צרו קשר 0545312376
הבלוג

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

מי היה מאמין שעטלף בסין יגרום למשבר תקשורתי למותג על ויביא עמו מגוון נזקים כלכליים לאלפי בתי עסק. זה הזמן להשקיע משאבי חשיבה בעבודת יח"צ.

העולם – כמרחקה. “קורונה” הפכה להיות המילה הוויראלית ביותר וכפי שהווירוס המושמץ קופץ לו מגוף לגוף כך גם המילה “קורונה” הפכה לויראלית ומעסיקה כל מותג שני בפוסט זה או אחר. בקרב חלק מהמותגים הקורונה יצרה לא פחות ממשבר – כך למשל מדובר במקרה של המשקה שיכל היה לעשות לא מעט מהלכים בכדי להתגבר על המשבר – בין אם לצחוק עליו, בין אם להפיץ סרטון וידאו בו סלבס עם שמות עולמיים – פותחים את הבקבוק – ולוגמים ממנו.

אם כן, אז איך קשורה הקורונה לבחירת משרד לייעוץ תקשורתי או בחירת יועץ תקשורת? זה פשוט: בסופו של דבר תפקידו של יועץ התקשורת הוא לייעל את תפקוד הלקוח. ה”ייעול” הזה יכול לבוא לידי ביטוי בסיוע להגברת המכירות, סיוע תדמיתי מול לקוחות קיימים, ניהול משברים, ובמקרים מסוימים גם – יצירת משברים למתחרים. כל אלו ועוד. ואם גם העסק שלכם הושפע מקורונה אז יועץ התקשורת שלכם לאודווקא יוכל לפתור לכם את הבעיה, אך כן יוכל לסייע. יועץ תקשורת טוב אמור לסייע בתקופות שקטות- ולשמש כגב בתקופות קשות. ואם הגעתם למסקנה שיועץ התקשורת בו בחרתם יוכל לממש את שני אלו – אז בחרתם נכונה, השאלה – איך יודעים?

מה זה יועץ תקשורת?

ראשית, אתחיל מהבסיס. מגוון מונחים שונים בעלי מכנה משותף די רחב. יועץ תקשורת, דובר, איש יחסי ציבור, יחצן, יועץ אסטרטגי, מומחה לניהול משברים – כל אלו ועוד באים לתאר פלוס מינוס את אותו איש המקצוע. אמנם, מזווית מעט שונה אך בסופו של דבר משרד יחסי הציבור שלקחתם צריך לדעת גם להכניס אתכם לתקשורת, גם להשתדל לכוון את הפרסומים שיסייעו למטרה העיקרית שהוגדרה ושהחשיפה לא תהיה לשם חשיפה בלבד אלא עבור מטרת העל –  וגם לדעת איך להציע דרך שתוציא אתכם ממשבר תדמיתי  -זה לא “או או”, כי אם “גם וגם”.

ייעוץ תקשורתי: תפקידו של יועץ התקשורת

תחום הייעוץ התקשורתי או יחסי הציבור אם תרצו זכה ליחסי ציבור ממש רעים. לקוחות פוטנציאליים חושבים שכל מה שאנחנו עושים זה להסתובב בהשקות ולהתחנף לעיתונאים אחרי שצפו בכל מיני סרטים וסדרות. לא פעם כשאני מספר להם שהאינטראקציה עם העיתונאים היא דבר שבשגרה ושאין פה “קסמים” הם מתקשים להבין זאת. יתרה מזאת, רבים מבלבלים בין מגוון תחומים נוספים שמהווים חלק מתמהיל השיווק כמו כתבות פרסומיות, כתבות תוכן שיווקי, קופירייטינג ועוד. כך  אציין שוב בצורה נורא כללית – עבודת יועץ התקשורת/ איש יחסי ציבור היא לדחוף את הלקוח שלו לכמה שיותר אייטמים שיטיבו עמו ולסייע לו להימנע מאייטמים שליליים אם נקלע למשבר

יועץ תקשורת: איך בוחרים יועץ תקשורת?

הטיפ הראשון לבחירת יועץ תקשורת הוא כמובן בדיקת רקע, האם יש לו נוכחות ומוניטין ברשת שיכול להצביע אודות יכולותיו ואופיו

הטיפ השני: אם בדקתם ברשת והגעתם לאתר של משרד יחסי הציבור שווה לבדוק המלצות, חשיפה שנוצרה ללקוחות אחרים, גיוון בחשיפה ובפרסומים השונים, והצלחות.

הטיפ השני – שקיפות ואמינות: יועץ תקשורת/ איש יחסי ציבור ש”מבטיח” לכם חשיפה מראש בכלי תקשורת מסוים – זו נורת אזהרה עבורכם! עיתונאים לא עובדים אצלנו ואנחנו לא יכולים לנחש בדיוק מראש איפה נצליח לייצר כתבה זו או אחרת. הבטחה כזו אינה אמינה

הטיפ השלישי – הפגישה: נפגשתם עם יועץ התקשורת? שימו לב אם קיבלתם סקירה על תחום יחסי הציבור, על יתרונותיו וחסרונותיו במקביל. האם דיברתם על החלופות? כבר מספר פעמים שהייתי בפגישה עם לקוחות פוטנציאליים ואחרי שהקשבתי והבנתי את הצרכים שלהם אמרתי להם – שלא שווה להם לקחת יחסי ציבור והם אינם צריכים  יח”צ כי הצרכים העסקיים שלהם יכולים לבוא לידי ביטוי בכליםאחרים שעבורם יהיו זולים יותר

הטיפ הרביעי – הצעת המחיר: הצעת המחיר שתקבלו אמורה להיות כזו שמבוססת על השיחה אתכם, משלבת בתוכה פרסונליזציה, מסבירה פלוס מינוס מה עומד לקרות ואי, וכבר משלבת בתוכה כמה רעיונות . כל אלו בכדי שלא תמצאו עצמכם “מגששים באפלה”. בעיקר אם עד אותו רגע לא הכרתם את תחום יחסי הציבור. חשוב מאוד שתיכנסו לתהליך רגועים ומבינים שאתם עומדים לקבל שירות אמיתי, ממוקד, לא “קסמים”, ובכדי שזה יקרה השקיפות עוד כשמקבלים את הצעת המחיר נורא חשובה לדעתי.

רגע לפני שאסיים אציין לסיכום שבכל משבר טמונה הזדמנות וכך גם בתקופת הקורונה. אם כן, חפשו בקרב יועץ התקשורת שלכם יצירתיות, חפשו חשיבה שונה. היא לא חייבת להיות מדויקת בתחילה שכן ה”דיוק” מגיע אחרי שמתחילים לעבוד אך בשלב ההיכרות חפשו סימנים ל “זקיקי” ייחודיות, הצעות מעט שונות. כאמור, אם באתם בגלל משבר ולא רק שיועץ התקשורת הציע מתווה לדרך הגיונית אלא – הוא גם עלה על דרך להוציא מהמשבר הזה יתרונות והפך את הלימון ללימונדה – גם אם לא דייק, עצם החשיבה הקרובה בשלב ההתחלתי אמורה להוות סימן חיובי עבורכם. בהצלחה!

  • ליזה שמעוני

    יחצנות לזמר פון 0537420013

  • hodaya

    Hodaya0098@gmail.com

  • דניאל

    גיוס

  • דן שרון

    שלום מתעניין בפרויקט מימון המונים לkits- חווית נגרות לילדים. https://kits4kids.co.il/ כנסו לאתר שלנו

  • מוטי

    אני מבקש לגייס כספים למען נכה צה"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – מה הן כלי העבודה ושיטות בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב פעם מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

תוכן

מחפש משרד יחסי ציבור לעורכי דין? כך לא יעבדו עליך. המידע שחייבים להכיר כשמחפשים פרסום או שיווק לעורכי דין

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

מותג האס

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?