יחסי ציבור לעורכי דין הם מהדרכים החמות ביותר לאיסוף לקוחות פוטנציאליים. אך לא רק עבור מטרה זו התחום משמעותי, בל נשכח שגם שופטים הם בני אדם, ויחסי ציבור או כתבות והופעות בתקשורת – משפיעות על קבלת החלטות בבית משפט, עובדה שנאמרה לא פעם על ידי שופטים בעצמם וגם נבדקה מחקרית.
שיווק עורכי דין? יחסי ציבור
בכל מקרה, מה שבטוח זה שמעבר לדומיננטיות השיווקית שהתחום מציע, לאור המציאות בה יש מגבלות פרסומיות על עורכי דין, אין ספק שיחסי ציבור הוא מהכלים המשמעותיים ביותר לבניית מוניטין תקשורתי, ולאיסוף לקוחות חדשים. למה? זה נורא פשוט – כשלקוח פוטנציאלי רואה באתר שלך שסיקרו אותך – הוא מבין שאתה משמעותי, ובכך הוא מרגיש ביטחון לעבוד איתך. תאר או תארי לעצמך את עצמך כשאתם נכנסים לאתר של משרד רואי חשבון או רופא ורואים שכתבו עליו כתבות בגלובס, דה מרקר, ראיינו אותו בחדשות, בynet ועוד. אני כמובן לא מדבר על הקשקושים האלו שאפשר לרכוש בכסף וכל בר דעת וכל מנכ"ל מבין שזה קשקוש – אני מדבר על כתבות עיתונאיות, כאלו שאנשים כמוני מייצרים מול קולגות שלהם העיתונאים – כי כך התחום בנוי, מיחסי גומלין בין אנשי יח"צ לעיתונאים.
איך זה שעדיין יש משרדי עורכי דין שלא יודעים מה זה יחסי ציבור?
אני תמיד מתפלא מחדש שעורכי דין לא מכירים את התחום הזה שנקרא "יחסי ציבור". כשהם רואים את הקולגות שלהם מתראיינים לא פעם אני שומע שהם חושבים שמדובר "בקשרים", או ב"טובה", או בתשלום ששולם לכתב או לכלי התקשורת או תכנית זו או אחרת. – חברים, לא זו המציאות. ל97% מהקולגות שלכם שראיתם אותם בטלוויזיה, שקראתם אותם בדה מרקר, ynet או כל כלי קשורת – יש או היה פעם משרד יחסי ציבור. מישהו כמוני שגרם להם להיכנס לתקשורת.
יחסי ציבור לעורכי דין: איך מגיעים לתקשורת
תתפלאו לדעת כמה דברים יכולים לעניין את התקשורת, המון. סביר להניח שיש לכם מלא סיפורים טובים שאתם אפילו לא יודעים עליהם:
(1) אנחנו מציעים לעיתונאים מקרים שמתנהלים בבית המשפט בזמן אמת (2) אנחנו מציעים לעיתונאים מקרים שזכו להחלטות תקדימיות (3) אנחנו מציעים לעיתונאים מקרים שזכו להחלטות מפתיעות שאינן הוגנות בעליל (4) לא פעם עורכי דין מגישים בג"צ גם אם הסיכויים לדעתם נגדם – ולו בשל היכולת לייצר תקשורת. כל אלו ועוד. כך למשל כשאתם רואים מאמר דעה של קולגה שלכם בynet או בגלובס, סביר להניח שמשרד היח"צ שלו הציע לו לכתוב מאמר בנושא או אפילו כתב בשמו ולאחר מכן אישר מולו את הכתוב, ואז פנה לעורך ערוץ הדעות שמחפש חומרים- הציע את המאמר, והצליח.
למה יועץ תקשורת לעורכי דין זה כלי חשוב
עורכי דין רבים אינם יודעים איך לשווק את עצמם או לקדם את עצמם. הם מוציאים כספים מיותרים על תוכן שיווקי שלא באמת עוזר להם חוץ מלעשות נעים בבטן לחצי רגע או משקיעים משאבים רבים בסרטונים שאינם מביאים תוצאות. עורכי דין רבים משקיעים בפרסום קריאייטיבי משהו בהתאם למגבלות שמייצר כל מיני לייקים ותגובות בפייסבוק שגם זה נעים בבטן – אבל השאלה, איך זה מקדם אתכם מקצועית אל תטעו, במציאות בה תקציב השיווק של משרד עורכי הדין הוא אין סופי אז לגמרי אפשר לגוון אך זו לא המציאות של רובנו ואז עולה השאלה – איזה כלי שיווקי יביא הכי הרבה לקוחות למשרד עורכי הדין שלך
משרד יחסי ציבור לעורכי דין: מה הוא יכול לעשות עבורך?
בקיצור מה שאני רוצה לומר לך – זה אפשרי גם עבורך. סביר להניח שגם אתה יכול להופיע בתקשורת 3 , 4 פעמים בחודש לפחות – ואתה לא יודע את זה. אסכם בכך ואומר שחשוב לציין שאנחנו לא משלמים לכתבים, אנחנו והם בעצם סוחרים במידע. לפעמים גם כותבים בעצמנו את הידיעה ואם היא כתובה בצורה שאינה שיווקית מדי – היא גם נכנסת קופיפייסט. אז, בפעם הבאה שתתהה איך לקדם את עצמך – נסה את התחום המדהים הזה שנקרא "יח"צ".