צרו קשר 0545312376
הבלוג

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

הטעות הגדולה של בעלי עסקים זה שהם שוכרים משרד יחסי ציבור מבלי להבין בדיוק את התחום. אל תתביישו לשאול את השאלות הכי ישירות אודות התחום רגע לפני שבחרתם בספק שמתאים לכם

אז, הגיע הרגע הזה שהצלחת לבנות את התשתית לעסק שלך . הצלחת לבלוט עם כשרונך אל מול מתחרייך והנה הגיע הרגע הגדול הזה שאפילו שמת עבורו כסף בצד, אבל אתה לא ממש יודע מה לעשות עם התקציב הזה? ”

איך עושים שיווק” אתה שואל עצמך? במה להשקיע את התקציב? איך המתחרים שלי מגיעים לטלוויזיה ? מה זה העולם הזה של כתבות שיווקיות? כמה הוא שילם להם? – אז זהו, שהוא לא שילם.

צריך לומר, 87 אחוזים מהכתבות שאתם רואים בטלוויזיה ובכלי התקשורת השונים מקורם באנשי יחסי ציבור. כינויים רבים למקצוע הזה בהם “איש יח”צ” “יחצן” “יועץ תקשורת” “יועץ אסטרטגי”ועוד. לצורך הנוחות אשתמש במאמר הזה ב”איש יחסי ציבור”

מדובר בתחום מדהים שמאפשר ללקוחות השונים לקבל פעילות שיווקית בריטיינר סביר והגיוני

הפעילות הזו באה לידי ביטוי בעצם בחשיפה תקשורתית ומשם אנחנו דוחפים את הלקוחות שלנו, אל מול הלקוחות שלהם – התכנית הכלכלית, ynet, גלובס, דה מרקר וכדומה – הכתבות שאתם רואים שם אודות המתחרים שלכם, התמונה בעיתון של מי שלמד איתכם בקורס  באוניברסיטה- כולם נמצאים שם בזכות הדבר הזה שנקרא “יחסי ציבור”.


צריך להבחין, להבדיל מתחום אחר שנקרא “תוכן שיווקי”:

בתחום שלנו – לא עובר בשום פנים כסף בין איש יחסי הציבור לכלי התקשורת – אנחנו עובדים ישירות מול העיתונאים ומדובר ביחסי גומלין – אנחנו זקוקים להם כדי לשלב את לקוחותינו והם זקוקים לנו- כי אין להם את הזמן למצוא לבד את המידע לו הם זקוקים – הסטארטאפ החדש – התערוכה החדשה – המיזם החדש- והעמותה הצעירה – לכולם יש איש יחסי ציבור.

לעומת זאת כשאתם רואים כתבה בכלי תקשורת כשכתוב עליה “בשיתוף עם” – זה כבר לא מה שנקרא יחסי ציבור כי אם “תוכן שיווקי” – פעילות זו מתבצעת מול המחלקה המסחרית ולא מול העיתונאים ואין מדובר בסיקור עיתונאי אותנטי אליו הלקוחות לכם נחשפים – אלא בפרסומת.

אז, למה יחסי ציבור זה תחום כזה מעולה עבור כל עסק? זה למה:

(1) קחו בחשבון שהדברים הכי פסיכיים, הכי מגניבים, והכי שיווקיים – נמצאים בתחום שלנו. (2) בסופו של יום הלקוחות הפוטנציאליים שמגיעים לאתר שלכם יהפכו ללקוחות בפועל בין היתר אם יש לכם אסמכתא, כלומר אישור  – שאתם בסדר. אם הם רואים שכתבו עליכם, שסיקרו אתכם, שאתם מופיעים בטלוויזיה – הם יקבלו את הביטחון הזה (3) שיווק יעיל הופך ליעיל עוד יותר כשהלקוח מבין – שלא שילמתם עליו (כתבה אמיתית לעומת כתבת תוכן שיווקי) (4) למתחרים שלכם יש יחסי ציבור – אתם יכולים להרשות לעצמכם להיות מאחור? (5) והכי חשוב – זה התחום **היחידי** שבונה אתכם לטווח ארוך, ולא קורע לכם את הכיס. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *