צרו קשר 0545312376
הבלוג

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

האמת מאחורי הקמפיין "פרס יחלק את ירושלים" של מוטי מורל

12:40 בלילה. הטלפון במגדלי בסר צלצל, על הקו – הבוס, מוטי מורל ז”ל מייסד ואבי הקמפיינים הפוליטיים בישראל.

“לך קיבינמט אתה והיצירתיות שלך – אני רוצה – פ ש ו ט. לא מתוחכם, פ ש ו ט”.

ניתוק.

וכך, למדתי את המשמעות של המרכיב החשוב הזה – פשטות,  – ביחסי ציבור.

3 דברים למדתי ממוטי

א. פשטות

ב. חשיפה אינה מטרה – אלא כלי

ג. לכולם יש פחדים, ותשוקות. כל הפחדים והתשוקות הללו – זהים. רק עם תלבושת שונה

ד. לפעמים לקוח מגיע עבור קמפיין כדי לממש מטרה, לפעמים אפשר להשיג אותה בשיחת טלפון.

בהמשך לסעיף ג’ אנחנו כקמפיינרים -צריכים לכוון לפחדים ולתשוקות.

וכך, כשישבתי פעם ראשונה מול רמטכ”לים או אנשים שמייצגים מיליארדרים , הזכרתי לעצמי – יש להם את אותן חרדות. אותן תשוקות. אותם פחדים,  – והם אלו שבאו אלינו לייעוץ. עם הזמן זה הפך לטבעי.

קמפיין: פשטות או יצירתיות? או שמא – פשטות זו היא היצירתיות החדשה?

לאחרונה עלה קמפיין של ההסתדרות עם כיתוב הפוך בשלטי חוצות

הדבר הראשון שקפץ לי לראש – יצירתי, מדי?

“פרס יחלק את ירושלים”: כך סיפקו בהארץ את הניצחון לנתניהו

הייתי נוהג לתחקר את מוטי על מלא קמפיינים. בהתחלה הוא התרגז ואמר לי שלא לקח אותי כדי לבלבל לו את המוח.

עד שאמרתי לו שלא הגעתי אליו עם עשר שנות ניסיון כדי להתפרנס, בחוץ יש יותר כסף. הגעתי כי הנחתי שהוא כנראה היחיד

שהסיפורים שלו יכולים ללמד אותי המון.

אז הוא שתק, וסיפר.

הוא סיפר בתשוקה על הקמפיין שהיה הכי גאה בו אבל את זה לא אחשוף, ודאי לא כרגע.

מבין  האנקדוטות והדברים שעלו היתה גם פיסת מידע מרתקת- עיתון הארץ סיפק את הקמפיין לנתניהו, במקרה כמובן.

כמה חשובים הם התחקיר ומחקר בקמפיין יחצ

בקמפייןהופעלו תחקירנים שעברו על ידיעות בהארץ ומסתבר שהיתה איזו ידיעה קטנה שאנשים בטוחים שפרס יחלק את ירושלים אם יבחר, וכך עלה הרעיון הקמפיין – בשלוף.

בלי מילים גדולות כמו “אסטרטגיה” וכו וכו, בשלוף – מהבטן. פשוט ומתחבר בשניה לכולם כדי לייצר שיח.

נכון או לא נכון זה לא משנה כי:

אם פרס ישתוק ולא יגיב – אזי שמאשר או מכחיש

אם יגיב – ייצר דיון.

כך או כך – קמפיין פשוט שכוון ישר לפחדים של המונים.

Keep It Simple, Stupid”

כמה פשוט, כך יצירתי. כך אני עובד כיום

כל קמפיין יצירתי צריך להיות מבחינתי מבוסס על עקרונות הגיוניים,  – ופשוטים.

אם מישהו לא הבין – אני לא הסברתי טוב.

כך משפיעים, כך מציתים את הנשמה ואת הראש,  – במסרים פשוטים שקלים לעיכול. הגיוניים או לא – פייק ניוז מבוסס על עיקרון זה

טיפים פשוטים לקמפיין מסרים פשוט:

נסו אותו על מגוון אנשים גם אם אינם הקהל שלכם. בהם אמא אבא וילדים.

ילדים הם הקבוצת מיקוד הכי מדויקת. מהירי ויורים מהבטן

אל תזלזלו בדעה של אף אחד, בעיקר לא של אנשים שאינם מתחום הפרסום והתקשורת

הרעיונות הראשונים שקפצו לכם מהבטן הם לרוב בעלי הפוטנציאל

רעיונות שקשה להסביר לא פעם שווה לוותר עליהם

אל תתאהבו ברעיונות של עצמכם

בהצלחה!

  • ליזה שמעוני

    יחצנות לזמר פון 0537420013

  • hodaya

    Hodaya0098@gmail.com

  • דניאל

    גיוס

  • דן שרון

    שלום מתעניין בפרויקט מימון המונים לkits- חווית נגרות לילדים. https://kits4kids.co.il/ כנסו לאתר שלנו

  • מוטי

    אני מבקש לגייס כספים למען נכה צה"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים
יח"צ למשרדי יחצ

יועץ תקשורת ובירה קורונה: איך בוחרים משרד לייעוץ תקשורתי?

חצ רחפנים יחצ

מהראש – לחדשות: איך הופך רעיון יח”צ פסיכי – לאייטם בחדשות

drill

קייסטאדי קמפיין ליח”צ טכנולוגי: החשיבה מאחורי מהלכי היח”צ ל drill

תרומה דרך פוקימון

בלי ססמאות: מה זה יחסי ציבור יצירתיים באמת

רינה יחצ יחסי ציבור

מדריך: כל מה שרציתם לדעת על משרדי יחסי ציבור/יח”צ/ ודוברות בישראל – בבלוג אחד

מנכ"לית פייסבוק

איך עושים יח”צ לסטארטאפ והאם זה עדיף משיווק דיגיטלי?

יחסי ציבור, יח”צ, ייעוץ תקשורתי: מה זה לעזאזל המקצוע הזה שרני רהב עוסק בו?

לוגו

איך מפרסמים קהילת פייסבוק בימי קורונה, ובכלל?

בנקאות

יחסי ציבור למכוני סקרים ומחקר וחברות מידע: כמה אתם שווים לעיתונאים?

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור לרופאים: כך יבחרו יותר במרפאה שלכם. דברים שאתם חייבים לדעת בבחירת משרד שיווק ויח”צ בתחום הבריאות

משאית

למה לעזאזל אתה צריך יחסי ציבור לעסק שלך?

גם משרד היח”צ שלך יודע להגיע לראשי ממשלה?

דני קושמרו

איך מודדים תוצאות של פעילות יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי?

טינדר יחצנות

משרד יחסי הציבור של תמיר האס הביא את בשורת הניצחון מתאגיד טינדר העולמי!

האם משרד היח”צ שבחרתי – אמין? כך תדעו. פוסט שאתם חייבים לקרוא כשאתם בוחרים משרד יחסי ציבור

תכנית טלוויזיה

איך בוחרים משרד יחסי ציבור? : טיפים לחיפוש משרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

עודד בן עמי

מי צריך יחסי ציבור?

להסביר

צילום: יח”צ – מה קורה כשהיח”צ לא עושה מספיק יח”צ?

להסביר

יחסי ציבור vs תוכן שיווקי: מה ההבדל ואיך מגיעים לחדשות ולתכנית בוקר – בלי לשלם כסף

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

כך ויתרתי על אלפי דולרים: האם משרד יחסי הציבור שפניתם אליו הציע את האפשרות שאתם לא באמת צריכים יח”צ?

יחצ

יחסי ציבור: כך הרמנו את תערוכת הקורונה הראשונה בישראל

יחסי ציבור לעמותה: איך לגייס תרומות לעמותות? /תמיר האס

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

יח”צ על רגל אחת: עסק קטן? כך תכין תכנית יחסי ציבור ליום שאחרי הקורונה

ערוץ 10

יחסי ציבור לעורכי דין: המתחרה שלך בטלוויזיה גלובס ובדה מרקר – ואתה לא? כנס לפה

פייסבוק עבור ניצולי השואה

מחפש יחסי ציבור לעסקים קטנים? מה שהגדולים מקבלים – גם אתה יכול

יחצ גיוס

מימון המונים: כך גייסנו שוב פעם מיליון שקל לניצולי השואה בקמפיין גיוס המונים של חסדי נעמי!

אורי אדלמן

יחסי ציבור לעמותות וגיוס כספים: כך הקמפיינים שלנו מגייסים מאות אלפי שקלים ברבעון לנזקקים/200 אייטמים ברבעון

ניצחון קלפים

לוקח משרד יח”צ אבל שירות הלקוחות שלך גרוע? אל תיקח אותי

הקמפיין שהפך את נתניהו לרה”מ: בזכות עיתון הארץ

ליידי גלובס

יחסי ציבור לעורכי דין: איך עורך דין יכול להגיע לטלוויזיה

גלובס3

יחסי ציבור למשרדי פרסום ומשרדי מדיה דיגיטלית: כך נוכל לסייע לכם להביא עוד לקוחות

חסדי נעמי

הכי טובים: יחסי ציבור לעמותות – כך אנחנו מגייסים תרומות של מיליוני שקלים

תוכן

מחפש משרד יחסי ציבור לעורכי דין? כך לא יעבדו עליך. המידע שחייבים להכיר כשמחפשים פרסום או שיווק לעורכי דין

טיפים לפרסם העסק שלך

5 טיפים לפרסום חכם – הכל מתחיל בחשיבה!

יח"צ למשרדי יחצ

איך לגייס כסף לעמותה או לפרויקט חברתי? העצות של תמיר האס למימון המונים

דני קושמרו

גיוס כספים ויחסי ציבור לעמותות: הסרטון שהפקנו שבר את הרשת

קייסטאדי: דוגמא לקמפיין יחסי ציבור שבנינו לחברת הסייבר אקיטה

שדה תעופה

חברת התעופה שיצאה בקמפיין “לא טסים לחול ביום הבחירות – ממלאים את חובתנו האזרחית”

יח"צ למשרדי יחצ

יחסי ציבור למשרדי יח”צ? כן, יש חיה כזו

סטארטאפ? איך לא בוחרים משרד יחסי ציבור לסטארטאפ שלך

יחסי ציבור עלות

יחסי ציבור: 3 טיפים מנצחים לספר את הסיפור של העסק שלך. או במילים אחרות – איך שולה הפכה אותי למיליונר?

מותג האס

כלים ביחסי ציבור: כלכלת יח”צ – מה זה תפוקה שולית פוחתת בעבודת יחסי ציבור?

יוסי יחצ

שיווק ויחסי ציבור בקורונה: כך פיצחנו את נוסחת יחסי הציבור עבור הלקוח בעת משבר הקורונה העולמי

תוכן

דווקא בקורונה: יחסי ציבור או פרסום? וגם: כך פספסו חברות השיווק הזדמנות פז

יח"צ למשרדי יחצ

למה יחסי ציבור עדיפים לעסק שלך מפרסום רגיל?

דני קושמרו

5 סיבות לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים יחסי ציבור

יחצ דובאי

יחסי ציבור בדובאי לחברות סטארטאפ

יחחצ טינדר

יחסי ציבור לדיור המוגן: גם לפנסיונרים מגיע להשתמש בטינדר!

לוגו

ניהול משברים תקשורתי: 3 מאפיינים בניהול משבר יחסי ציבור שאתם חייבים להכיר

תמיר מתראיין על חסדי נעמי

קייסטאדי חובת קריאה: צריכים חשיפה לעסק אבל חוששים מתחום היח”צ

מנכ"לית פייסבוק

יח”צ: כך קמפיין מימון המונים שלנו הגיע לעיניה של עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק

ראש הממשלה החליפי: כך קוברים את התדמית של גנץ בקרב הבא מול נתניהו

פרסום נדלן

קבלן, רוצה יחסי ציבור לפרויקט נדל”ן? קבל 5 רעיונות שיגרמו לעיתונאים לסקר דווקא את הפרויקט שלך!

טינדר

יחסי ציבור מפגרים: שיווק יצירתי. פסיכי זה פה

האס שבחשיפה

מהלכי יח”צ – מה הן כלי העבודה ושיטות בפעילות יעילה של משרד יחסי ציבור