צרו קשר 0545312376
הבלוג

מהלכי יח”צ – מה הן כלי העבודה ושיטות בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

תאוריית הבניין בפעילות יח"צ

רקע על תאוריית הבניין בפעילות יח”צ

רבים הם האנשים שלא יודעים באמת מה עושה משרד יחסי ציבור. וזאת בעוד הם היו נורא רוצים לשווק את העסק או הארגון שלהם באמצעות חשיפה תקשורתית. אי הידיעה – מייצרת חשש.

הם חוששים כי לא מכירים את התחום, כי יש כל מיני תחומים משיקים שההבדלים לא מובנים (תוכן שיווקי , מדיה חברתית וכו), חושבים שמדובר בקשרים ולא כישורים, ועוד.

סדרת מאמרי ה “קייסטאדי” ומהלכי יח”צ שלנו שהתחלנו איתה לא מזמן מבקשת להציג את החשיבה מאחורי תחום יחסי הציבור

יחסי ציבור תאוריית הבניין

חבר’ה לפני שאתם מתרשמים מהמונח הדרמטי “תאוריית הבניין” דעו, אין מדובר באיזה מונח אקדמי דרמטי. אלא דימוי שאני נוקב בו מאחר והוא מאפיין את שיטת עבודתי ויקל עליכם להבין את דברי

אדגיש, מדובר יהיה בהסבר קצר כי אי אפשר באמת להיכנס לסמנטיקה בטקסט. הערך עבורכם יתבטא ברוח הדברים

זאת בעוד שהאחריות שלכם מול ספק היח”צ לא תהיה “להציף את המונח” (סביר שלא יבין) – אלא את ההגיון שעומד מאחורי המונח ( אם לא יבין, זה הרמז הראשון שלכם לתהות על יעילות בחירתכם)

שיטת עבודה ביחסי ציבור: אז מה היא תאוריית הבניין?

נורא פשוט חברים. כשעברתם לצד בניין יפה ואמרתם “וואו”, הרבה לפני כן קרו כל מיני דברים.

היה לקוח עם חזון שרוצה להרוויח. שאמור היה לקחת בחשבון אינטרסים מסביב (הגבלות של העיריה למשל). שבנה תכנית קדימה – שהתחשבה באינטרסים מסביב. בכך, לקח קצב ההתקדמות קדימה, בחשבון את מי שבצדדים.

כל זה הוכנס לתוך “חישוב רווח והפסד שלקח בחשבון את סך ההוצאות, ההפתעות שעלוות לצוץ, המשאבים (משאבי זמן, כסף וכו) – ביחס לתוצאה המבוקשת (רווח, ולא סתם רווח אלא כזה – שיצדיק את סך ההוצאות + וגם יהיה טוב יותר מחלופות פוטנציאליות כמו השקעה במשהו אחר)

ורק אז, הלכו לאדריכל, שתכנן על הנייר, נבנתה תשתית, קומה ראשונה, שניה וכך הלאה.

תאוריית הבניין ביחסי ציבור: ממטאפורה להמחשת הקונספט

חשיבה נכונה בפעילות יח”צ, כך אני עובד:

חושב על התוצאה כמה חודשים קדימה שהוגדרו על ידי הלקוח. חושב על תוצאות האמצע הנדרשות כדי להגיע לתוצאה הסופית. חושב על הבעיות שעלולות לצוץ בתוצאות אמצע אלו.

ורק אז מתכנן דרך ומגיש אותה ללקוח. לאחר שהוסכמה  מייצר מראש את החומרים.

בכך, תאוריית הבניין ביחסי ציבור מאפשרת לנו להיות יעילים יותר. סך המשאבים לעומת סך התוצרים מייצרים תוצאות טובות יותר. כל שקל של הלקוח שווה לתוצר טוב יותר.

בשביל להבהיר לכם חשוב שתבינו שהחלופה הפחות טובה , שאני תמיד מתעצבן שאני שומע שכך משרדים עובדים – היא להשקיע איזו חצי שעה בכתיבת חומרים לשלוח ללקוח לאישור – לייצר אפילו חומר טוב בפעם הראשונה ואז לפנות לתקשורת.

כשלא חושבים תקופה קדימה זו בדיוק הדרך למצוא עצמכם עם אייטם מהיר, ואז תקופה ארוכה שאין פעילות כי כל החומרים הטובים נשרפו בהתחלה. מילת המפתח – תכנון. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

מותג האס

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – מה הן כלי העבודה ושיטות בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

תוכן

מחפש משרד יחסי ציבור לעורכי דין? כך לא יעבדו עליך. המידע שחייבים להכיר כשמחפשים פרסום או שיווק לעורכי דין

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי