צרו קשר 0545312376
הבלוג

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

אין ספק שכל תקציב צריך להיות מותאם למטרת הפעילות ומכך גם תיגזר ההחלטה אודות סוג עבודת השיווק אך יחד עם זאת בהכללה גסה ובשיקולים של עלות תועלת עולם יחסי הציבור מספק את התוצר הכי יעיל והכי זול שניתו למצוא

אין ספק שכל תקציב צריך להיות מותאם למטרת הפעילות ומכך גם תיגזר ההחלטה אודות סוג עבודת השיווק אך יחד עם זאת בהכללה גסה ובשיקולים של עלות תועלת עולם יחסי הציבור מספק את התוצר הכי יעיל והכי זול שניתו למצוא. בין אם אתם סטארטאפ בין אם אתם עסק קטן או בינוני. הטיעונים יכולים להיות מגוונים אך קבלו מדגם מייצג שיסביר לכם את עמדתי – מדוע התחום שבחרתי לעסוק בו לפני 15 שנה הוא כנראה הראוי ביותר ביחס לאופציות הקיימות

רבות התדיינו אודות היתרונות של עולם יחסי הציבור מול עולם הפרסום. כמובן שהקולגות מהתחום המשיק מצדדים בעולם הפרסום והקולגות מעולם היחצ מצדדים בשלהם. מאמר זה חלילה לא מבטל את קיומם של הכלים הפרסומיים ובכל זאת אנחנו מבקשים להציג סימן שאלה מהותי ביותר – סוגיה זו חשובה במיוחד כשאין מדובר בתאגידים שם סוגיית התקציב מאתגרת יותר אך השאלה היא מה קורה כשמדובר בסטארטאפ צעיר או עמותה או עסק קטן בינוני

עמותה סטארטאפ או עסק קטן, איזה סוג של שיווק עדיף? אז ככה, המשותף בין אלו למעלה זה נושא התקציב. עסק קטן שמתחיל דרכו או עמותה שמתקיימת מתרומות כמו עמותת חסדי נעמי בה אנחנו מטפלים או סטארטאפ צעיר עם המון שאיפות שמייסדיו צריכים לחשב כל שקל שיוצא או לתת דין וחשבון למשקיעים – עבור כל אלו השאלה הקריטית היא לא כמה יעיל השקל שהם שמים על על פרסום יחסי ציבור או שיווק אלא האם השקל הזה השיג את התוצאה המקסימלית שיכול היה להשיג בתחום אחר?

פרסום בגוגל? פייסבוק? פרסום בעיתון? או יחסי ציבור?

צריך לומר, כאמור כשאתם משקיעים תקציב עבור שיווק צריך לחשוב על המטרה ואי אפשר לטעון שתחום ספציפי הוא זה שייצר לכם את ההכנסה שאתם מעוניינים בה בתוצר מהשקעה שיווקית שכן כל מקרה לגופו אך אין ספק שתחום יחסי הציבור הוא היעיל מכל התחומים הקיימים שכן היכולת לייצר כתבות בכלי התקשורת שנשארות ברשת עד עולם וגם מייצרות תנועה ובמקביל מסייעות לטווח הארוך מבחינה תדמיתי או מבחינה של יצירת אמון – היכולת הזו יקרה מפז.

איפה להשקיע את תקציב השיווק?

זו חברים, הדוגמא מעלה היא רק דוגמא אחת הרי שאנחנו מכניסים את הלקוחות שלנו לכתבות ענק בחדשות בעיתונים הכלכליים בחדשות , ברדיו, בכלי התקשורת הדיגיטליים – וקיומה של כתבה אמיתית עולה על כל מהלך של רכישת מדיה . אז רגע לפני שאתם מחליטים אודות האפיק השיווקי בו תשקיעו את תקצציב השיווק השקיעו רע בשביל לתהות על האפיקים הקיימים: קידום מכירות, שיווק קלאסי, פרסום, רכישת מדיה בדיגיטל ופרסום דיגיטלי, יחסי ציבור ואסטרטגיה – המון אפשרויות, המון אפשרויות טובות, אך השאלה היא – איזה אפשרות שיווקית – היא הכי טובה. השאלה היא לא מה הרווחתם – אלא מה הייתם יכולים להרוויח אם הייתם בוחרים באופציה אחרת? בהצלחה! תמיר האסס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *