צרו קשר 0545312376
הבלוג

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

תאוריית הבניין בפעילות יח"צ

רקע על תאוריית הבניין בפעילות יח”צ

רבים הם האנשים שלא יודעים באמת מה עושה משרד יחסי ציבור. וזאת בעוד הם היו נורא רוצים לשווק את העסק או הארגון שלהם באמצעות חשיפה תקשורתית. אי הידיעה – מייצרת חשש.

הם חוששים כי לא מכירים את התחום, כי יש כל מיני תחומים משיקים שההבדלים לא מובנים (תוכן שיווקי , מדיה חברתית וכו), חושבים שמדובר בקשרים ולא כישורים, ועוד.

סדרת מאמרי ה “קייסטאדי” ומהלכי יח”צ שלנו שהתחלנו איתה לא מזמן מבקשת להציג את החשיבה מאחורי תחום יחסי הציבור

יחסי ציבור תאוריית הבניין

חבר’ה לפני שאתם מתרשמים מהמונח הדרמטי “תאוריית הבניין” דעו, אין מדובר באיזה מונח אקדמי דרמטי. אלא דימוי שאני נוקב בו מאחר והוא מאפיין את שיטת עבודתי ויקל עליכם להבין את דברי

אדגיש, מדובר יהיה בהסבר קצר כי אי אפשר באמת להיכנס לסמנטיקה בטקסט. הערך עבורכם יתבטא ברוח הדברים

זאת בעוד שהאחריות שלכם מול ספק היח”צ לא תהיה “להציף את המונח” (סביר שלא יבין) – אלא את ההגיון שעומד מאחורי המונח ( אם לא יבין, זה הרמז הראשון שלכם לתהות על יעילות בחירתכם)

שיטת עבודה ביחסי ציבור: אז מה היא תאוריית הבניין?

נורא פשוט חברים. כשעברתם לצד בניין יפה ואמרתם “וואו”, הרבה לפני כן קרו כל מיני דברים.

היה לקוח עם חזון שרוצה להרוויח. שאמור היה לקחת בחשבון אינטרסים מסביב (הגבלות של העיריה למשל). שבנה תכנית קדימה – שהתחשבה באינטרסים מסביב. בכך, לקח קצב ההתקדמות קדימה, בחשבון את מי שבצדדים.

כל זה הוכנס לתוך “חישוב רווח והפסד שלקח בחשבון את סך ההוצאות, ההפתעות שעלוות לצוץ, המשאבים (משאבי זמן, כסף וכו) – ביחס לתוצאה המבוקשת (רווח, ולא סתם רווח אלא כזה – שיצדיק את סך ההוצאות + וגם יהיה טוב יותר מחלופות פוטנציאליות כמו השקעה במשהו אחר)

ורק אז, הלכו לאדריכל, שתכנן על הנייר, נבנתה תשתית, קומה ראשונה, שניה וכך הלאה.

תאוריית הבניין ביחסי ציבור: ממטאפורה להמחשת הקונספט

חשיבה נכונה בפעילות יח”צ, כך אני עובד:

חושב על התוצאה כמה חודשים קדימה שהוגדרו על ידי הלקוח. חושב על תוצאות האמצע הנדרשות כדי להגיע לתוצאה הסופית. חושב על הבעיות שעלולות לצוץ בתוצאות אמצע אלו.

ורק אז מתכנן דרך ומגיש אותה ללקוח. לאחר שהוסכמה  מייצר מראש את החומרים.

בכך, תאוריית הבניין ביחסי ציבור מאפשרת לנו להיות יעילים יותר. סך המשאבים לעומת סך התוצרים מייצרים תוצאות טובות יותר. כל שקל של הלקוח שווה לתוצר טוב יותר.

בשביל להבהיר לכם חשוב שתבינו שהחלופה הפחות טובה , שאני תמיד מתעצבן שאני שומע שכך משרדים עובדים – היא להשקיע איזו חצי שעה בכתיבת חומרים לשלוח ללקוח לאישור – לייצר אפילו חומר טוב בפעם הראשונה ואז לפנות לתקשורת.

כשלא חושבים תקופה קדימה זו בדיוק הדרך למצוא עצמכם עם אייטם מהיר, ואז תקופה ארוכה שאין פעילות כי כל החומרים הטובים נשרפו בהתחלה. מילת המפתח – תכנון. בהצלחה!

  • שחר דביר

    אני מבקשת לגייס כסף לפתיחת בית לחיילים בודדים אשמח אם תצרו קשר

  • ליזה שמעוני

    יחצנות לזמר פון 0537420013

  • hodaya

    Hodaya0098@gmail.com

  • דניאל

    גיוס

  • דן שרון

    שלום מתעניין בפרויקט מימון המונים לkits- חווית נגרות לילדים. https://kits4kids.co.il/ כנסו לאתר שלנו

  • מוטי

    אני מבקש לגייס כספים למען נכה צה"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

מותג האס

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב פעם מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

תוכן

מחפש משרד יחסי ציבור לעורכי דין? כך לא יעבדו עליך. המידע שחייבים להכיר כשמחפשים פרסום או שיווק לעורכי דין

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו.

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

5 עובדות על יחסי ציבור

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון