אז, ראיתם את המתחרים שלכם בטלוויזיה ופתאום – ברק בעיניים. אתם רוצים גם להופיע בחדשות והחלטתם להתחיל לחפש ספק יחסי ציבור אבל פתאום גיליתם שהריטיינר בענף הוא 7500 ₪ בחודש בממוצע.
אמנם זה שווה לכם אבל הי, אתם חוששים לשלם ריטיינר – לפני התוצאות.
אבל רגע רגע, פתאום נתקלתם בספקים שמבטיחים לכם "ביטוח תוצאות". האמנם?
מה זה יחסי ציבור ואיך זה עובד
ביחסי ציבור לא עובר כסף בין משרד היח"צ לכתב. אנחנו מספקים לתקשורת חומרים שמעניינים אותה ושקשורים כמובן ללקוחות שלנו – וכך מקדמים אותם.
אין מדובר במזל – משרדי יח"צ טובים מכניסים אייטמים לתקשורת מדי יום – באמצעות עבודה מחושבת.
נחזור לנושא "הביטוח תוצאות ביחסי ציבור"
כשאנשים רוכשים ביטוח הם בעצם משלמים על "הסיכון שיקרה משהו" – בתקווה שלא יקרה – כדי שאם הוא יקרה – יקבלו פיצוי. בוא נתחיל מזה – שאתם – כן רוצים – שיסקרו את המותג שלכם. ואם אתם לוקחים משרד יחסי ציבור ומניחים שהוא לא יצליח בעבודתו, פשוט אל תקחו אותו. חייב
בכל מקרה, הבטיחו לכם "יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות"?( חח בחיי שאני צוחק קצת בקול רם ברגע זה) – תשאלו, מה זה בעצם ביטוח תוצאות? הנה כמה שאלות שאתם צריכים לשאול ודברים שאתם צריכים לומר:
1.כתבים לא עובדים אצל אנשי יחסי ציבור – כלומר לא כל אייטמים שאנחנו מציעים נכנס – איך ניתן לתת ביטוח על מציאות שלא תלויה כולה בנו?
2.ביחסי ציבור אתם מקבלים מגוון של חשיפה: מעיתונות כלכלית ועד רדיו, תכניות בוקר, חדשות הערב, חדשות אמצע היום וכו – האם הביטוח שלכם כולל תכניות חדשותיות? האם הוא כולל את תכנית החיסכון? האם הוא כולל את הכל כלול? את מדורי הטכנולוגיה בעיתון?
3.האם "יחסי ציבור עם ביטוח תוצאות" בעצם נותנים את הביטוח לתחום יחסי הציבור או לתחום רכישת המדיה? כלומר – יש תחום אחר שנראה כמו יחסי ציבור וקוראים לו תוכן שיווקי.
יחסי ציבור זה לא תוכן שיווקי
כל הכתבות הללו שאתם רואים "בשיתוף עם" "בחסות" – זה לא יחסי ציבור – זה תוכן שיווקי.
תוכלו לראות כתבות כאלו בדה מרקר , ישראל היום, גלובס וכו – בדרך כלל אלו כתבות שאנשים רוכשים בשביל seo וכמובן שהערך שלה אלו לא מתקרב לפעילות יחסי ציבור
כמובן, שכל כתבות כאלו – שאינן יחסי ציבור – תוכלו לקבל ביטוח – כי קונים אותן בכסף 🙂 .
זה כמו פרסומת, או באנר. והעבודה שם היא מול המחלקה המסחרית ולא מול הכתבים.
אם אתם לא מחפשים כתבות אסטרטגיות – קחו אותן. אם אתם מחפשים לחזק את המותג שלכם – אז אל.
יחסי ציבור וכתבות אסטרטגיות
לסיכום חברים: אתם רוצים להופיע בחדשות? אתם רוצים להופיע ב ynet , בידיעות אחרונות? אתם רוצים לקדם את המותג שלכם מול הקהל שלכם? לייצר קהלים חדשים – אין קיצורי דרך. קחו ספק טוב – זה עד כדי כך פשוט.
ברגעים אלו בעודי כותב את הטור אני מגלגל עיניים אך אני חייב להודות שגם ליבי יוצא לכל מי שחושב שיש כזה דבר באמת ביטוח תוצאות. אבל להבדיל מביטוח – תוכלו להשיג תחושת ביטחון בספק יחסי הציבור שלכם. איך?
1.עברו על האתר שלו ודאו שיש לו מגוון כתבות כולל בתכניות חדשותיות
2. דברו עם אנשים שעבדו איתו
3.הריטיינר הממוצע בענף הינו 7500 ש"ח, קיבלתם הצעה של 2500 ש"ח? הרימו גבה
4. ראו באתר של משרד יחסי הציבור מהלכים מגניבים ויצירתיים שהם עשו
לא חסר לים כדי להשיג תחושת ביטחון בספק יחסי ציבור כל אלו ועוד. בין אם אתם מחפשים יחסי ציבור לעורכי דין או יחסי ציבור לעסקים קטנים או יחסי ציבור לעמותות או יחסי ציבור לסטארטאפים או כל קטגוריה שהיא. בהצלחה!
נ.ב
*בתמונה הראשית: נועה קירל – בכתבה שיזמנו – בלי שנתנו ביטוח יחסי ציבור לקבוצת יפעת.