צרו קשר 0545312376
הבלוג

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

איך עושים קמפיין לעמותה? איזה משרד יחצ צריך לבחור לעמותה?

ראשית, נקדים ונאמר: השימוש ביח”צ כדי לשווק את מטרות העמותה הינו קריטי, אם אתם רוצים להיתפס כרציניים. להבדיל מפרסום קלאסי ביחסי ציבור אנחנו יוזמים סיקור תקשורתי ובכך מייצרים מערכת יחסים במגוון מגרשים בהם המגרש הציבורי, העסקי, והפוליטי. כך תקדמו את האינטרסים שלכם במגרש התקשורתי:

טיפים לשיווק תקשורתי

ראשית אנו מפצירים בכם הכינו תכנית תקשורתית – לפני תחילת הפעילות. בכך תוכלו ליזום מהלכים תקשורתיים ולא רק להגיב לכאלו. תכנית התקשורת צריכה להתייחס ללוח השנה ואירועים אקטואלים. התכנית צריכה להישען על סיפורים אישיים אודות קהל היעד לו אתם מסייעים (נזקקים, חיות, חולים, ועוד) ובמקביל להשתלב ביעדי העמותה

לאחר שיש ברשותכם תכנית תקשורתית הכינו מראש את הטקסטים שתרצו לשלוח לעיתונאים (זה נקרא הודעה לעיתונות). תתחילו לתכנן למי אתם רוצים להגיע, לאיזה עיתונאים ואיזה גורמים תקשורתיים. זאת כמובן אם אין ברשותכם משרד יחסי ציבור ואתם עושים את הכל לבד – תוכלו להגיע לכתבים הללו דרך פייסבוק לאחר שנחשפתם אליהם בתקשורת כאשר במסגרת הפניה שלכם זה הרגע שתשתלחו להם גם את ההודעה לעיתונות ששלחתם. אם יש לכם נתונים אודות התחום שלכם (שלא פורסמו) זה גם יכול לייצר עניין בקרב העיתונאים

משרד יחסי ציבור או יח”צ עצמי

ידוע לנו שעמותות רבות סובלות מאתגר תקציבי אך יחד עם זאת בהיבט של כלל המשאבים (זמן, מימון) ודאי שעדיף לכם לקחת משרד יחסי ציבור מקצועי ובעיקר אם אחת המטרות המרכזיות הינה גיוס כספים. כיום עולם הגיוס עבר לדיגיטל והקטגוריה של גיוס או מימון המונים מחייבת שימוש ביחסי ציבור וחשיפה תקשורתית. הקפידו על בחירת משרד יחסי ציבור שמתמחה בתחום הגיוס המונים. משרד יחסי הציבור שתבחרו הוא האס שבחפיסה שלכם והוא גם האס שבחשיפה עבורכם – הוא שותף אסטרטגי ויש לבחור אותו בקפידה

אם בכל זאת אתם משווקים בעצמכם ולא באמצעות משרד יח”צ

כאמור, מעבר לטיפים שנתנו אם הרמתם קמפיין גיוס המונים, ראשית: בחרו בפלטפורמת גיוסים חברתית שמזדהה עם המסר שלכם. פלטפורמת גיוס ההמונים שתבחרו צריכה להיות כזו שכבר הצליחה לגייס מימון רב לעמותות גדולות וגם שכתבים כבר מכירים אותה וסיקרו אותה. מומלץ להצטייד בסרטון טוב . ואם הצלחתם כבר לייצר לעצמכם כתבה – חשוב מאוד שתבקשו מהכתב לינק לעמוד הקמפיין שלכם. כתבה עם לינק לעומת כתבה בלי לינק טומנת בתוכה הבדל של מאות אחוזים מבחינת גיוס הכספים. רוצים עוד מידע על עבודת יחסי ציבור מעולה לעמותות? הביטו באתר שלנו על הפעילות לחסדי נעמי

בהצלחה! תמיר האס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *