צרו קשר 0545312376
מאמרי יחסי ציבור

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

מי היה מאמין שעטלף בסין יגרום למשבר תקשורתי למותג על ויביא עמו מגוון נזקים כלכליים לאלפי בתי עסק. זה הזמן להשקיע משאבי חשיבה בעבודת יח"צ.

העולם – כמרחקה. “קורונה” הפכה להיות המילה הוויראלית ביותר וכפי שהווירוס המושמץ קופץ לו מגוף לגוף כך גם המילה “קורונה” הפכה לויראלית ומעסיקה כל מותג שני בפוסט זה או אחר. בקרב חלק מהמותגים הקורונה יצרה לא פחות ממשבר – כך למשל מדובר במקרה של המשקה שיכל היה לעשות לא מעט מהלכים בכדי להתגבר על המשבר – בין אם לצחוק עליו, בין אם להפיץ סרטון וידאו בו סלבס עם שמות עולמיים – פותחים את הבקבוק – ולוגמים ממנו.

אם כן, אז איך קשורה הקורונה לבחירת משרד לייעוץ תקשורתי או בחירת יועץ תקשורת? זה פשוט: בסופו של דבר תפקידו של יועץ התקשורת הוא לייעל את תפקוד הלקוח. ה”ייעול” הזה יכול לבוא לידי ביטוי בסיוע להגברת המכירות, סיוע תדמיתי מול לקוחות קיימים, ניהול משברים, ובמקרים מסוימים גם – יצירת משברים למתחרים. כל אלו ועוד. ואם גם העסק שלכם הושפע מקורונה אז יועץ התקשורת שלכם לאודווקא יוכל לפתור לכם את הבעיה, אך כן יוכל לסייע. יועץ תקשורת טוב אמור לסייע בתקופות שקטות- ולשמש כגב בתקופות קשות. ואם הגעתם למסקנה שיועץ התקשורת בו בחרתם יוכל לממש את שני אלו – אז בחרתם נכונה, השאלה – איך יודעים?

מה זה יועץ תקשורת?

ראשית, אתחיל מהבסיס. מגוון מונחים שונים בעלי מכנה משותף די רחב. יועץ תקשורת, דובר, איש יחסי ציבור, יחצן, יועץ אסטרטגי, מומחה לניהול משברים – כל אלו ועוד באים לתאר פלוס מינוס את אותו איש המקצוע. אמנם, מזווית מעט שונה אך בסופו של דבר משרד יחסי הציבור שלקחתם צריך לדעת גם להכניס אתכם לתקשורת, גם להשתדל לכוון את הפרסומים שיסייעו למטרה העיקרית שהוגדרה ושהחשיפה לא תהיה לשם חשיפה בלבד אלא עבור מטרת העל –  וגם לדעת איך להציע דרך שתוציא אתכם ממשבר תדמיתי  -זה לא “או או”, כי אם “גם וגם”.

ייעוץ תקשורתי: תפקידו של יועץ התקשורת

תחום הייעוץ התקשורתי או יחסי הציבור אם תרצו זכה ליחסי ציבור ממש רעים. לקוחות פוטנציאליים חושבים שכל מה שאנחנו עושים זה להסתובב בהשקות ולהתחנף לעיתונאים אחרי שצפו בכל מיני סרטים וסדרות. לא פעם כשאני מספר להם שהאינטראקציה עם העיתונאים היא דבר שבשגרה ושאין פה “קסמים” הם מתקשים להבין זאת. יתרה מזאת, רבים מבלבלים בין מגוון תחומים נוספים שמהווים חלק מתמהיל השיווק כמו כתבות פרסומיות, כתבות תוכן שיווקי, קופירייטינג ועוד. כך  אציין שוב בצורה נורא כללית – עבודת יועץ התקשורת/ איש יחסי ציבור היא לדחוף את הלקוח שלו לכמה שיותר אייטמים שיטיבו עמו ולסייע לו להימנע מאייטמים שליליים אם נקלע למשבר

יועץ תקשורת: איך בוחרים יועץ תקשורת?

הטיפ הראשון לבחירת יועץ תקשורת הוא כמובן בדיקת רקע, האם יש לו נוכחות ומוניטין ברשת שיכול להצביע אודות יכולותיו ואופיו

הטיפ השני: אם בדקתם ברשת והגעתם לאתר של משרד יחסי הציבור שווה לבדוק המלצות, חשיפה שנוצרה ללקוחות אחרים, גיוון בחשיפה ובפרסומים השונים, והצלחות.

הטיפ השני – שקיפות ואמינות: יועץ תקשורת/ איש יחסי ציבור ש”מבטיח” לכם חשיפה מראש בכלי תקשורת מסוים – זו נורת אזהרה עבורכם! עיתונאים לא עובדים אצלנו ואנחנו לא יכולים לנחש בדיוק מראש איפה נצליח לייצר כתבה זו או אחרת. הבטחה כזו אינה אמינה

הטיפ השלישי – הפגישה: נפגשתם עם יועץ התקשורת? שימו לב אם קיבלתם סקירה על תחום יחסי הציבור, על יתרונותיו וחסרונותיו במקביל. האם דיברתם על החלופות? כבר מספר פעמים שהייתי בפגישה עם לקוחות פוטנציאליים ואחרי שהקשבתי והבנתי את הצרכים שלהם אמרתי להם – שלא שווה להם לקחת יחסי ציבור והם אינם צריכים  יח”צ כי הצרכים העסקיים שלהם יכולים לבוא לידי ביטוי בכליםאחרים שעבורם יהיו זולים יותר

הטיפ הרביעי – הצעת המחיר: הצעת המחיר שתקבלו אמורה להיות כזו שמבוססת על השיחה אתכם, משלבת בתוכה פרסונליזציה, מסבירה פלוס מינוס מה עומד לקרות ואי, וכבר משלבת בתוכה כמה רעיונות . כל אלו בכדי שלא תמצאו עצמכם “מגששים באפלה”. בעיקר אם עד אותו רגע לא הכרתם את תחום יחסי הציבור. חשוב מאוד שתיכנסו לתהליך רגועים ומבינים שאתם עומדים לקבל שירות אמיתי, ממוקד, לא “קסמים”, ובכדי שזה יקרה השקיפות עוד כשמקבלים את הצעת המחיר נורא חשובה לדעתי.

רגע לפני שאסיים אציין לסיכום שבכל משבר טמונה הזדמנות וכך גם בתקופת הקורונה. אם כן, חפשו בקרב יועץ התקשורת שלכם יצירתיות, חפשו חשיבה שונה. היא לא חייבת להיות מדויקת בתחילה שכן ה”דיוק” מגיע אחרי שמתחילים לעבוד אך בשלב ההיכרות חפשו סימנים ל “זקיקי” ייחודיות, הצעות מעט שונות. כאמור, אם באתם בגלל משבר ולא רק שיועץ התקשורת הציע מתווה לדרך הגיונית אלא – הוא גם עלה על דרך להוציא מהמשבר הזה יתרונות והפך את הלימון ללימונדה – גם אם לא דייק, עצם החשיבה הקרובה בשלב ההתחלתי אמורה להוות סימן חיובי עבורכם. בהצלחה!

עוד מאמרים
טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

איך לגייס תרומות לעמותות או כספים לסטארטאפ: טיפים עבור מימון המונים

דני קושמרו

עושים קמפיין בדיגיטל? כך תגרמו לתקשורת לרצות לסקר אותו.

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור / יח”צ / ודוברות בישראל – בבלוג אחד

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

לוגו

ניהול משברים בתקשורת: 3 מאפיינים ניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

יחסי ציבור: תהיו חברתיים – זה האס שלכם! סקירת מהלכים שעשינו השבוע בטלוויזיה ובתקשורת

תכנית טלוויזיה

יחסי ציבור לרואי חשבון – משרד רו”ח – במה אתה שונה מהמתחרים שלך?

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

“אמא, למה אבא דוקר אותך”: כך תטיס את הארגון שלך קדימה.

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

משליח של סופר לבעלים של לתאגיד קמעונאי: איך עושים יחסי ציבור ושיווק לקמעונאים וחברות איקומרס

יחצ

מעולם לא היה כזה דבר: על קמפיין ניצולי השואה הכי משמעותי במדינת ישראל

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – שיטות וכלי עבודה בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

שיווק לעורכי דין

שיווק לעורכי דין: המדריך המלא לעו”ד המחפש להביא לקוחות חדשים למשרד

טור על יחסי ציבור שאסור לך לפספס: כך הפכנו דיור מוגן משפחתי מנתניה להכי מפורסם בארץ ובעולם/ תמיר האס

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

יחסי ציבור לעסקים עמותות ועוד: דוגמאות לעשרות מהלכים שעשינו בתקשורת

יחחצ טינדר

תקוע בשיווק? הפתרון – יח”צ. המדריך ליחסי ציבור יצירתיים – יח”צ לעסקים קטנים סטארטאפים עמותות ועוד!

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

טיפים עבור גיוס כספים לפרוייקט מימון המונים

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

דני קושמרו

“אלוהים ישמור אנחנו בחדשות 12 – ולא בקטע חיובי!” המדריך המקוצר לניהול משברים ושיימינג באמצעות יחסי ציבור

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

משרד יחסי ציבור תמיר האס

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

5 עובדות על יחסי ציבור

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

משרד יחסי ציבור תמיר האס - אמינות, אחריות יצירתיות - קלף מנצח

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

יחסי ציבור לעורכי דין

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

שיווק לעורכי דין

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?