התוצאה: 127,000 שיתופים וסרטונים שנשלחו לחברה. כל תוכניות הטלוויזיה דיברו על המהלך וניסו למצוא דמויות בצ’יטוס.

איביי התמלאה באנשים שהעלו את החטיף הכתום כשהשיא היה חטיף שדומה לגורילה ונמכר ב-100 אלף דולר וחברת צ’יטוס לקחה חלק מהממצאים והקימה את מוזיאון הצ’יטוס בניו יורק.

דוגמה זו מראה לנו איך מהלך שיווקי מקבל את תשומת הלב התקשורתית ויחסי ציבור ללא עלות נוספת.

יחסי ציבור לעסקים קטנים: מה עסקים קטנים יכולים ללמוד על יחסי ציבור מהגדולים?

עסקים קטנים יכולים לקבל השראה רבה מהחברות גדולות ומהמהלכים השיווקיים והיח”צניים שלהן.

משרד יחסי ציבור מעולה יראה את התמונה המלאה, יבחן כיצד אפשר להביא אתכם לקדמת הבמה ויוציא לפועל את הרעיונות המיוחדים ביותר שתוכלו לדמיין.

תמיר האס: משרד יחסי ציבור שאוהב לקוחות סקפטיים

מטילים ספק? חפשו באתר שלנו את מהלך בית הדיור המוגן וטינדר, או המהלך של חלוקת תווי קניה באמצעות רחפנים או את קמפיין הפוקימון או את קמפיין התקשורת שבנינו לקראת יום השואה שהגיע עד לעיניים של מטה פייסבוק העולמי. או שפשוט, כנסו לעמוד יח”צ פסיכי באתר שלנו. אל תתבלבלו כל מהלך עלה על הדף לפני שיצא לפועל שם נכתב מה עומד לקרות ואיך נבצע אותו ורק אחרי שהלקוח אישר – הוא יצא לפועל. 

וכן – כל מהלך שאתם רואים פה נחשב יחסי ציבור קלאסיים – לא שולם אפילו שקל אחד לכלי תקשורת כדי שהוא יסוקר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים