תחום יחסי הציבור הוא נהדר. הוא מאפשר לי כאיש מקצוע לייצר תוצאות ללקוחות, להגדיל להם את ההכנסות ולסייע בפעילות השיווקית בסכום נמוך יחסית, ביחס לכלים האחרים שנמצאים בארגז הכלים השיווקי. אם לקחתם משרד יחסי ציבור אז צריך לציין שהפעילות עצמה ואיכות התוצרים תלויים במספר קריטריונים בהם גם יכולת ההתחדשות של הספק שלכם.
קריטריון נוסף הוא החזרתיות, כלומר, מספר היוזמות שהתקשורתיות שאנחנו מייצרים עבור הלקוחות. הרי שמאחר ולא עובר כסף בינינו לעיתונאים אזי שלא כל ניסיון יתפוס ובעצם ככל שמשרד היח"צ ששכרתם מייצר יותר יוזמות תקשורתיות כך אמורה היצירתיות – להוות קריטריון מאתגר יותר, שכן צריך להמציא את הגלגל מחדש.
יצירתיות ביחסי ציבור לעומת אנליטיות
כל איש מקצוע עם היתרונות שלו וכמו בכל תחום מה לעשות יש כאלו שלא יצירתיים – מספיק. זה לא אומר שאין להם יתרונות אחרים אך זה כן אומר שעלול להגיע רגע שהם כבר לא יודעים כל כך מה להציע ללקוח. וכך החל להתפתח לו במשרד שלי – שירותי יחסי ציבור למשרדי יחסי ציבור. במקרה בו הם נתקעים, הם פונים אלי ובעצם הופכים עצמם לביצועיסטים. כלומר, אני כותב להם תכניות תקשורת, מסביר מה הם דרכי הביצוע היעילים ביותר – ומפה הם ממשיכים עם התכנית.
צריך לומר , זה בסדר גמור. שכן אם בסופו של דבר הספק שלכם מייצר לכם תוצאות, מה זה מעניין מי עומד מאחוריהן, שכן סביר שאם אתה מרוצה למשרד יש יתרונות נוספים. כמו בכל תחום יש משרדים יותר אנליטיים, ויש כאלו שהם יותר יצירתיים. המצב האידיאלי הוא אמנם שילוב של שני אלו אך לא תמיד זה כך.
איך תדעו אם ספק יחסי הציבור שבחרתם יצירתי?
זה פשוט. לפני שסוגרים חוזה אתם אמורים לקבל תכנית תקשורת – בתכנית זו אתם אמורים לקבל רעיונות והצעות למהלכים שמותאמים ספציפית עבור המותג שלכם. אתם יכולים מעט להקשות על הספק ולהציג לו יעד ממוקד יותר, ובכך לבחון את הפתרונות שהוא מציע.
גם אתה משרד יח"צ שמעוניין להשתמש בשירותי? כך זה עובד:
חשוב להבין. את שירותי יחסי הציבור למשרדי יחסי ציבור אני נותן רק למשרדי יחסי ציבור שהלקוחות שלהם – אינם נמצאים בקטגוריה של הלקוחות שלי. קרי, לא מתחרים בהם. בנוסף, השירות אנונימי כמובן והדבר כתוב בחוזה כמובן. במסגרת השירות תוכלו לקבל רעיונות יחצ ממוקדים, קמפיינים שלמים, הסברי ביצוע. הדרכה אישית ועוד. בהצלחה!