צרו קשר 0545312376
הבלוג

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

מה המשמעות של "עבודת יחסי ציבור - יעילה?"

אהלן. טור זה הוא חלק מסדרת טורי “קייסטאדי ביחסי ציבור” שהחלטתי לכתוב.

טורים אלו מבקשים להציג את החשיבה הרצויה מאחורי פעילותו של משרד יח”צ. בין אם באמצעות קמפיינים לדוגמא שעשיתי אותם אסקור פה, בין אם כתיבה אודות מתודולוגיות עבודה יעילות ביחסי ציבור.

הלקוח מפסיד או מרוויח? תפוקה שולית פוחתת של משרד יחסי ציבור

בכל תחום המטרה שלנו היא נקודת האיזון האופטימאלית בין סך המשאבים המושקעים (זמן, כסף, משאבי אנוש) לאפקט הרצוי של התוצאות.

לצורך כך, כולם מנסים לחזות ולמדוד (על כך תוכלו לקרוא בפוסטים קודמים), ביחסי ציבור חשיפה תקשורתית אינה מטרה כי אם כלי

(למשל עבור יצירת רווחים)

החשיפה עליה אנחנו מדברים יכולה להיות יעילה למשל תקשורת הגדול ביותר, או המדויק ביותר, או שילוב של שניהם.

תפוקה שולית פוחתת אומרת שיש מצבים שככל שתשקיעו יותר יחידות מאמץ, כך שווי התוצאות הסופי יהיה נמוך יותר ותהיו פחות יעילים.

יחסי ציבור: משאבים מול תוצאות עתידיות

השאלה שנשאלת – מה היינו צריכים להשקיע עבור כל חשיפה שכזו, ואל תטעו:

אם למשל סגרנו כתבה בחדשות  – גולת הכותרת בהמון מקרים. אבל מבקשים מאיתנו לשמור בלעדיות לחודש וחצי ולהמנע מחשיפת הלקוח

אז זו דוגמא לעלות עבור חשיפה – כלומר, אנחנו נשלם מחיר בדמות עצירה של חשיפה.

בנתיים אפשר להתחיל להכין חומרים למהלכים אחרים כמובן, אבל עדיין אנחנו יכולים להמחיש פה דוגמא למחיר.

ולכן מה שאתם צריכים לקחת בחשבון זה לא רק החשיפה שאתם עומדים לקבל מהספק, אלא – מה צריך להשקיע עבורה? או על מה צריך לוותר עבורה

יש פעמים כמובן שיש מקום לחשיבה אבסולוטית וחד משמעית אך זכרו שרווח אמנם יכולה להיות על בסיס נוסחה מאוד פשוטה – מה קיבלתי.

בעוד שברוב המקרים אנחנו רוצים להבין מה נקבל, מה נשקיע – והאם זה רווחי -ביחס לחלופות?

יחסי ציבור מדויקים זה ככה: גם במרתון חושבים איך להיות יעילים בקילומטר האחרון

בכל אסטרטגיה עסקית ובתוך כך גם בשיווקית אנחנו רוצים להיות כמה שיותר יעילים כל הזמן ולכן נדרשת חשיבה לטווח ארוך.

הרי אם יש לכם מפעל לייצור שעונים וקניתם מכונת ייצור שכזו אתם יכולים לייצר 24 שעות בלי הפסקה – סביר שקצב הפחת שתצבור המכונה תגדל והיא תתקלקל בקצב מהיר.

לעומת זאת, אם המכונה תקבל כמות שעות מנוחה מסוימות + תתוחזק – אולי קצב הייצור ירד, אבל היא תחזיק יותר זמן.

וכך, ביחס להשקעה של רכישת המכונה +עלות התחזוקה שלה – המנוחה של המכונה הביאה לפחות ייצור מדי יום ביחס לאפשרות של ייצור 24 עות רצוף. אבל בסופו של דבר היא תייצר לכם יותר יחידות מוצר כי תחיה יותר שנים. היא תהיה יעילה יותר

תפוקה שולית פוחתת היא תופעה ידועה. גם במרתון תהיו יעילים פחות בקילומטר האחרון אם תתחילו בספרינט בראשון – תגיעו לסוף המרוץ סחוטים ואולי לא תסיימו אותו. ולכן, זה לא נכון להתחיל בשיא המהירות.

מדימוי להמחשה: תפוקה שולית פוחתת ביח”צ, איך תשיגו לעצמכם ספק יח”צ יעיל?

זכרו, כשאתם בוחנים התקשרות עם משרד יח”צ מה שאתם רוצים לראות – זו חשיבה מדויקת.

כזו שלפחות תציג פוטנציאל איפה יהיה מרווח הכי גדול בין ההשקעה לתוצר הפוטנציאלי:

(גובה בריטיינר, הזמן שידרש מכם עבור משלוח חומרים, רצף התוצרים, גודלם, איכותם, היכולת להתאים את החשיפה למטרה התקשורתית ועוד).

וזה אופי הספק שאתם צריכים לשאוף לאתר, לפחות ברמת החשיבה – לא איך הוא עומד לייצר לכם תקשורת.

איך הוא עומד לייצר לכם אותה, לאורך זמן, בצורה קבועה – מבלי שהאיכות תרד תוך כדי תנועה דרמטית או מבלי שתצטרכו פתאום להשקיע כפול 500% משאבי זמן. בהצלחה!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

מותג האס

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

תוכן

מחפש משרד יחסי ציבור לעורכי דין? כך לא יעבדו עליך. המידע שחייבים להכיר כשמחפשים פרסום או שיווק לעורכי דין

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – מה הן כלי העבודה ושיטות בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?