בין אם אתם עסק בינוני, ארגון, עמותה שרוצה לקדם אג'נדה או לגייס כספים, או סטארטאפ שרוצה לגייס הון – אין ספק שלכל אחד מכם או מכן היה את הרגע הזה שהוא ראה כתבה בגלובס או כלכליסט או אפילו צפה ביונית לוי – וראה את המתחרים שלו בכתבה מפרגנת.
באותו רגע אמרתם לעצמכם, – "איך לעזאזל הם הגיעו לשם ולמה זה לא אני? בטח הם שילמו להם". – אז זהו, שלא.
מה שקורה בעצם זה שבמסגרת מערכת היחסים של איש היח"צ עם כלי התקשורת והעיתונאים – המותגים זוכים לסיקור.
בכתבות בחדשות או כתבות עיתונאיות כלי תקשורת לא מקבלים כסף, החברות שהם מסקרים מגיעות לתקשורת בזכות אנשי יחסי ציבור
למעשה, אנחנו בעצם חוסכים לכתבים את המשאב הכי יקר להם – כזה שלא ניתן לייצר – זמן! אנחנו סוחרים במידע, וכך – מקדמים את הלקוחות באמצעי התקשורת. Win ללקוח, win עבור העיתונאי.
יחסי ציבור: דברים שאתם חייבים לדעת
מערכת היחסים בין איש היח"צ לכתבים מבוססת על סיפורים, ככל שאנו מייצרים להם סיפורים טובים יותר כך הלקוחות מקבלים יותר חשיפה.
לפעמים הסיפורים מגיעים מהפעילות הטבעית של הלקוחות ולפעמים אנחנו מפעילים את הלקוח או מוסיפים טוויסט למה שכבר קיים, או פשוט מייצרים ללקוח רעיונות ממש שווים שמייצרים עניין בתקשורת
יחסי ציבור הם הכלי הכי יעיל ביחס להוצאה הכספית, לקוח מקבל בממוצע 3 חשיפות בכלי התקשורת מדי חודש בכלי תקשורת ארציים. מynet ועד דה מרקר, תכניות בוקר ותכניות חדשותיות
יחסי ציבור מייצרים לקוחות ומגייסים כסף: כך למשל משרדנו מגייס לעמותות מדי שנה מאות אלפי דולרים, כמו עמותת חסדי נעמי לה אנחנו מגייסים מיליון ₪ בשנה.
יחסי ציבור זה כלי לא מטרה, ויש לכוון אותם למטרות הלקוח, אנחנו עוזרים להמון עסקים וחברות טכנולוגיות לממש מטרות אלו.
זה שלקחתם איש יחסי ציבור זה עדיין לא אומר שתוכלו לסמן וי. בקשו לראות תיק עבודות, נסו למצוא במה הוא שונה.
כמו בכל תחום יש אנשי יח"צ מבריקים, טובים, וגרועים – מצאתם מישהו שאמר לכם שהוא מבריק? מעולה – תבקשו שימחיש זאת.
מגיעה נקודה שללקוח לא בהכרח יש כבר מה לחדש לתקשורת, זו הנקודה שאיש יחסי הציבור נבחן ביכולותיו – האם הוא יודע גם לייצר תוכן ולא רק להיות תלוי בלקוח?
דוגמאות למהלכי יחסי ציבור שיזמנו
סיון פרידמן יוסף מנכלית DRILL , חברה מרתקת שעוסקת במחקרי נוירומרקטינג בתכנית הבוקר
רוקדים ומתחסנים – מסיבת החיסונים הראשונה בעולם שמשרד יחסי הציבור שלנו יזם סוקרה בקרב 30 מדינות ובכך הפכה את דיור מוגן לב גנים לדיור המוגן המסוקר בעולם
סמנכ"לית התפעול העולמית של תאגיד פייסבוק כותבת על הקמפיין עבור זני וניצולי השואה שמשרדנו הרים והגיע עד לעיניה לקראת יום השואה.